Mediatalo painaa kaikki kustantamansa sanomalehdet 100-prosenttisen hiilineutraalisti 1.1.2021 alkaen − PunaMusta Media Oyj ympäristövastuullisesti uuteen vuoteen
PunaMusta Media on kotimainen pörssilistattu mediayhtiö sekä painotuotteita ja yritysnäkyvyyden kokonaisratkaisuja tarjoava konserni, joka on viime vuosina kasvanut voimakkaasti yritysostoin. Samalla yhtiö on laajentanut palvelutarjontaansa muun muassa erilaisiin digitaalisiin yritysnäkyvyyden ja brändinhallinnan ratkaisuihin sekä markkinointilogistiikan palveluihin. Yhtiössä panostetaan vahvasti vastuullisuuteen.
"Siirtyminen lehtiemme hiilineutraaliin painamiseen oli helppo päätös ja luonnollinen askel, sillä ympäristövastuu on yksi konsernimme keskeisistä arvoista. Haluamme olla medioidemme kautta suunnannäyttäjä Pohjois-Karjalassa ja kannustaa sidosryhmiämme, niin kuluttajia kuin yrityksiäkin, vastuullisiin valintoihin", kertoo medialiiketoiminnan johtaja ja Sanomalehti Karjalaisen päätoimittaja Pasi Koivumaa.
Yhtiön näkyvyys- ja painoliiketoiminnan palveluja tarjoava PunaMusta Oy on Suomen ainoa yhtiö, jonka tarjooma kattaa 100-prosenttisesti hiilineutraalit painotuotteet käyntikorteista laajalevikkisiin lehtiin.
"Olemme tehneet paljon työtä toimintamme hiilijalanjäljen minimoimiseksi, ja se mahdollistaa pienpainotuotteiden tarjoamisen kaikille asiakkaillemme täysin hiilineutraalisti. Kompensoinnin määrä on niin vähäinen, että on turhaa jättää valintaa asiakkaalle, teemme tämän vastuullisuusvalinnan asiakkaidemme puolesta", kertoo konsernin näkyvyys- ja painoliiketoiminnasta vastaava johtaja, PunaMusta Oy:n toimitusjohtaja Jari Avellan.
Pienpainotuotteilla tarkoitetaan mainospainotuotteita ja viestinnän materiaaleja, kuten käyntikortteja, esitteitä, julisteita, alle 3 000 kappaleen painosmääräisiä lehtiä, kirjoja ja luetteloita sekä vuosikertomuksia ja vastuullisuusraportteja.
Myös lehtien hiilineutraali painaminen on mahdollista PunaMustassa jo nyt, ja mahdollisuuteen onkin tarttunut moni kustantaja. Hiilineutraalisti painettuja lehtiä ovat mm. Talouselämä, Uusiouutiset ja Riffi, samoin kuin useat järjestö- ja asiakaslehdet sekä katalogit. Näiden osalta valinta hiilineutraalisti painamisesta pysyy toistaiseksi asiakkaalla, joka myös maksaa kompensoinnin kustannuksen. Tuotteesta riippuen kustannus on 0,5-2 % painotuotteen hinnasta.
"Olemme vastuullisuuden edelläkävijä alallamme ja aktiivinen ympäristöasioiden edistäjä arvoketjussamme. Aiomme tarjota myös suurivolyymiset lehdet hiilineutraaleina viimeistään vuonna 2022 kaikille asiakkaillemme", jatkaa Avellan.
Paperin valmistus on suurin hiilidioksidipäästöjä aiheuttava osa PunaMustan arvoketjua. Yhtiön pyrkimyksenä onkin vakuuttaa myös paperinvalmistajat hiilidioksidipäästöjen minimoinnin tarpeellisuudesta, esimerkiksi hiilineutraalia paperia tarjoamalla. Tämä hyödyttäisi koko alaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mirka Lammi
markkinointijohtaja
PunaMusta Media Oyj
Puh: 044 565 8976
mirka.lammi@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi/
(lomalla 24.12.-3.1.)
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
PunaMusta Media Oyj on kotimainen media- sekä näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 700 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu Sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2019 107 miljoonaa euroa. Konserni on osa Laakkonen Yhtiöitä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj
PunaMusta Media asetti kunnianhimoiset SBT-tavoitteet20.12.2023 11:09:58 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on vähentää päästöjään 42 prosentilla vuoden 2030 loppuun mennessä
Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani31.10.2023 10:08:56 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.
Exove palkkaa 10 kokenutta digiosaajaa ja avaa toimistot Jyväskylään sekä Joensuuhun19.10.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
PunaMusta Media -yritysperheeseen kuuluva Exove laajenee palkkaamalla uusia osaajia ja avaamalla toimistot Jyväskylään ja Joensuuhun.
PunaMusta Media palkkasi kasvujohtajan Milttonilta4.9.2023 10:47:51 EEST | Tiedote
Markkinoinnin, median sekä digitaalisen palvelukehityksen moniosaajakonserni PunaMusta Media Oyj on hankkinut uutta osaamista johtoryhmäänsä, kun Milttonilla asiakkuusjohtajana sekä kasvu- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana toiminut KTM Joni Räikkönen, 33, aloitti yhtiön kasvujohtajana 4.9. Tehtävä on uusi, ja sen tavoitteena on vahvistaa ja tukea konsernin strategiaa, jonka johtotähtenä on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.
PunaMusta Media Oyj ottaa mittavan digiharppauksen kasvussaan ostamalla Exove Oy:n31.5.2023 10:24:46 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.5.2023 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisia palveluja ja ratkaisuja tarjoavan Exove Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua digitaalisissa palvelutoiminnoissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa. Kauppa yli kaksinkertaistaa digitaalisen palvelukehityksen ammattilaisten määrän konsernissa.