Mediatiedote: Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan todenmakuisessa menestysromaanissa Miss You

Kate Eberlenin Miss You (Gummerus) on romanttinen, sydäntäsärkevä ja toiveikas romaani kohtalon oikuista. Tarinan päähenkilöt Tess ja Gus kohtaavat kumpikin poluillaan niin suurta surua kuin odottamatonta iloa, ja monta kertaa he ovat vähällä tutustua toisiinsa. Kate Eberlen kirjoittaa elämästä ja rakkauden kaipuusta lämpimästi ja myötätuntoisella otteella. Romaani on ollut menestys kotimaassaan Isossa-Britanniassa ja sen käännösoikeudet on myyty jo 28 kielelle.

”Tämä David Nichollsin ihanaan kirjaan Sinä päivänä täysin ansaitusti verrattu romaani (ja en sano tätä kepein perustein) on aivan ensiluokkaista viihdekirjallisuutta.”
– Bookseller

”Eberlenin erinomainen esikoisromaani valloittaa ja vie mukanaan… Tämä kaikkien kehujen arvoinen, ihana ja nokkela kirja on pakko-ostos kaikille romantikoille, jotka uskovat, että toivoa on.”
– Booklist tähtiarviossaan

Kate Eberlen kasvoi pikkukaupungissa lähellä Lontoota. Hän vietti lapsuutensa lukien kirjoja ja haaveillen karkaamisesta ja opiskeli lopulta englannin opettajaksi, jotta voisi viettää enemmän aikaa Italiassa, maassa jota rakastaa. Kate nauttii edelleen kaikkein eniten siitä tunteesta, kun tulee hyvää kirjaa lukiessaan temmatuksi toiseen maailmaan. Hän on naimisissa ja yhden aikuisen pojan äiti.

Kate Eberlen, Miss You
alkuteos Miss You
suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Miss you
Kate Eberlen, kuva: Leanne Dixon

Mediatiedote: Pauliina Rauhalan Synninkantajat on Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon ehdokas9.11.2018 10:28Tiedote

Pauliina Rauhalan Synninkantajat kuvaa hoitokokousvuosia lestadiolaisyhteisössä. Romaanin tapahtumat sijoittuvat 1970-luvun loppuun Pohjois-Pohjanmaalle. Synninkantajat on vahvasti kaunokirjallinen ja psykologisesti uskottava romaani sisäänpäin kääntyvästä yhteisöstä ja rakkauden monista merkityksistä. Se kurkottaa yhden suvun tarinasta yleisinhimilliseen ja hakee rinnastuksia myös historiasta ja nykypäivästä.

Mediatiedote: Uusi suomennos Jussi Adler-Olsenin esikoisteoksesta Aakkostalo19.10.2018 10:43Tiedote

Tanskan ykkösdekkaristi Jussi Adler-Olsen on tunnettu huippusuositusta ja monessa maassa palkitusta Osasto Q -sarjasta. Gummerus julkaisee nyt uudelleen suomennettuna Adler-Olsenin esikoisromaanin, alun perin vuonna 1997 ilmestyneen psykologisen jännärin Aakkostalo. Romaani sukeltaa syvälle ihmismielen syövereihin ja nostattaa kylmiä väreitä yhä yli 20 vuotta myöhemmin. Uudesta käännöksestä vastaa Adler-Olsenin Osasto Q -sarjan suomentaja Katriina Huttunen.

Nimitysuutinen: Niina Miettinen toimituspäälliköksi Gummerukselle16.10.2018 13:05Tiedote

Kustannustoimittaja ja dramaturgi Niina Miettinen on valittu Gummerus Kustannus Oy:n kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 16.11.2018. Miettinen siirtyy Gummerukselle kustannustoimittajan tehtävästä Otavalta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2005 alkaen. Koulutukseltaan Niina Miettinen on filosofian maisteri pääaineenaan kotimainen kaunokirjallisuus ja teatteritaiteen maisteri dramaturgian koulutusohjelmasta.

Mediatiedote: Aseveljet korpisodassa on ensimmäinen III Armeijakunnan jatkosotaa käsittelevä kokonaisteos15.10.2018 12:59Tiedote

Ari Rautalan Aseveljet korpisodassa (Gummerus) kertoo jatkosodan Vienasta. Teos kuvaa kenraali Hjalmar Siilasvuon johtaman III Armeijakunnan vaiheita Vienassa aina kevääseen 1944 asti, jolloin armeijakunnan esikunta ja joukot siirrettiin Karjalan kannakselle. Aseveljet korpisodassa seuraa sotatapahtumia paikan päällä ja toisaalta perehtyy Siilasvuon vaikeuksiin johtaa joukkoja hankalassa tilanteessa.