Mediatiedote: Lue oikein ympäristöä ja menesty elämässä!

Uutuuskirja Nunchi – Intuitiota ja tilannetajua korealaisittain (Gummerus) opettaa hyödyntämään tuhansia vuosia vanhaa korealaista viisautta. Nunchi tarkoittaa kykyä hoksata nopeasti muiden ihmisten ajatukset ja tunteet. "Hyvällä nunchilla" varustettu ihminen menestyy elämässä eikä päästele sammakoita suustaan.

Nunchin ajatuksena on, että suurin osa viestinnästä perustuu paikalla olevien henkilöiden kehonkielen, ilmeiden ja joko puheen tai vaikenemisen tulkintaan. Nunchi on taito, jonka voi oppia: siihen tarvitaan vain silmät ja korvat. Se auttaa niin rakkaudessa, ystävyys- ja perhesuhteissa kuin liike-elämässäkin.

Euny Hong
Euny Hong (s. 1973) on korealais-amerikkalainen kirjailija ja journalisti, jonka kolmas kirja Nunchi on. Hong on syntynyt New Jerseyssä, josta muutti 12-vuotiaana Koreaan ja sieltä jälleen Yhdysvaltoihin opiskelemaan. Hän on toiminut kolumnistina The Financial Timesissa.

Euny Hong, Nunci – Intuitiota ja tilannetajua korealaisittain
alkuteos Nunchi
suomentanut Heli Ikäheimo

Mediatiedote: Palkittu romaani kahden kulttuurin välillä elämisestä ja vanhempien asettamista odotuksista21.1.2020 12:55:01 EETTiedote

Yhdysvaltalaiskirjailija Celeste Ngn yli 1,5 miljoonaa kappaletta myynyt romaani Olisi jotain kerrottavaa (Gummerus) on ollut kansainvälinen menestys. Kirja kertoo kiinalaisamerikkalaista perhettä kohtaavasta tragediasta 1970-luvun Ohiossa. Kirjailija Celeste Ng on toisen sukupolven maahanmuuttaja. Romaaneissaan hän kirjoittaa viisaasti ja tarkkanäköisesti erilaisuudesta, ennakkoasenteista ja siitä, miten pienistä asioista kasvaa hiljaisuudessa isoja.

Mediatiedote: Koskettava kuvaus sotalapsuudesta ja sotalapsen lapsena kasvamisesta14.1.2020 13:19:45 EETTiedote

Ruotsalaisen teatterintekijän Anna Takasen isä lähetettiin 4-vuotiaana sotalapseksi länsinaapuriin. Kun sota päättyi, Timo jäi Ruotsiin. Kirjassaan Sinä olet suruni (Gummerus) Anna Takanen kerii auki isänsä tarinaa sekä sitä, mitä on olla sotalapsen lapsi. Teos kuvaa riipaisevasti sodan siirtymistä sukupolvelta toiselle. ”Ihmisen kuuluu olla aikuisen lapsi, minä olen sotalapsen lapsi”, Takanen kirjoittaa.

Mediatiedote: Antti Röngän ja Petri Tammisen avoin ja rohkea kirjeenvaihto17.12.2019 14:06:13 EETTiedote

Silloin tällöin onnellinen (Gummerus) on kahden kirjailijan, isän ja pojan, vuoropuhelu. Se kuvaa isänä ja poikana olemista nykyaikana ja käsittelee vaikeitakin aiheita kuten pelkoja, häpeää ja hyväksytyksi tulemisen kaipuuta. Antti Röngän koulukiusaamisen pitkistä jäljistä kertova autofiktiivinen romaani Jalat ilmassa (Gummerus 2019) on ollut tämän syksyn puhutuin esikoisromaani. Petri Tamminen on palkittu kirjailija, joka on kirjoittanut romaaneja, lyhytproosaa ja kuunnelmia.

EMBARGO 25.10.2019 klo 13: Sisko Savonlahdelle Kalle Päätalo -palkinto25.10.2019 13:00:00 EESTTiedote

Esikoisromaanillaan Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu (Gummerus, 2018) kertaheitolla sukupolvensa ääneksi noussut Sisko Savonlahti saa Kalle Päätalo -kirjallisuuspalkinnon. Palkinnolla halutaan Päätalon toiveen mukaisesti tukea poikkeuksellisen lahjakasta nuorta kirjailijaa. Palkinto jaetaan Helsingin kirjamessujen Töölö-lavalla perjantaina 25.10. klo 12 alkavan Kalle Päätalo 100 vuotta -paneelikeskustelun päätteeksi.