Mediatiedote: Julma rikosaalto pyyhkäisee yli Kööpenhaminan

Koukuttavan juonen ja tyylivarman kielen taituri Jussi Adler-Olsen on Euroopan menestyneimpiä dekkaristeja. Uusimmassa Osasto Q:sta kertovassa rikosromaanissa Selfiet (Gummerus) ratkaisemattomia rikoksia tutkiva tiimi joutuu toimimaan vajaamiehityksellä ryhmän kantavan voiman Rosen vajottua psykoosiin. Paineita luo myös poliisin ylin johto, joka odottaa osaston tehostavan toimintaansa.

Tanskalainen Jussi Adler-Olsen (s. 1950) on saavuttanut valtavan suosion Osasto Q:sta kertovalla sarjallaan, ja hänen teoksiaan on julkaistu 35:ssä maassa. Ennen kirjailijanuraa hän on työskennellyt muun muassa kustannustoimittajana, näytelmäkirjailijana, kitaristina, säveltäjänä ja kääntäjänä.

Jussi Adler-Olsen, Selfiet
alkuteos Selfies
suomentanut Katriina Huttunen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Selfiet
Jussi Adler-Olsen, kuva: Robin Skjoldborg

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.

Mediatiedote: Mia Jokinivan Metsäjooga tekee joogasta sauvakävelyä suomalaisempaa6.6.2018 13:38Tiedote

Metsäjooga-kirjassa (Gummerus) kulttuuriantropologi ja joogaopettaja Mia Jokiniva tuo suomalaiset myytit lähelle arkea. Tämän kirjan opeilla metsässä ulkoilukaan ei ole enää "vain kävelyä polulla", vaan rikkaimmillaan jopa keskustelua Kalevalan arkkityyppien ja suomalaisen muinaisuskon kanssa. Metsäjooga-kirjassa on luonnossa tehtävien asento-, liike-, hengitys- ja meditaatioharjoitusten lisäksi tietoa metsän terveysvaikutuksista ja suomalaisesta metsään liittyvästä mytologiasta. Kirjan johtoajatuksena on, että jooga kuuluu kaikille.