Mediatiedote: Opettele syömään intuitiivisesti ja voi paremmin!

Syö hyvällä omallatunnolla. Syö nautiskellen. Syö sitä, mitä haluat syödä. Ravitsemusasiantuntija Patrik Borgin uutuuskirja Tunne nälkä! (Gummerus) opettaa kuuntelemaan kehon nälkä- ja kylläisyysviestejä, syömään intuitiivisesti ja voimaan paremmin. Borg kertoo myös, mikä suomalaisessa dieettimentaliteetissa on haitallista ja miksi sallivampi suhtautuminen syömiseen auttaa myös painonhallinnassa.

”Intuitiivinen syöminen on osa tervettä syömiskäyttäytymistä. Se ei ole uusi ruokavalio vaan paluu normaaliin ruokasuhteeseen ja tutkitusti hyvä tapa syödä. Tutkimusnäyttö on systemaattisesti osoittanut, että kehon kuuntelu edistää lukuisia syömistavoitteita”, Patrik Borg toteaa.

Tunne nälkä! -kirja esittelee intuitiiviseen syömiseen nelivaiheisen muutosprosessin, jossa kohennetaan elintapoja, rauhoitetaan kehon ja mielen nälkä sekä vahvistetaan syömisminää. Kirjan esimerkkikertomukset ja harjoitukset pohjautuvat Borgin asiantuntemukseen ja käytännön työhön sekä tieteelliseen tutkimukseen.

Patrik Borg
Patrik Borg on ravitsemustieteilijä, joka tekee paljon töitä auttaakseen meitä kaikkia syömään paremmin ja mielekkäämmin. Hän on tehnyt tutkimusta ja käytännön asiakastyötä huippu-urheilun, laihdutuksen, terveyden ja jaksamisen alueilla. Patrik tuntee työnsä vuoksi myös syömishäiriöiden maailman, mikä tuo hänen otteeseensa armollisuutta ja lempeyttä.

Tunne nälkä! – Syö intuitiivisesti. Saavuta tuloksia.

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Eeva Herrainsilta, 040 5146 360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Tunne nälkä!
Patrik Borg, kuva: Gummerus

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.

Mediatiedote: Tämän kirjan luettuaan katsoo merta uusin silmin29.3.2018 09:41Tiedote

Norjalaisen Morten A. Strøksnesin menestysteos Merikirja (Gummerus) on tarinallista tietokirjallisuutta. Se kertoo kahdesta ystävyksestä, jotka päättävät pyydystää kumiveneestä Lofootteja ympäröivissä syvyyksissä elävän jäähain. Teoksen kiistaton päähenkilö on kuitenkin meille yhä tuntematon valtameri. Strøksnes vierailee Helsingissä 24.–26.5. ja esiintyy Helsinki Lit -festivaalilla perjantaina 25.5. yhdessä Juha Hurmeen kanssa.