Mediatiedote: Katja Kokon Kuulaan kaunis on laadukas opas korealaiseen ihonhoitoon

Luonnonkosmetiikkamaailman valovoimainen vaikuttaja ja korealaisen ihonhoidon pioneeri Katja Kokko kokoaa tietotaitonsa yksiin kansiin kirjassa Kuulaan kaunis – korealainen ihonhoito (Gummerus). Kuulaan kaunis käy läpi korealaisen ihonhoitorutiinin vaiheet ja kertoo, miten tutkia raaka-ainelistoja ja valita oikeat tuotteet omalle iholle. Kirjassaan Kokko opastaa, miten korealaisen ihonhoitorutiinin voi muokata arkeen sopivaksi ja saada aikaan näkyviä tuloksia. Runsailla käytännön vinkeillä onnistuu vasta-alkajakin, mutta Kuulaan kaunis tarjoaa uutta tietoa myös rutiinia jo noudattaville sekä kauneudenhoidon ammattilaisille.

Korealaiset kosmetiikkamarkkinat ovat tunnettuja innovatiivisista tuotteista, tehokkaista raaka-aineista ja korealaiset kuulaana hohtavasta ihostaan. Katja Kokko tutustui korealaiseen ihonhoitoon ensimmäisen kerran vuonna 2015. Jo kahden vuosikymmenen ajan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja kauneudenhoitoon inspiroinut Kokko on ollut Suomessa korealaisen ihonhoidon edelläkävijä.

”Löytäessäni korealaisen ihonhoitosarja Whamisan vuonna 2016, jota ei silloin saanut vielä Suomesta, aloin tutkia korealaista ihonhoitoa. Olin aivan hämmästynyt miten yksiin heidän tapansa hoitaa ihoa meni omien ajatusteni kanssa. Yksinkertaistetusti voisi sanoa, että korealainen ihonhoito kumoaa myytin paksun kosteusvoiteen tärkeydestä ja korostaa juuri sitä, mistä olen monta vuotta puhunut: kasvoveden tärkeydestä”, Kokko kertoo.

Kirjassaan Kuulaan kaunis Katja Kokko kertoo kaiken oleellisen mitä ulkoisesta ihonhoidosta ja ihonhoitotuotteiden sisällöstä tulee tietää. ”Kirja auttaa ymmärtämään miten tärkeitä rutiinit ihonhoidossa ovat ja miten oleellisesti ne oikeasti vaikuttavat ihon kuntoon. Kuulaan kaunis on mielenkiintoinen katsaus aivan toisenlaisen maan ja kulttuurin ihonhoidon saloihin. Kirjan pääpointti on todella nerokkaassa ihonhoitometodissa. Lisäksi se avaa hyvin selkeästi, miksi ihoa ei ole järkevää hoitaa synteettisillä tuotteilla. Kirjassa en alleviivaa, että korealaista ihonhoitorutiinia noudattaakseen pitäisi käyttää korealaista kosmetiikkaa. Laadukkaat tuotteet voivat olla vaikka suomalaisia”, Kokko kuvaa kirjaansa.

Korealaisessa ihonhoitokalenterissa on neljän vuodenajan sijasta viisi vuodenaikaa, joiden mukaan suositellaan valitsemaan omalle iholle kulloinkin sopivat tuotteet. Kuulaan kauniissa käydään vaiheittain läpi erilaiset ihonhoitotekniikat ja johdonmukainen rutiini. Näitä rutiineja ja tekniikoita Kokko kannustaa hyödyntämään omassa arjessa.

”Kirjassa tiivistyy 20 vuoden aikana oivaltamani asiat ihonhoidosta ja ihonhoitotuotteista. Minulle ihonhoito on harmoniaa luonnon kanssa. Vaikka ihonhoidossa mentäisiin kuinka tekniseksi tahansa, läsnä on aina yhteys luontoon ja luonnollisuuteen”, Kokko tiivistää.

Katja Kokko
Kirjailija Katja Kokko on koulutukseltaan kosmetologi, meikkaaja, luonnonkosmetiikan tuotekehittelijä ja joogaopettaja. Hän on myös yksi kansainvälistyneen Jolie Organic Health & Beautyn perustajista. Hänen esikoisteoksensa Aidosti kaunis (Cozy Publishing) ilmestyi vuonna 2015. Katja tuntee niin luonnonkosmetiikkatuotteet ja raaka-aineet kuin kotimaiset ja kansainväliset trendit. Suomen luetuimmassa ja arvostetuimmassa luonnonkosmetiikkaan ja holistiseen ihonhoitoon keskittyneessä katjakokko.com -mediassa hän esittelee tuoreimmat ilmiöt tinkimättömästi ja intohimolla.

Katja Kokko, Kuulaan kaunis

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja,
rosa-maria.kari@gummerus.fi, p. 050 477 9332

Katja Kokko, kuva: Kaapo Kamu
Kuulaan kaunis

Mediatiedote: Katsokaa miten onnellinen olen on romaani some-julkisivun ja todellisuuden välisestä ristiriidasta20.2.2019 09:00:00Tiedote

Kirjassaan Katsokaa miten onnellinen olen (Gummerus) englantilainen menestyskirjailija Holly Bourne valottaa rohkeasti ja purevan hauskasti nykynaisten kokemia paineita yhteiskunnassa, perheessä, ystävien keskuudessa sekä oman itsen kanssa. Kepeä ja kipeä Katsokaa miten onnellinen olen on vahvasti kiinni ajassamme, jossa valtaosa vuorovaikutuksesta tapahtuu sosiaalisessa mediassa. Bourne suhtautuu intohimoisesti tasa-arvoon ja mielenterveyteen. Romaanissa oma minäkuva ja monenlaiset odotukset peilautuvat some-postausten värittämänä ura- ja elämyssuuntautuneisiin milleniaalinaisiin.

Mediatiedote: Ville Hytösen erotiikalla ladattu romaani Luumun polte maalaa terävän kuvan Balkanista19.2.2019 08:47:44Tiedote

Luumun polte (Gummerus) on kolmen ihmisen rakkaustarina kaikkine kujeineen ja kiemurteluineen. Se kertoo epäsuhtaisen parin, serbimies Srđanin ja bosnialaisen Zoranan yhteiselosta. Tarinan kertojana on mystinen mustarastas. Tallinnassa asuva kirjailija Ville Hytönen tutustuttaa lukijan Knez Selon kylään serbialaisella vuorella ja vie rekka- ja linja-autokyydillä Belgradiin.

Mediatiedote: Sami Majalan romaani Ei ketään meidän jälkeemme havahduttaa katsomaan elämää tarkkaavaisesti15.2.2019 12:00:37Tiedote

Helsinkiläisen Sami Majalan Ei ketään meidän jälkeemme (Gummerus) on romaani erään elämäntavan alasajosta, yhteisöstä joka hukkaa yhteisen kertomuksensa. Majala kuvaa tarkkanäköisesti ja lämmöllä modernia ihmistä, ostoskeskuksiin ajettua ja simulaatioon eksynyttä sukupolvea, joka pyrkii tekemään kaiken oikein samalla kun tabletin lasin alla maailma kuva kuvalta murtuu, katoaa historiaan jonka piti jo olla loppu.