Mediatiedote: Nordic noirin uusi tähti! Camilla Greben psykologinen trilleri kerää kehuja

Kun jää pettää alta (Gummerus) on moniulotteinen ja nautinnollisesti kieputtava trilleri rakkaudesta ja petoksesta. Romaanista on tullut kansainvälinen menestysteos, ja se on nostanut Camilla Greben pohjoismaisen jännityksen kärkitekijöihin.

Camilla Grebe. Kuva: Viktor Fremling

Emma Bohman on tulenpalavasti rakastunut. On vain yksi ongelma: mies on hänen esimiehensä, skandaalinkäryisen vaatefirman toimitusjohtaja Jesper Orre, ja suhde on pidettävä salassa. Mutta sitten Jesper katoaa, ja hänen kodistaan löytyy raa’asti murhattu nainen.

Kun murhasta löytyy yhteyksiä kymmenen vuotta vanhaan tapaukseen, rikospoliisi Peter Lindgrenin avuksi pestataan profiloija Hanne Lagerlind-Schön. Peterin ja Hannen yhteinen menneisyys tuo tutkintaan omat hankaluutensa.

Ruotsalaiskirjailija Camilla Grebe tuulettaa ahdasta skandidekkarigenreä psykologisesti tarkkasilmäisellä kerronnallaan ja juonella, joka yhdistää jännityksen ja rakkauden. Emman, Peterin ja Hannen, kolmen kolhiintuneen sielun, tarinat risteävät synkeän sateisessa Tukholmassa.

Kun jää pettää alta on Greben (s. 1968) ensimmäinen sooloteos ja hänen kansainvälinen läpimurtonsa. Grebe tunnetaan myös Moskova noir -sarjasta, jonka kolmas osa Moskovan mies ilmestyy syyskuussa. Hän on työskennellyt liikkeenjohdon konsulttina.

Bloggarit hehkuttavat trilleriä:

"Kun jää pettää alta on hyvin taidokas psykologinen trilleri, jossa on panostettu niin vahvoihin henkilökuviin, äärimmäisen koukuttavaan ja yllätykselliseen juoneen kuin kiehtovaan miljööseen. Toistaiseksi vahvin tänä vuonna lukemani psykologinen trilleri, kevyesti." Järjellä ja tunteella

"Kirjan psykologinen imu on todella vahva, joten nyt on syntynyt monelle dekkaristille kova haastaja." Leena Lumi

"Nautittava psykologinen trilleri, jonka vahvuutena ovat inhimilliset, vakuuttavat henkilöhahmot ja vetävä, tiivistunnelmainen kerronta." Luetut.net

"Tänä vuonna on ilmestynyt ihailtava määrä suosikkigenreni edustajia, psykologisia trillereitä, joista Camilla Grebe erottuu edukseen. Hän perehdyttää lukijan henkilöiden menneisyyteen, osoittaa syyt ja seuraukset kuitenkin sen verran hienovaraisesti, ettei loppuratkaisua tajua, vaikka se häilyykin lukijan silmien edessä." Rakkaudesta kirjoihin

Camilla Grebe: Kun jää pettää alta
Alkuteos Älskaren från huvudkontoret
Suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Camilla Grebe. Kuva: Viktor Fremling
Camilla Grebe: Kun jää pettää alta

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.