Mediatiedote: Päämaja Prahassa on komea trilogian päätös mafiamaailmaan päätyneestä Sophie Brinkmannista

Alexander Söderbergin uutuusjännäri Päämaja Prahassa (Gummerus) päättää tiivistunnelmaisen Sophie Brinkmann -sarjan. Vastoin tahtoaan mafiamaailmaan päätyneen Sophien, korruptoituneen poliisi Janssonin ja kostoa hautovan mafiapomo Guzmanin kohtalot ratkaistaan tässä tyylikkäässä trillerissä, jonka taitavasti punottu juoni pitää otteessaan.

Alexander Söderberg. Päämaja Prahassa (kansi: Tuomo Parikka)

Sairaanhoitaja Sophie Brinkmann on nyt etsintäkuulutettu ja pakoilee poikansa kanssa Prahassa. Saadakseen vapautensa takaisin hänen on kuitenkin raivattava ihmisiä tieltään. Ruotsalainen rikoskomisario Tommy Jansson jahtaa Sophieta, sillä tämä tietää hänen toimistaan liikaa. Tommy on valmis teoista äärimmäiseen varmistaakseen Sophien vaitiolon. Samaan aikaan toscanalaisessa luostarissa piileskelevä rutiköyhä mafiapomo Hector Guzman suunnittelee seuraavaa siirtoaan. Hän haluaa takaisin poikansa, omaisuutensa ja imperiuminsa – hinnalla millä hyvänsä. Vihan riivaama Hector kerää voimia viimeiseen ja ratkaisevaan taisteluun.

Alexander Söderbergin intensiivisen trilogian viimeinen osa kuljettaa Sophieta ja Hectoria vääjäämättä kohti huikeaa loppuratkaisua. Söderbergin uutuus on napakka teos täynnä hengästyttäviä toimintakohtauksia ja moniulotteisia henkilöhahmoja.

”Hän valehteli pojalleen, oli aina valehdellut. Enemmän tai vähemmän. Hän oli päättänyt, ettei Albertin tarvinnut tietää. Sophie vakuutteli itselleen, että halusi suojella poikaa. Se ei kuitenkaan ollut totta. Hänelle alkoi valjeta, että hän suojeli itseään. Päivä päivältä hän piti Sophie Brinkmannista vähemmän.”

Alexander Söderberg (s. 1970) on ruotsalainen kirjailija, käsikirjoittaja, ohjaaja ja dramaturgi. Sophie Brinkmannista ja corleonemaisesta Guzmanien klaanista kertovasta trilogiasta tuli heti maailmanlaajuinen läpimurto: kirjat on nyt julkaistu yli kolmessakymmenessä maassa, ja niiden elokuvaoikeudet on myyty. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Andalusialainen ystävä (2014) ja Kolumbialainen liitto (2015).

Alexander Söderberg:
Päämaja Prahassa
Alkuteos Den gode vargen
Suomennos Sanna Manninen
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Alexander Söderberg. Päämaja Prahassa (kansi: Tuomo Parikka)
Alexander Söderberg (kuva: Malin Lauterbach)

Mediatiedote: Esikoisjännäri kaahaa Saab 96:lla läpi ABC-Suomen16.1.2018 09:28Tiedote

Mitä tapahtuu, kun dopingkohussa ryvettyneen entisen huippujuoksijan, Boy Elävän etsivätoimisto saa toimeksiannon Suomen rikkaimmalta mieheltä? Kuka yrittää estää tutkimusten etenemisen? Miten tarinaan liittyy äänitearkistosta löytynyt Anja, joka kertoo tulleensa vuodesta 1961? Janne Mäkelän Juoksu aikaa vastaan (Gummerus) on taitavasti rakennettu jännitysromaani, jonka tapahtumien taustalla soi jazz.

Mediatiedote: Uusi koskettava YA-romaani ilmiömäisen suositun DIMILY-trilogian kirjoittaneelta Estelle Maskamelta9.1.2018 09:00Tiedote

Heittäydy, jos uskallat (Gummerus) on skotlantilaisen Estelle Maskamen (s. 1997) uusi YA-romaani kahdesta kovia kokeneesta nuoresta, surun repivästä voimasta ja rohkeudesta rakastaa. 13-vuotiaasta asti kirjoittaneella Maskamella on laaja, uskollinen fanikunta ympäri maailmaa. Vuonna 2016 hän voitti Young Scot Arts Awardin ja oli Romantic Novel of the Year -kilpailun YA-sarjan finalisti. Maskame vieraili Suomessa 2016.

Mediatiedote: Anna-Liisa Ahokummun herkkävireinen esikoisromaani soi kauniisti mollissa8.1.2018 11:21Tiedote

Viktor Stanislauksen kolmetoista sinfoniaa (Gummerus) on tarina perhosista, pakkomielteistä ja pintaan pyrkivistä perhesalaisuuksista. Anna-Liisa Ahokummun esikoisromaani koostuu kolmestatoista erilaisesta luvusta, kolmestatoista sinfoniasta, joiden joukossa on niin kertovaa tekstiä, kirjeitä, päiväkirjamerkintöjä kuin arkistohaastatteluja. Ahokumpu kuljettaa tarinaa tyylilajia taitavasti vaihtaen ja johdattaa lukijan 1940-luvun sotavuosista 1980-luvulle.

Mediatiedote: Opettele syömään intuitiivisesti ja voi paremmin!4.1.2018 09:00Tiedote

Syö hyvällä omallatunnolla. Syö nautiskellen. Syö sitä, mitä haluat syödä. Ravitsemusasiantuntija Patrik Borgin uutuuskirja Tunne nälkä! (Gummerus) opettaa kuuntelemaan kehon nälkä- ja kylläisyysviestejä, syömään intuitiivisesti ja voimaan paremmin. Borg kertoo myös, mikä suomalaisessa dieettimentaliteetissa on haitallista ja miksi sallivampi suhtautuminen syömiseen auttaa myös painonhallinnassa.