Mediatiedote: Hurmaava Klompelompe-neulekirja saa entistä kattavamman jatko-osan

Käsityöharrastajien sydämet valloittanut Klompelompe – Ihania neuleita lapsille saa jatkoa koko perheen neulekirjan muodossa. Klompelompe – Neuleita koko perheelle (Gummerus) on luonnonläheinen, sadunomaisesti kuvitettu kirja, jonka avulla neuleiden tuottaminen omin puikoin sujuu vaivatta. Teos on edeltäjäänsä laajempi kokonaisuus, johon on koottu erityisesti pojille ja miehille sopivia neulemalleja.

Klompelompe - Neuleita koko perheelle (kannen kuvat: Hanne Andreassen Hjelmås)

Klompelompe – Neuleita koko perheelle sisältää yli 60 ainutlaatuista neuleohjetta – jotain jokaiseen vuodenaikaan. Kirjan avulla neulot myssyt, paidat, housut ja huivit. Miehille sekä naisille on koottu laaja valikoima upeita villapaitoja ja hauskoja asusteita, ja lasten koot ulottuvat 12-vuotiaisiin saakka. Ohjeet on luokiteltu kolmeen vaikeusasteeseen ja lankasuositukset on mietitty valmiiksi. Aiemman teoksen tapaan kaikki kirjan neulemallit ovat tyylikkäitä ja kauniita.

Kirjan neuleet ovat klassisen ajattomia, mutta kuitenkin yksinkertaisen moderneja.
– Satakunnan kansa ensimmäisestä Klompelompe-kirjasta

’Klompelompe’ tekee positiivisen vaikutuksen jo ensiselailulla. Satumainen, rauhaisa, ja tietyllä tavalla ajaton tunnelma jatkuu kansikuvasta aina viimeisille sivuille asti. Huurteiset värit ja pohjoismainen miljöö ovat läsnä koko teoksessa. Koko sivun kokoisia suloisen syksyisiä ja talvisia kuvia on runsaasti, kirjan ulkoasu on mielestäni kaunis ja taitto selkeä.
– Villaviidakko-blogi ensimmäisestä Klompelompe-kirjasta

Torunn Steinsland on tekninen piirtäjä, jonka tarkat ohjeet ja yksityiskohtaiset tekstit kutsuvat kokeilemaan ja luomaan neuleita. Kirjan kuvat ottanut Hanne Andreassen Hjelmås on valokuvaaja ja yrittäjä, jolla on aina kutimet mukana. Parivaljakon ensimmäinen teos Klompelompe – Ihania neuleita lapsille oli Norjan myydyin tietokirja vuonna 2015, ja sen oikeudet on myyty useisiin maihin. Tekijöiden kotisivut löytyvät osoitteesta www.klompelompe.no.

Hanne Andreassen Hjelmås ja Torunn Steinsland:
Klompelompe – Neuleita koko perheelle
Alkuteos Klompelompe – Strikk til hele familien
Suomennos Virpi Vainikainen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Klompelompe - Neuleita koko perheelle (kannen kuvat: Hanne Andreassen Hjelmås)

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.