Mediatiedote: Lue oikein ympäristöä ja menesty elämässä!

Uutuuskirja Nunchi – Intuitiota ja tilannetajua korealaisittain (Gummerus) opettaa hyödyntämään tuhansia vuosia vanhaa korealaista viisautta. Nunchi tarkoittaa kykyä hoksata nopeasti muiden ihmisten ajatukset ja tunteet. "Hyvällä nunchilla" varustettu ihminen menestyy elämässä eikä päästele sammakoita suustaan.

Nunchin ajatuksena on, että suurin osa viestinnästä perustuu paikalla olevien henkilöiden kehonkielen, ilmeiden ja joko puheen tai vaikenemisen tulkintaan. Nunchi on taito, jonka voi oppia: siihen tarvitaan vain silmät ja korvat. Se auttaa niin rakkaudessa, ystävyys- ja perhesuhteissa kuin liike-elämässäkin.

Euny Hong
Euny Hong (s. 1973) on korealais-amerikkalainen kirjailija ja journalisti, jonka kolmas kirja Nunchi on. Hong on syntynyt New Jerseyssä, josta muutti 12-vuotiaana Koreaan ja sieltä jälleen Yhdysvaltoihin opiskelemaan. Hän on toiminut kolumnistina The Financial Timesissa.

Euny Hong, Nunci – Intuitiota ja tilannetajua korealaisittain
alkuteos Nunchi
suomentanut Heli Ikäheimo

Palkitun Vegetaristi-romaanin kirjoittaneen Han Kangin uutuus on viiltävän kaunis kuvaus surusta22.1.2021 09:52:52 EETTiedote

Eteläkorealaisen Han Kangin Valkoinen kirja (Gummerus) on kaunis ja tarkkanäköinen tutkielma valkoisesta väristä ja surusta. Se on samalla rakkaudentunnustus kertojan isosiskolle, joka kuoli vain muutaman tunnin ikäisenä. Osin omaelämäkerrallinen Valkoinen kirja oli Booker-palkintoehdokkaana. Kriitikot ovat ylistäneet romaania, joka yhdistää taidokkaasti tekstiä ja valokuvia.

Feministisiä novelleja, tanssin pyörteitä, auringonsäteitä ja juhlapainos - Alkuvuoden käännöskirjat tarjoavat hyvän mielen nautintoja talvipäiviin13.1.2021 10:29:18 EETTiedote

Tuoreen leivän tuoksua Cornwallissa ja tanssin pyörteitä Roomassa. Suositut brittikirjailijat Jenny Colgan ja Kate Eberlen tarjoilevat uutuuksissaan hyvän mielen nautintoja pimeisiin talvipäiviin. Lisäksi Gummerus julkaisee vuoden alkajaisiksi menestyskirjailija Cecelia Ahernilta voimaannuttavia novelleja ja romanttisen viihteen kiistattomalta kuningattarelta Nora Robertsilta juhlapainoksen 40-vuotisen kirjailijanuran kunniaksi.

Tammikuun ei tarvitse olla tipaton – Ruotsalainen uutuuskirja Kohtuudella opettaa juomaan maltillisesti26.12.2020 00:01:00 EETTiedote

Miten kieltäytyä lasillisesta synttäreillä tai afterworkeilla? Miten onnistua alkoholin kohtuukäytössä? Alkoholi liitetään usein yhdessäoloon ja juhlapäiviin, eikä sen käytön haitoista ole helppo puhua. Anders Hammarbergin ja Karin Rombergin Kohtuudella – Opas maltilliseen alkoholinkäyttöön (Gummerus) opettaa juomaan vähemmän ja pidättäytymään alkoholista useammin ilman että alkoholinkäytöstä on luovuttava kokonaan.

Vähintään vartti omaa aikaa joka päivä – Hyvä terveys vaatii päivittäistä rentoutumista, sanoo BBC:n asiantuntijalääkäri uutuuskirjassaan26.12.2020 00:01:00 EETTiedote

Mistä tunnistat sokeririippuvuuden? Miksi aamuvalo on tärkeää? Terveys tasapainoon – 4 avainta parempaan elämään (Gummerus) on BBC:n asiantuntijalääkärin Rangan Chatterjeen opaskirja, joka lähestyy terveyttä kokonaisvaltaisesti. Chatterjee nostaa rentoutumisen yhdeksi terveyden peruspilariksi ravinnon, liikunnan ja unen oheen. Kirja sisältää runsaasti parempaan oloon tähtääviä, konkreettisia vinkkejä, jotka on helppo sovittaa omaan elämäntilanteeseen.

Mona-Liisa ja Poika ja pallo Vuoden urheilukirja -ehdokkaina16.12.2020 13:42:00 EETTiedote

Urheilutoimittaja Laura Arffmanin ystävästään, maastohiihtäjä Mona-Liisa Nousiaisesta kirjoittama elämäkerta Mona-Liisa – Urheilija, muusikko, ihminen (Gummerus) ja taiteen moniottelija Teemu Mäen runokokoelma Poika ja pallo (Gummerus) on valittu Vuoden urheilukirja -palkintoehdokkaiksi. Vuoden urheilukirja -kilpailun finaaliin valittiin kahdeksan vuonna 2020 julkaistua teosta. Valinnoista vastaa Urheilumuseon asettama raati.