Mediatiedote: Daniel Colen uusi dekkarisensaatio Marionetti kohahduttaa kammottavilla kopiomurhilla

Maailmanlaajuista suosiota nauttivan brittiläisen Daniel Colen jännitysdekkari Marionetti (Gummerus) shokeeraa kansainvälisesti esiintyvillä kopiomurhilla, jotka muistuttavat epäilyttävän tarkasti Räsynukke-sarjamurhia. Tämä uusi sarjamurhatapaus saa kylmiä väreitä nostattavia Räsynukke-murhiakin eeppisemmät mittasuhteet, kun lähes identtisiä kopiomurhia tapahtuu Atlantin molemmin puolin. Marionetti on itsenäinen jatko-osa Räsynukke-kirjalle.

Rikosylikomisarioksi ylennetyn Emily Baxterin mielessä velloo yhä Räsynukke-sarjamurhatapaus. Baxter jättäisi makaaberien murhien tutkinnat nykyään mieluusti muille, mutta sitten amerikkalaiset FBI- ja CIA-agentit pyytävät hänen apuaan Räsynukke-kopiomurhalta vaikuttavan rikoksen ratkaisemiseksi. New Yorkin ikonisen Brooklyn Bridgen kaapeleissa riippuu luonnottomassa asennossa ruumis, jonka rintaan on viilletty sana SYÖTTI. Pian tämän jälkeen lontoolaisesta vankilasta löytyy hirtetty mies, jonka rinnassa lukee NUKKE. Millä perusteella nuket valitaan? Kenelle syötit oikein on viritetty? Entä kuka oikein on lankoja pitelevä, mielipuolinen nukkemestari?

Daniel Cole
Brittiläinen Daniel Cole (s. 1984) on työskennellyt mm. ensihoitajana, koska hänellä on luontainen tarve pelastaa ihmisiä (tai ehkä sittenkin huono omatunto kaikista hänen fiktiivisesti tappamistaan uhreista). Hänen esikoisromaaninsa Räsynukke oli kansainvälinen dekkarisensaatio. Cole asuu perheineen Bournemouthissa.

Daniel Cole, Marionetti
Alkuteos: Hangman
Suomentanut: Jaakko Kankaanpää

Lisätietoja ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Kuva: Daniel Cole Kuvaaja: Ellis Parrinder
Kansikuva: Marionetti

Mediatiedote: Pauliina Rauhalan Synninkantajat on Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon ehdokas9.11.2018 10:28Tiedote

Pauliina Rauhalan Synninkantajat kuvaa hoitokokousvuosia lestadiolaisyhteisössä. Romaanin tapahtumat sijoittuvat 1970-luvun loppuun Pohjois-Pohjanmaalle. Synninkantajat on vahvasti kaunokirjallinen ja psykologisesti uskottava romaani sisäänpäin kääntyvästä yhteisöstä ja rakkauden monista merkityksistä. Se kurkottaa yhden suvun tarinasta yleisinhimilliseen ja hakee rinnastuksia myös historiasta ja nykypäivästä.

Mediatiedote: Uusi suomennos Jussi Adler-Olsenin esikoisteoksesta Aakkostalo19.10.2018 10:43Tiedote

Tanskan ykkösdekkaristi Jussi Adler-Olsen on tunnettu huippusuositusta ja monessa maassa palkitusta Osasto Q -sarjasta. Gummerus julkaisee nyt uudelleen suomennettuna Adler-Olsenin esikoisromaanin, alun perin vuonna 1997 ilmestyneen psykologisen jännärin Aakkostalo. Romaani sukeltaa syvälle ihmismielen syövereihin ja nostattaa kylmiä väreitä yhä yli 20 vuotta myöhemmin. Uudesta käännöksestä vastaa Adler-Olsenin Osasto Q -sarjan suomentaja Katriina Huttunen.

Nimitysuutinen: Niina Miettinen toimituspäälliköksi Gummerukselle16.10.2018 13:05Tiedote

Kustannustoimittaja ja dramaturgi Niina Miettinen on valittu Gummerus Kustannus Oy:n kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 16.11.2018. Miettinen siirtyy Gummerukselle kustannustoimittajan tehtävästä Otavalta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2005 alkaen. Koulutukseltaan Niina Miettinen on filosofian maisteri pääaineenaan kotimainen kaunokirjallisuus ja teatteritaiteen maisteri dramaturgian koulutusohjelmasta.

Mediatiedote: Aseveljet korpisodassa on ensimmäinen III Armeijakunnan jatkosotaa käsittelevä kokonaisteos15.10.2018 12:59Tiedote

Ari Rautalan Aseveljet korpisodassa (Gummerus) kertoo jatkosodan Vienasta. Teos kuvaa kenraali Hjalmar Siilasvuon johtaman III Armeijakunnan vaiheita Vienassa aina kevääseen 1944 asti, jolloin armeijakunnan esikunta ja joukot siirrettiin Karjalan kannakselle. Aseveljet korpisodassa seuraa sotatapahtumia paikan päällä ja toisaalta perehtyy Siilasvuon vaikeuksiin johtaa joukkoja hankalassa tilanteessa.