Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Satavuotias Suomi voi ihan vapaasti olla toisille lottovoitto ja ylpeydenaihe, mutta Pasaa ja Atpoa ei ulkokuori petä. Saunan, sisun ja startupin suossa tarpovat suomalaiset eivät tietenkään itse näe omia heikkouksiaan, mutta Pasa ja Atpo paljastavat suomalaisuuden perusolemuksen koko karuudessaan. Eniten vituttaa Suomi jatkaa kulttimaineen saavuttaneiden Eniten vituttaa kaikki -kirjojen sarjaa ja auttaa purkamaan hetki hetkeltä kasvavaa Suomi 100 -turhautumista. Kirjan suomalaisuus-testin avulla tiedät tarkalleen, kuinka suuri reppahoususuomijätkä tai -likka olet. Legendaarisen Eniten vituttaa kaikki -sarjan kirjoja on myyty kohta jo yli 100 000 kappaletta.

”Tässä kirjassa on kaikki tarvittava tieto Suomesta, suomalaisista, suomalaisuudesta ja näiden monista iljettävistä ilmenemismuodoista. Tämän kirjan avulla olisi mahdollista rakentaa koko nykyaikainen Suomi uudestaan, mikäli joku pommittaisi tämän lättänän maan sileäksi. Tosin ei tule mieleen yhtään syytä, miksi se pitäisi rakentaa uudestaan.”

Pasa ja Atpo:
Eniten vituttaa Suomi
Ilmestyy viikolla 31
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.