Mediatiedote: Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan todenmakuisessa menestysromaanissa Miss You

Kate Eberlenin Miss You (Gummerus) on romanttinen, sydäntäsärkevä ja toiveikas romaani kohtalon oikuista. Tarinan päähenkilöt Tess ja Gus kohtaavat kumpikin poluillaan niin suurta surua kuin odottamatonta iloa, ja monta kertaa he ovat vähällä tutustua toisiinsa. Kate Eberlen kirjoittaa elämästä ja rakkauden kaipuusta lämpimästi ja myötätuntoisella otteella. Romaani on ollut menestys kotimaassaan Isossa-Britanniassa ja sen käännösoikeudet on myyty jo 28 kielelle.

”Tämä David Nichollsin ihanaan kirjaan Sinä päivänä täysin ansaitusti verrattu romaani (ja en sano tätä kepein perustein) on aivan ensiluokkaista viihdekirjallisuutta.”
– Bookseller

”Eberlenin erinomainen esikoisromaani valloittaa ja vie mukanaan… Tämä kaikkien kehujen arvoinen, ihana ja nokkela kirja on pakko-ostos kaikille romantikoille, jotka uskovat, että toivoa on.”
– Booklist tähtiarviossaan

Kate Eberlen kasvoi pikkukaupungissa lähellä Lontoota. Hän vietti lapsuutensa lukien kirjoja ja haaveillen karkaamisesta ja opiskeli lopulta englannin opettajaksi, jotta voisi viettää enemmän aikaa Italiassa, maassa jota rakastaa. Kate nauttii edelleen kaikkein eniten siitä tunteesta, kun tulee hyvää kirjaa lukiessaan temmatuksi toiseen maailmaan. Hän on naimisissa ja yhden aikuisen pojan äiti.

Kate Eberlen, Miss You
alkuteos Miss You
suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Miss you
Kate Eberlen, kuva: Leanne Dixon

Mediatiedote: Selviytyjä Sara Hildén eli monella tapaa poikkeuksellisen elämän19.9.2018 08:00Tiedote

Kirjailija ja taidehistorioitsija Anna Kortelaisen Hyvä Sara! – Sara Hildénin kolme elämää (Gummerus) on ensimmäinen keräilijä-mesenaatti Sara Hildénistä (1905–1993) tehty elämäkerta. Kortelainen on löytänyt kovapintaisena tunnetusta naisesta yksinäisen orpotytön, menevän sinkkunaisen ja iättömän taiteenrakastajan, hyvän Saran, joka halusi aina auttaa. Teos piirtää samalla laajemman kuvan niin sisällissodan traumoista vaienneesta selviytyjäsukupolvesta kuin 1900-luvun Suomesta.

Mediatiedote: Tutustu koko Suomen tv-kansan hurmanneisiin Eränkävijät-koiriin17.9.2018 11:14Tiedote

Äärimmäisen suosittu NTRNZ Median tuottama tv-sarja Eränkävijät on tunnettu Pohjoisen mykistävistä maisemista, metsästys- ja kalastusretkistä sekä Eränkävijöiden katsojien sydämet sulattaneista koirista. Mika Kuljun kirjoittama teos Eränkävijät: Eräkoiria ja koiraihmisiä (Gummerus) tarjoaa mahdollisuuden tutustua paremmin tv:stä tuttuihin koiriin ja heidän ihmisiinsä. Eränkävijät-tv-sarja palaa ruutuun 3. tuotantokauden jaksoin 14.10. Yle TV1-kanavalla ja Yle Areenassa.

Mediatiedote: Minna Rytisalon Rouva C. on romaani nuoresta Minna Canthista10.9.2018 11:16Tiedote

Rouva C. (Gummerus) on avioliittoromaani, rakkaustarina ja ystävyyden kuvaus. Samalla se on voimakas kaunokirjallinen puheenvuoro tyttöjen ja naisten oikeuksien puolesta. Romaani näyttää, millaisista silmuista puhkeaa se Minna Canth, jonka me tunnemme: esikuva, taistelija, patsas. Minna Rytisalo teki kaunokirjallisen läpimurron jo palkitulla esikoisromaanillaan Lempi (2016), joka nousi ilmestymisvuonnaan bestsellerlistalle sen ainoana esikoisteoksena.

Mediatiedote: Nykyromaani nuoreen naiseen kohdistuvista paineista, kaupunkielämästä ja perunalastuista6.9.2018 08:31Tiedote

Pitääkö täyttää ulkopuolisten odotuksia vai toimia sen mukaan, mitä itse haluaa? Mistä tietää, mitä itse haluaa? Entä, jos elämä tuntuu sarjalta epäonnistumisia? Sisko Savonlahden esikoisromaani Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu (Gummerus) yhdistelee huumoria ja melankoliaa. Se kuvaa viiltävän tarkasti ja oivaltavan hauskasti nykyaikaa ja sitä, mitä yhteiskunnassamme pidetään normaalina.