Mediatiedote: Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan todenmakuisessa menestysromaanissa Miss You

Kate Eberlenin Miss You (Gummerus) on romanttinen, sydäntäsärkevä ja toiveikas romaani kohtalon oikuista. Tarinan päähenkilöt Tess ja Gus kohtaavat kumpikin poluillaan niin suurta surua kuin odottamatonta iloa, ja monta kertaa he ovat vähällä tutustua toisiinsa. Kate Eberlen kirjoittaa elämästä ja rakkauden kaipuusta lämpimästi ja myötätuntoisella otteella. Romaani on ollut menestys kotimaassaan Isossa-Britanniassa ja sen käännösoikeudet on myyty jo 28 kielelle.

”Tämä David Nichollsin ihanaan kirjaan Sinä päivänä täysin ansaitusti verrattu romaani (ja en sano tätä kepein perustein) on aivan ensiluokkaista viihdekirjallisuutta.”
– Bookseller

”Eberlenin erinomainen esikoisromaani valloittaa ja vie mukanaan… Tämä kaikkien kehujen arvoinen, ihana ja nokkela kirja on pakko-ostos kaikille romantikoille, jotka uskovat, että toivoa on.”
– Booklist tähtiarviossaan

Kate Eberlen kasvoi pikkukaupungissa lähellä Lontoota. Hän vietti lapsuutensa lukien kirjoja ja haaveillen karkaamisesta ja opiskeli lopulta englannin opettajaksi, jotta voisi viettää enemmän aikaa Italiassa, maassa jota rakastaa. Kate nauttii edelleen kaikkein eniten siitä tunteesta, kun tulee hyvää kirjaa lukiessaan temmatuksi toiseen maailmaan. Hän on naimisissa ja yhden aikuisen pojan äiti.

Kate Eberlen, Miss You
alkuteos Miss You
suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Miss you
Kate Eberlen, kuva: Leanne Dixon

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.