Mediatiedote: Gummerus ja Image järjestävät yhdessä tietokirjailijakoulun

Gummerus ja Image järjestävät vuonna 2018 tietokirjailijakoulun, joka keskittyy tarinalliseen tietokirjoittamiseen. Koulun opettajina toimivat kokeneet kirjailijat ja toimittajat, kuten Karo Hämäläinen, Anna Kortelainen, Riku Korhonen sekä norjalainen menestystietokirjailija Morten A. Strøksnes.

Tietokirjailijakoulussa opettavat muun muassa Karo Hämäläinen, Anna Kortelainen ja Morten Strøksnes.

Koulu alkaa huhtikuussa 2018 ja kestää joulukuuhun. Sen aikana syvennytään aiheisiin, jotka ovat juuri tarinalliselle tietokirjoittamiselle tärkeitä: suhde totuuteen, ääni, aihe, aineisto, tekstin imu, rakenne ja tarina. Koulun opettajina toimivat kokeneet kirjailijat ja toimittajat Antti Heikkinen, Karo Hämäläinen, Ilkka Karisto, Riku Korhonen, Anna Kortelainen, Reetta Räty, Anu Silfverberg sekä norjalaistietokirjailija Morten A. Strøksnes.

Koulu sopii niin lahjakkaille aloitteleville kuin kokeneemmillekin kirjoittajille, jotka haluavat kehittyä tarinallisen tietokirjallisuuden taitajiksi. Lyhyesti lajityypin voi summata tietokirjallisuudeksi, jota lukee kuin kaunokirjallisuutta. Tyypillistä sille on juonellisuus, imu, kaunokirjalliset tyylikeinot – ja se että faktat ovat oikein. Koulun tarkoitus on löytää uusia tarinallisen tietokirjallisuuden kirjoittajia ja vahvistaa lajityypin asemaa Suomessa.

Kouluun haetaan oman kirjaidean esittelyllä. Haku on käynnistynyt, ja viimeinen hakupäivä on 15.1.2018. Koulu järjestetään Helsingissä. Sen hinta on 350 euroa.

Koulun ohjelma ja hakuohjeet löytyvät osoitteesta www.image.fi/tietokirjailijaksi

Lisätietoja:
Toimituspäällikkö Johanna Laitinen, johanna.laitinen@gummerus.fi, 040 565 7913.

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.