Mediatiedote: Anna vihreän vallata kotisi – tietokirjauutuus perehdyttää vihersisustamisen saloihin

Caro Langtonin ja Rose Rayn Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla (Gummerus) on onnistuneen ja trendikkään vihersisustamisen tietopaketti: yksistä kansista löytyvät vinkit ilmakasvien, mehikasvien, kaktusten sekä trooppisten kasvien hoitoon. Langtonin ja Rayn johdolla opit sisustamaan viherkasveilla sekä varmistamaan vehreiden ystäviesi elinvoimaisuuden ja kasvun.

Vihreä valtaa kodin (ulkoasu: Luke Fenech)

Vihreä valtaa kodin on jaoteltu seitsemään selkeään osioon. Ensimmäisissä osioissa tutustutaan tekijöihin ja teoksen tausta-ajatuksiin, myöhemmissä kasvien huoltamiseen ja monistamiseen. Kirjasta saa paitsi hoito-ohjeita, myös vinkkejä kasvien tyylikkääseen esillepanoon. Tiesitkö himmelin olevan mitä mainioin ilmakasvialusta?
Vihreä valtaa kodin on kattava ja kaunis opas, jonka ohjeet sopivat niin noviiseille kuin kokeneillekin viherpeukaloille.

Ihanaa, ettei tämä kirja ole pelkkä kattava hakuteos. Se on kirjoitettu lämpimästi ja luovasti, ja siitä välittyy tekijöiden rakkaus kasveihin.
– 91 Magazine

Caro Langton ja Rose Ray ovat urbaaneista kasveista lumoutuneita suunnittelijoita. He luovat kasveista ja kasvialustoista vaikuttavia kokonaisuuksia liike-elämän tarpeisiin sekä erilaisiin tilaisuuksiin, kuten häihin. Langtonin ja Rayn tuotteita on myynnissä Euroopan lisäksi Yhdysvalloissa ja Australiassa.

Caro Langton, Rose Ray:
Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla

Alkuteos House of Plants – Living with succulents, air plants and cacti
Suomennos Jenna Pahlman

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Vihreä valtaa kodin (ulkoasu: Luke Fenech)

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.