Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi

4.8.2017 13:30 | Gummerus

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Satavuotias Suomi voi ihan vapaasti olla toisille lottovoitto ja ylpeydenaihe, mutta Pasaa ja Atpoa ei ulkokuori petä. Saunan, sisun ja startupin suossa tarpovat suomalaiset eivät tietenkään itse näe omia heikkouksiaan, mutta Pasa ja Atpo paljastavat suomalaisuuden perusolemuksen koko karuudessaan. Eniten vituttaa Suomi jatkaa kulttimaineen saavuttaneiden Eniten vituttaa kaikki -kirjojen sarjaa ja auttaa purkamaan hetki hetkeltä kasvavaa Suomi 100 -turhautumista. Kirjan suomalaisuus-testin avulla tiedät tarkalleen, kuinka suuri reppahoususuomijätkä tai -likka olet. Legendaarisen Eniten vituttaa kaikki -sarjan kirjoja on myyty kohta jo yli 100 000 kappaletta.

”Tässä kirjassa on kaikki tarvittava tieto Suomesta, suomalaisista, suomalaisuudesta ja näiden monista iljettävistä ilmenemismuodoista. Tämän kirjan avulla olisi mahdollista rakentaa koko nykyaikainen Suomi uudestaan, mikäli joku pommittaisi tämän lättänän maan sileäksi. Tosin ei tule mieleen yhtään syytä, miksi se pitäisi rakentaa uudestaan.”

Pasa ja Atpo:
Eniten vituttaa Suomi
Ilmestyy viikolla 31
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Matti Rönkä heittää Tuntemattoman sotilaan hahmot it-firmaan ja veistää huumoria työelämän taisteluista4.8.2017 08:36Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos Väinö Linnan jermut joutuisivat kohtaamaan tämän päivän työelämän haasteet? Matti Röngän uutuudessa Ville Koskela on esimiehenä teknologiafirmassa, joka joutuu myllerrykseen muutosjohtaja Tanja Lammion myötä. Yyteet (Gummerus) kommentoi terävän humoristisesti pienen ihmisen selviytymistaistelua matkalaskujärjestelmien, konsulttikielen ja tuotannollis-taloudellisten syiden ristitulessa.

Mediatiedote + kutsu: Kymmenen kirjailijaa päivittää kotimaisia klassikkoja – tervetuloa Jatkuu!-novellikokoelman julkkareihin ke 16.8.3.8.2017 11:08Tiedote

Mitä tapahtuu, kun nykykirjailijat versioivat rakastettuja klassikkoja? Novellikokoelmassa Jatkuu! Fanifiktiota kirjallisuutemme klassikoista (Gummerus) Laura Lindstedt lähettää kertojansa pelastamaan Joel Lehtosen päähenkilön varmalta kuolemalta, ja Anu Kaaja pohtii, mitä tapahtui Tove Janssonin Taikatalven jälkeen. Juha Hurme astelee Alastalon salista Ylistalon huussia kohti, ja Petri Tamminen kirjoittaa Seitsemälle veljekselle uuden päätösluvun. Tervetuloa juhlimaan kirjan julkistamista keskiviikkona 16.8. klo 15 alkaen!