Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Satavuotias Suomi voi ihan vapaasti olla toisille lottovoitto ja ylpeydenaihe, mutta Pasaa ja Atpoa ei ulkokuori petä. Saunan, sisun ja startupin suossa tarpovat suomalaiset eivät tietenkään itse näe omia heikkouksiaan, mutta Pasa ja Atpo paljastavat suomalaisuuden perusolemuksen koko karuudessaan. Eniten vituttaa Suomi jatkaa kulttimaineen saavuttaneiden Eniten vituttaa kaikki -kirjojen sarjaa ja auttaa purkamaan hetki hetkeltä kasvavaa Suomi 100 -turhautumista. Kirjan suomalaisuus-testin avulla tiedät tarkalleen, kuinka suuri reppahoususuomijätkä tai -likka olet. Legendaarisen Eniten vituttaa kaikki -sarjan kirjoja on myyty kohta jo yli 100 000 kappaletta.

”Tässä kirjassa on kaikki tarvittava tieto Suomesta, suomalaisista, suomalaisuudesta ja näiden monista iljettävistä ilmenemismuodoista. Tämän kirjan avulla olisi mahdollista rakentaa koko nykyaikainen Suomi uudestaan, mikäli joku pommittaisi tämän lättänän maan sileäksi. Tosin ei tule mieleen yhtään syytä, miksi se pitäisi rakentaa uudestaan.”

Pasa ja Atpo:
Eniten vituttaa Suomi
Ilmestyy viikolla 31
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Pasa ja Atpo: Eniten vituttaa Suomi (kansi: Laura Noponen)

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.