Mediatiedote: Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan todenmakuisessa menestysromaanissa Miss You

Kate Eberlenin Miss You (Gummerus) on romanttinen, sydäntäsärkevä ja toiveikas romaani kohtalon oikuista. Tarinan päähenkilöt Tess ja Gus kohtaavat kumpikin poluillaan niin suurta surua kuin odottamatonta iloa, ja monta kertaa he ovat vähällä tutustua toisiinsa. Kate Eberlen kirjoittaa elämästä ja rakkauden kaipuusta lämpimästi ja myötätuntoisella otteella. Romaani on ollut menestys kotimaassaan Isossa-Britanniassa ja sen käännösoikeudet on myyty jo 28 kielelle.

”Tämä David Nichollsin ihanaan kirjaan Sinä päivänä täysin ansaitusti verrattu romaani (ja en sano tätä kepein perustein) on aivan ensiluokkaista viihdekirjallisuutta.”
– Bookseller

”Eberlenin erinomainen esikoisromaani valloittaa ja vie mukanaan… Tämä kaikkien kehujen arvoinen, ihana ja nokkela kirja on pakko-ostos kaikille romantikoille, jotka uskovat, että toivoa on.”
– Booklist tähtiarviossaan

Kate Eberlen kasvoi pikkukaupungissa lähellä Lontoota. Hän vietti lapsuutensa lukien kirjoja ja haaveillen karkaamisesta ja opiskeli lopulta englannin opettajaksi, jotta voisi viettää enemmän aikaa Italiassa, maassa jota rakastaa. Kate nauttii edelleen kaikkein eniten siitä tunteesta, kun tulee hyvää kirjaa lukiessaan temmatuksi toiseen maailmaan. Hän on naimisissa ja yhden aikuisen pojan äiti.

Kate Eberlen, Miss You
alkuteos Miss You
suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Miss you
Kate Eberlen, kuva: Leanne Dixon

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.