Mediatiedote: Nordic noirin uusi tähti! Camilla Greben psykologinen trilleri kerää kehuja

Kun jää pettää alta (Gummerus) on moniulotteinen ja nautinnollisesti kieputtava trilleri rakkaudesta ja petoksesta. Romaanista on tullut kansainvälinen menestysteos, ja se on nostanut Camilla Greben pohjoismaisen jännityksen kärkitekijöihin.

Camilla Grebe. Kuva: Viktor Fremling

Emma Bohman on tulenpalavasti rakastunut. On vain yksi ongelma: mies on hänen esimiehensä, skandaalinkäryisen vaatefirman toimitusjohtaja Jesper Orre, ja suhde on pidettävä salassa. Mutta sitten Jesper katoaa, ja hänen kodistaan löytyy raa’asti murhattu nainen.

Kun murhasta löytyy yhteyksiä kymmenen vuotta vanhaan tapaukseen, rikospoliisi Peter Lindgrenin avuksi pestataan profiloija Hanne Lagerlind-Schön. Peterin ja Hannen yhteinen menneisyys tuo tutkintaan omat hankaluutensa.

Ruotsalaiskirjailija Camilla Grebe tuulettaa ahdasta skandidekkarigenreä psykologisesti tarkkasilmäisellä kerronnallaan ja juonella, joka yhdistää jännityksen ja rakkauden. Emman, Peterin ja Hannen, kolmen kolhiintuneen sielun, tarinat risteävät synkeän sateisessa Tukholmassa.

Kun jää pettää alta on Greben (s. 1968) ensimmäinen sooloteos ja hänen kansainvälinen läpimurtonsa. Grebe tunnetaan myös Moskova noir -sarjasta, jonka kolmas osa Moskovan mies ilmestyy syyskuussa. Hän on työskennellyt liikkeenjohdon konsulttina.

Bloggarit hehkuttavat trilleriä:

"Kun jää pettää alta on hyvin taidokas psykologinen trilleri, jossa on panostettu niin vahvoihin henkilökuviin, äärimmäisen koukuttavaan ja yllätykselliseen juoneen kuin kiehtovaan miljööseen. Toistaiseksi vahvin tänä vuonna lukemani psykologinen trilleri, kevyesti." Järjellä ja tunteella

"Kirjan psykologinen imu on todella vahva, joten nyt on syntynyt monelle dekkaristille kova haastaja." Leena Lumi

"Nautittava psykologinen trilleri, jonka vahvuutena ovat inhimilliset, vakuuttavat henkilöhahmot ja vetävä, tiivistunnelmainen kerronta." Luetut.net

"Tänä vuonna on ilmestynyt ihailtava määrä suosikkigenreni edustajia, psykologisia trillereitä, joista Camilla Grebe erottuu edukseen. Hän perehdyttää lukijan henkilöiden menneisyyteen, osoittaa syyt ja seuraukset kuitenkin sen verran hienovaraisesti, ettei loppuratkaisua tajua, vaikka se häilyykin lukijan silmien edessä." Rakkaudesta kirjoihin

Camilla Grebe: Kun jää pettää alta
Alkuteos Älskaren från huvudkontoret
Suomentanut Sari Kumpulainen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Camilla Grebe. Kuva: Viktor Fremling
Camilla Grebe: Kun jää pettää alta

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.