Mediatiedote: Onko self help -oppaista todella apua elämänmuutokseen?

Lontoolaisen Marianne Powerin Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin (Gummerus) on elämänmakuinen ja yhteiskunnallinen teos onnellisuuden löytämisestä. Itseapukirjallisuuden suurkuluttajaksi tunnustautuva Power on kolmekymppinen nainen, joka paiskii töitä, yrittää olla hyvä ihminen ja maksaa vuokransa säntillisesti. Elämän tarkoitus on kuitenkin kadonnut. Power päättää lukea 12 self help -opasta ja kokeilla, millaista on elää oppaiden ohjeiden mukaisesti.

”Luin self helpiä, koska se antoi minulle lohtua. Kirjoissa ymmärrettiin ahdistusta ja epävarmuutta, joista olin aina kärsinyt, vaikka olin ollut liian häpeissäni puhuakseni niistä. Oppaiden avulla henkilökohtainen piinani muuttui normaaliksi osaksi ihmisenä olemista. Kun luin self helpiä, tunsin olevani vähemmän yksin.”

Self help -oppaat ovat vakiinnuttaneet maailmalla asemansa ostetuimpien kirjojen joukossa. Ne tarjoavat apua moniin elämäntilanteisiin. Samaistuttava Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin kokoaa yhteen Marianne Powerin kokemukset kuukausista, jolloin Power teki elämänvalintoja ainoastaan self help -kirjojen ohjeiden perusteella. Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin on hykerryttävä ja koskettava teos itsensä etsimisestä; kokeilusta, jonka tavoitteena on olla onnellinen.

”Olin myös oppinut paljon. Lampeen hyppääminen oli opettanut, että elämä alkaa sillä hetkellä, kun painaa telkkarin off-nappulaa ja päättää nostaa takalistonsa sohvasta. Stand up ja yleisön edessä puhuminen olivat opettaneet, että minulla oli enemmän kykyjä kuin luulin. Karaoke oli opettanut, että elämästä tulee paljon hauskempaa, kun sen ottaa kevyesti”

Marianne Power
Marianne Power on lontoolainen journalisti, jonka tekstejä on julkaistu mm. Daily Mailissa, Mail on Sundayssa, Irish Independentissä ja Good Housekeepingissä. Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin on hänen esikoisteoksensa. Kirja julkaistiin Britanniassa elokuussa, ja siihen liittyvät kansainväliset tv-oikeudet on myyty Hollywoodissa.

Marianne Power, Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin
Alkuteos Help Me – One woman´s quest to find out if self-help really can change her life
Suomentanut Marika Saastamoinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Marianne Power, kuva: Matt Smith
Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin

Mediatiedote: Psykologisen trillerin mestari Erin Kelly vierailee Suomessa19.3.2019 11:52:17 EETTiedote

Ylistävät arviot saanut ja yksin Britanniassa yli puoli miljoonaa kappaletta myynyt Älä jää pimeään (Gummerus) nosti psykologisen trillerin tähtikaartiin uuden valovoimaisen nimen: Erin Kelly. Kellyn monitahoinen läpimurtoteos käsittelee seksuaalista väkivaltaa sekä rajaa suostumuksen ja kieltäytymisen välillä. Raiskausoikeudenkäynnistä alkunsa saava, yllättävä tapahtumaketju saa lukijan pohtimaan naisen asemaa, valheiden seurauksia ja totuuden monia puolia. Erin Kelly vierailee Helsingissä Dekkariviikolla 13.–15.6.

Mediatiedote: Omakohtainen esikoisromaani kertoo suomalaisgraafikon vuodesta kiinalaisessa pelifirmassa18.3.2019 12:43:43 EETTiedote

Roviollakin työskennellyt Emma Kantanen on Aalto-yliopistosta valmistunut taiteen maisteri, peligraafikko, kuvataiteilija ja kirjailija. Hänen esikoisromaaninsa Nimi jolla kutsutaan öisin (Gummerus) tutustuttaa lukijan pekingiläiseen työ- ja yöelämään. Se on rohkea ja hurja tutkimusmatka vieraaseen kulttuuriin, uusiin ihmissuhteisiin ja identiteettiin puhelimen automaattikääntäjän ja vaistojen toimiessa kompassina.

Mediatiedote: Katriina Huttusen suomennos Morten Strøksnesin Merikirjasta J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi14.3.2019 13:00:00 EETTiedote

Katriina Hutttusen taidokkaasti suomentama norjalaisen Morten A. Strøksnesin Merikirja (Gummerus) on valittu J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi. Merikirja on tarinallista tietokirjallisuutta. Se kertoo kahdesta ystävyksestä, jotka päättävät pyydystää kumiveneestä Lofootteja ympäröivissä syvyyksissä elävän jäähain. Teoksen kiistaton päähenkilö on kuitenkin meille yhä tuntematon valtameri.