Mediatiedote: Hurmaava Klompelompe-neulekirja saa entistä kattavamman jatko-osan

Käsityöharrastajien sydämet valloittanut Klompelompe – Ihania neuleita lapsille saa jatkoa koko perheen neulekirjan muodossa. Klompelompe – Neuleita koko perheelle (Gummerus) on luonnonläheinen, sadunomaisesti kuvitettu kirja, jonka avulla neuleiden tuottaminen omin puikoin sujuu vaivatta. Teos on edeltäjäänsä laajempi kokonaisuus, johon on koottu erityisesti pojille ja miehille sopivia neulemalleja.

Klompelompe - Neuleita koko perheelle (kannen kuvat: Hanne Andreassen Hjelmås)

Klompelompe – Neuleita koko perheelle sisältää yli 60 ainutlaatuista neuleohjetta – jotain jokaiseen vuodenaikaan. Kirjan avulla neulot myssyt, paidat, housut ja huivit. Miehille sekä naisille on koottu laaja valikoima upeita villapaitoja ja hauskoja asusteita, ja lasten koot ulottuvat 12-vuotiaisiin saakka. Ohjeet on luokiteltu kolmeen vaikeusasteeseen ja lankasuositukset on mietitty valmiiksi. Aiemman teoksen tapaan kaikki kirjan neulemallit ovat tyylikkäitä ja kauniita.

Kirjan neuleet ovat klassisen ajattomia, mutta kuitenkin yksinkertaisen moderneja.
– Satakunnan kansa ensimmäisestä Klompelompe-kirjasta

’Klompelompe’ tekee positiivisen vaikutuksen jo ensiselailulla. Satumainen, rauhaisa, ja tietyllä tavalla ajaton tunnelma jatkuu kansikuvasta aina viimeisille sivuille asti. Huurteiset värit ja pohjoismainen miljöö ovat läsnä koko teoksessa. Koko sivun kokoisia suloisen syksyisiä ja talvisia kuvia on runsaasti, kirjan ulkoasu on mielestäni kaunis ja taitto selkeä.
– Villaviidakko-blogi ensimmäisestä Klompelompe-kirjasta

Torunn Steinsland on tekninen piirtäjä, jonka tarkat ohjeet ja yksityiskohtaiset tekstit kutsuvat kokeilemaan ja luomaan neuleita. Kirjan kuvat ottanut Hanne Andreassen Hjelmås on valokuvaaja ja yrittäjä, jolla on aina kutimet mukana. Parivaljakon ensimmäinen teos Klompelompe – Ihania neuleita lapsille oli Norjan myydyin tietokirja vuonna 2015, ja sen oikeudet on myyty useisiin maihin. Tekijöiden kotisivut löytyvät osoitteesta www.klompelompe.no.

Hanne Andreassen Hjelmås ja Torunn Steinsland:
Klompelompe – Neuleita koko perheelle
Alkuteos Klompelompe – Strikk til hele familien
Suomennos Virpi Vainikainen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Klompelompe - Neuleita koko perheelle (kannen kuvat: Hanne Andreassen Hjelmås)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Rakkautta, surua ja uhrauksia – naistenviihteen ykkösnimi Jojo Moyes häikäisee jälleen11.9.2017 13:01Tiedote

Taiteilijapiirien nouseva tähti ja kauppaneiti. Surun murtama nuori leski ja taidevarkauksien tutkija. Kaksi vuosisadan erottamaa rakkaustarinaa, joita yhdistää sodan aikana kadonnut maalaus. Sota-aikana varastetun taiteen palauttaminen alkuperäisomistajille on aihe, joka herättää runsaasti keskustelua. Menestyskirjailija Jojo Moyesin Ne, jotka ymmärtävät kauneutta (Gummerus) käsittelee romantiikan ohella moraalista ongelmaa taitavasti ja herkästi hittiteoksen Kerro minulle jotain hyvää tavoin.

Mediatiedote: Yhteiset sotavangit -teos pureutuu natsi-Saksalle luovutettujen sotavankien vaiheisiin31.8.2017 14:44Tiedote

Saksalaisille viranomaisille luovutettujen sotavankien kansallisuus, luovutusten syyt ja vastuut sekä vankien myöhemmät vaiheet ovat saaneet runsaasti huomiota niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Ida Suolahti antaa vangeille kasvot kirjassaan Yhteiset sotavangit (Gummerus). Suolahti tutkii pintaa syvemmältä sotavankien elämänkohtaloita ja analysoi tarkasti Suomen ja Saksan välisen yhteistoiminnan piirteitä.