Mediatiedote: Myrskyluodon Maijan unohtumaton tarina ilmestyy kokoomateoksena

3.7.2017 09:11 | Gummerus

Gummerus julkaisee Anni Blomqvistin viisiosaisen Ahvenanmaa-eepoksen yksissä kansissa. Rakastettu saaristolaisromaani nähdään syksyllä myös Helsingin kaupunginteatterin suurmusikaalina.

Upea kokoomateos sisältää Anni Blomqvistin viisiosaisen romaanisarjan; Tie Myrskyluodolle, Luoto meressä, Maija, Meren voimia vastaan, Hyvästi Myrskyluoto.

Myrskyluoto-sarja kertoo konstailemattoman kauniisti saaristolaiskodin tytön Maijan tarinan. Maija naitetaan kalastaja-Jannen vaimoksi kaukaiselle Myrskyluodolle. Ahneen meren äärellä eläminen opettaa nöyryyttä, ja luodon karuissa oloissa Maijasta kasvaa vähitellen sitkeä saariston nainen.

Lasse Mårtenson sävelsi romaanisarjasta tehtyyn tv-sarjaan unohtumattoman musiikin vuonna 1976. Tänä syksynä Maijan tarina nähdään ensimmäistä kertaa musikaaliteoksena Helsingin kaupunginteatterissa. Suurmusikaalin ensi-ilta on 24.8.

Anni Blomqvist (1909–1990) eli koko elämänsä Ahvenanmaan saaristossa meren keskellä. Kalastajaperheen tyttärestä tuli merimiehen vaimo, ja perhe elätti itsensä rahtipurjehduksella, viljelyllä sekä lohen kalastuksella. Kun Anni Blomqvistin mies ja poika hukkuivat myrskyssä, hän alkoi purkaa suruaan kirjoittamalla. Blomqvistin koti Simskälalla on nykyisin museo ja kirjailijakoti.

Anni Blomqvist:
Myrskyluodon Maija

Suomentanut Björn-Christer Lindgren, Liisa Ryömä
Sivumäärä 748

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Throne of Glass – Lasipalatsi päästää valloilleen säkenöivän salamurhaajasankarittaren19.7.2017 09:05Tiedote

Amerikkalaisen Sarah J. Maasin menestysteos Throne of Glass – Lasipalatsi (Gummerus) aloittaa maailmalla järisyttävän suosion saavuttaneen seikkailufantasiasarjan, jonka keskiössä on vapaudestaan taisteleva sisukas salamurhaaja. Toimintaa, romantiikkaa, juonittelua, magiaa ja kasvutarinaa yhdistelevä Lasipalatsi on koukuttava romaani, jonka oikeudet on myyty jo 35 maahan.

Mediatiedote: 101 Very Finnish Problems -kirja on oivaltava ja hykerryttävä huumoripläjäys suomalaisuudesta21.6.2017 08:45Tiedote

Brittisyntyisen Joel Willansin 101 Very Finnish Problems – The Foreigner's Guide to Surviving in Finland (Gummerus) valottaa suomalaisen kulttuurin outouksia ulapalla oleville ulkomaalaisille ja hauskuuttaa niitä suomalaisia, joilla on itselleen nauramisen taito hanskassa. Kirja sai alkunsa huippusuositusta Very Finnish Problems -Facebook-sivusta, ja nyt aiheesta on sukeutunut myös samanniminen podcast.