Mediatiedote: Huonekasvien henkiinjäämisopas pelastaa hortonomisesti heikkotaitoisen kasvit kuihtumiselta

Onko kasveillasi taipumus kuihtua heti, kun vilkaisetkin niihin päin? Ei hätää, Huonekasvien henkiinjäämisopas (Gummerus) pelastaa tilanteen. Kuinka saat syklaamin kukkimaan? Millaiset kasvit viihtyvät kylpyhuoneessa? Miksi lyyraviikunan lehdet varisevat? Edellisten kysymysten lisäksi löydät neuvoja muun muassa kasvien valintaan, valon- ja kasteluntarpeeseen, lannoitukseen ja mullanvaihtoon.

Veronica Peerless
Veronica Peerless on kokenut toimittaja ja kirjoittaja, jonka lempipuuhaa on kaikenlainen puutarhasuunnittelu, huonekasvien hoitaminen sekä artikkelitoimittaminen. Hän työskenteleekin mm. toimittajana Cardenersworld.com-verkkosivuilla, editorina Garden Design Journal -lehdessä ja palstanpitäjänä English Garden -lehdessä. Peerless oli Garden Media Guilds -yhdistyksen Vuoden journalisti -kilpailun finalisti vuonna 2015.

Huonekasvien henkiinjäämisopas – Vinkkejä hortonomisesti heikkotaitoisille

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Mediatiedote: Jenny Offillin Syvien pohdintojen jaosto on kaunokirjallisuuden suunnannäyttäjä23.5.2018 10:02Tiedote

New York Times listasi vuoden 2018 maaliskuussa 15 romaania, jotka muuttavat tapaamme lukea ja kirjoittaa kaunokirjallisuutta. Listalle nousi Han Kangin, Elena Ferranten, Chimamanda Ngozi Adichien ja Zadie Smithin lisäksi myös suomalaisille tuntemattomampi Jenny Offill teoksellaan Syvien pohdintojen jaosto (Gummerus), joka on kylmänviileän tarkka, erittäin viisas ja oudolla tavalla hauska.

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.