Mediatiedote: Onko self help -oppaista todella apua elämänmuutokseen?

Lontoolaisen Marianne Powerin Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin (Gummerus) on elämänmakuinen ja yhteiskunnallinen teos onnellisuuden löytämisestä. Itseapukirjallisuuden suurkuluttajaksi tunnustautuva Power on kolmekymppinen nainen, joka paiskii töitä, yrittää olla hyvä ihminen ja maksaa vuokransa säntillisesti. Elämän tarkoitus on kuitenkin kadonnut. Power päättää lukea 12 self help -opasta ja kokeilla, millaista on elää oppaiden ohjeiden mukaisesti.

”Luin self helpiä, koska se antoi minulle lohtua. Kirjoissa ymmärrettiin ahdistusta ja epävarmuutta, joista olin aina kärsinyt, vaikka olin ollut liian häpeissäni puhuakseni niistä. Oppaiden avulla henkilökohtainen piinani muuttui normaaliksi osaksi ihmisenä olemista. Kun luin self helpiä, tunsin olevani vähemmän yksin.”

Self help -oppaat ovat vakiinnuttaneet maailmalla asemansa ostetuimpien kirjojen joukossa. Ne tarjoavat apua moniin elämäntilanteisiin. Samaistuttava Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin kokoaa yhteen Marianne Powerin kokemukset kuukausista, jolloin Power teki elämänvalintoja ainoastaan self help -kirjojen ohjeiden perusteella. Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin on hykerryttävä ja koskettava teos itsensä etsimisestä; kokeilusta, jonka tavoitteena on olla onnellinen.

”Olin myös oppinut paljon. Lampeen hyppääminen oli opettanut, että elämä alkaa sillä hetkellä, kun painaa telkkarin off-nappulaa ja päättää nostaa takalistonsa sohvasta. Stand up ja yleisön edessä puhuminen olivat opettaneet, että minulla oli enemmän kykyjä kuin luulin. Karaoke oli opettanut, että elämästä tulee paljon hauskempaa, kun sen ottaa kevyesti”

Marianne Power
Marianne Power on lontoolainen journalisti, jonka tekstejä on julkaistu mm. Daily Mailissa, Mail on Sundayssa, Irish Independentissä ja Good Housekeepingissä. Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin on hänen esikoisteoksensa. Kirja julkaistiin Britanniassa elokuussa, ja siihen liittyvät kansainväliset tv-oikeudet on myyty Hollywoodissa.

Marianne Power, Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin
Alkuteos Help Me – One woman´s quest to find out if self-help really can change her life
Suomentanut Marika Saastamoinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Marianne Power, kuva: Matt Smith
Rikkaaksi, hoikaksi, naimisiin

Mediatiedote: Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta Kalle Päätalon syntymästä12.6.2019 13:59:58 EESTTiedote

Juhlavuoden kunniaksi Gummerus julkaisee uusintapainoksen rakastetun kirjailijan esikoisromaanista Ihmisiä telineillä. Syksyn kirjalistalla on kaksi kerronnallista Päätalo-tietokirjaa. Elokuussa ilmestyy Karoliina Timosen Kirjeitä Iijoelle – Kalle Päätalon elämän naiset ja lokakuussa Antti Heikkisen Kallio-poika – Peilikuvassa Kalle Päätalo. Sekä Timonen että Heikkinen esiintyvät 1.–7.7. järjestettävällä Päätalo-viikolla Taivalkoskella.

Mediatiedote: Ammattisotilaan toimintajännärissä on faktat kohdallaan6.6.2019 08:00:00 EESTTiedote

Kirjailija Seppo Mustaluoto on tehnyt pitkän uran ammattisotilaana ja lainvalvontaviranomaisena eri puolilla Suomea ja kansainvälisissä tehtävissä. Tämä näkyy lopputuloksessa, sillä Mustaluodon jännäreissä pienimmätkin yksityiskohdat ovat uskottavia. Nyt ilmestyvä Kuoleman safari (Gummerus) on toinen entisestä erikoisjoukko-operaattorista Janne Norrmanista kertova kirja. Seppo Mustaluoto esiintyy dekkariviikon lauantaitapahtumassa 15.6. Helsingin keskustakirjasto Oodissa klo 16.

Mediatiedote: Kesän dekkareissa seikkaillaan ympäri maailmaa17.5.2019 13:16:11 EESTTiedote

Gummeruksen kesän jännityskirjakattauksessa on romaaneja sekä uusilta että tunnetuilta tekijöiltä. Entisen ammattisotilaan Seppo Mustaluodon toimintajännärissä Kuoleman safari rymistellään Saharan eteläpuolisessa Afrikassa. Ranskalaisdekkaristi Fred Vargasilta ilmestyy Kolme evankelistaa -sarjan aiemmin suomentamaton helmi Muistoksi käynnistäsi. Dekkariviikko kesäkuussa huipentuu brittitrilleristi Erin Kellyn Helsingin vierailuun 13.–15.6.