Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Valan aikaisemmista dekkareista tuttu Arianna de Bellis on muuttanut miehensä työn perässä perheineen Intian valtamerelle. Bartolomeon virka rahanpesun ja terrorismin vastaisessa yksikössä muuttuu kilpajuoksuksi aikaa vastaan, kun hän selvittää, kuka on rokotekampanjasta koko maailmaa uhkaavaksi bioaseeksi muuttuneen ruttoepidemian takana. Arianna taas joutuu kohtaamaan pahimmat pelkonsa – ja menneisyytensä salaisuudet.

”Ammensin tähän romaaniin aineksia tapaamistani Euroopassa etsintäkuulutetuista mafiosoista, Seychellien aiempaan diktatuuriin liittyvistä henkilöistä sekä ruttoepidemiasta, jonka pelättiin levinneen Madagascarilta Seychelleille”, Vera Vala kertoo.

Vera Vala
Vera Vala on asunut Italiassa 20 vuotta. Hän on opiskellut kieltä ja kirjallisuutta, ja vapaa-aikanaan hän tutkii keittiökulttuurin saloja ja muinaishistoriaa.

Vera Vala, Suden hetki

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Suden hetki
Vera Vala, kuva: Marek Sabogal

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.