Mediatiedote: Anna vihreän vallata kotisi – tietokirjauutuus perehdyttää vihersisustamisen saloihin

Caro Langtonin ja Rose Rayn Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla (Gummerus) on onnistuneen ja trendikkään vihersisustamisen tietopaketti: yksistä kansista löytyvät vinkit ilmakasvien, mehikasvien, kaktusten sekä trooppisten kasvien hoitoon. Langtonin ja Rayn johdolla opit sisustamaan viherkasveilla sekä varmistamaan vehreiden ystäviesi elinvoimaisuuden ja kasvun.

Vihreä valtaa kodin (ulkoasu: Luke Fenech)

Vihreä valtaa kodin on jaoteltu seitsemään selkeään osioon. Ensimmäisissä osioissa tutustutaan tekijöihin ja teoksen tausta-ajatuksiin, myöhemmissä kasvien huoltamiseen ja monistamiseen. Kirjasta saa paitsi hoito-ohjeita, myös vinkkejä kasvien tyylikkääseen esillepanoon. Tiesitkö himmelin olevan mitä mainioin ilmakasvialusta?
Vihreä valtaa kodin on kattava ja kaunis opas, jonka ohjeet sopivat niin noviiseille kuin kokeneillekin viherpeukaloille.

Ihanaa, ettei tämä kirja ole pelkkä kattava hakuteos. Se on kirjoitettu lämpimästi ja luovasti, ja siitä välittyy tekijöiden rakkaus kasveihin.
– 91 Magazine

Caro Langton ja Rose Ray ovat urbaaneista kasveista lumoutuneita suunnittelijoita. He luovat kasveista ja kasvialustoista vaikuttavia kokonaisuuksia liike-elämän tarpeisiin sekä erilaisiin tilaisuuksiin, kuten häihin. Langtonin ja Rayn tuotteita on myynnissä Euroopan lisäksi Yhdysvalloissa ja Australiassa.

Caro Langton, Rose Ray:
Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla

Alkuteos House of Plants – Living with succulents, air plants and cacti
Suomennos Jenna Pahlman

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Vihreä valtaa kodin (ulkoasu: Luke Fenech)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.

Mediatiedote: Auts! Roman Schatz leikkelee kirjassaan suomalaisten ja saksalaisten yhteistä historiaa ja kohtalokkaita luonne-eroja5.10.2017 09:27Tiedote

Suomessa ylpeillään tiuhaan ja tottuneesti suomalaisuudella, mutta Saksassa ei saa puhua saksalaisuudesta. Toinen maailmansota on saksalaisille suuri häpeätahra, suomalaisille taas suuri sankaritarina. Asevelipuolet (Gummerus) on "historiallisella tiedolla ryyditetty henkilökohtainen tilitys", jossa Roman Schatz luotaa kansojemme välisiä eroja sodassa ja rakkaudessa, kulttuurissa, kielenkäytössä ja huumorintajussa.

Mediatiedote + kutsu: Tuomas Vimman pitelemätön uutuusromaani vie pommi-iskun ravistelemaan Pariisiin29.9.2017 10:06Tiedote

Kun Pariisin keskustassa räjähtää naulapommi, Ranska siirtyy saman tien sotatilaan. Iskussa menehtyy suomalaismalli Kristiina, jonka sisko Katariina lentää maahan selvittämään tapahtunutta. Tuomas Vimma hyppää romaanillaan Vasen ranta (Gummerus) jälleen uuteen genreen ja herkuttelee ranskalaiskliseillä, hervottomilla henkilöhahmoilla ja arvaamattomilla käänteillä.

Mediatiedote: Parasta pöytään on komea tietokirja suomalaisen ruokakulttuurin vaiheista27.9.2017 12:47Tiedote

Mikä oli Turun linnan suosituin herkku 1500-luvulla? Kuka presidenteistämme tilasi aina hirvenpääkeittoa? Miten ruotsinlaivat vaikuttivat ruokakulttuuriimme? Kari Martialan ja Helena Lylyharjun tuhti tietokirja Parasta pöytään – suomalaisen gastronomian historia (Gummerus) tarjoilee ainutlaatuisia haastatteluja, yllättävää tietoa sekä klassikkoreseptejä hyvän ruoan ja historian ystäville.