Mediatiedote: Parempaa vointia vuoden jokaiseen päivään Piia Korisevan opein

Piia Korisevan kirja 365 muutoksen päivää (Gummerus) on kuin kansien väliin pujahtanut henkilökohtainen valmentaja, joka auttaa voimaan paremmin. Teos lähtee liikkeelle perusasioista: liikkumisesta, syömisestä ja riittävästä levosta. Päiväkirjamainen teos kannustaa elämäntapamuutokseen pienin askelin. Onpa tavoite sitten kiinteytyminen, kunnon kohottaminen tai vaikkapa painon pudottaminen, 365 muutoksen päivää tarjoaa eväitä muutokseen käytännöllisin ohjein ja pienin niksein.

Juontajana ja toimittajana tunnetuksi tullut iloinen ja elämänmyönteinen Piia Koriseva koki vuonna 2008 elämänsä pysäytyksen, aivoinfarktin, joka vei hänen oikean puolensa toimintakyvyn kokonaan. ”Diagnoosi oli lohduton, pyörätuoli olisi todennäköisesti mukana loppuelämän. Kuntoutus ja kaiken uudelleen opettelu mahdollistivat kuitenkin sen, että juoksin puolimaratonin viisi vuotta myöhemmin ja valmistuin hyvinvointivalmentajaksi ja personal traineriksi 2014”, Koriseva kertoo.

Piia Koriseva, 365 muutoksen päivää

Lisätietoja sekä haastattelu- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

365 muutoksen päivää
Piia Koriseva, kuva: Jiri Halttunen

Mediatiedote: Sami Majalan romaani Ei ketään meidän jälkeemme havahduttaa katsomaan elämää tarkkaavaisesti15.2.2019 12:00:37Tiedote

Helsinkiläisen Sami Majalan Ei ketään meidän jälkeemme (Gummerus) on romaani erään elämäntavan alasajosta, yhteisöstä joka hukkaa yhteisen kertomuksensa. Majala kuvaa tarkkanäköisesti ja lämmöllä modernia ihmistä, ostoskeskuksiin ajettua ja simulaatioon eksynyttä sukupolvea, joka pyrkii tekemään kaiken oikein samalla kun tabletin lasin alla maailma kuva kuvalta murtuu, katoaa historiaan jonka piti jo olla loppu.

Mediatiedote: Katja Kokon Kuulaan kaunis on laadukas opas korealaiseen ihonhoitoon14.2.2019 09:30:00Tiedote

Luonnonkosmetiikkamaailman valovoimainen vaikuttaja ja korealaisen ihonhoidon pioneeri Katja Kokko kokoaa tietotaitonsa yksiin kansiin kirjassa Kuulaan kaunis – korealainen ihonhoito (Gummerus). Kuulaan kaunis käy läpi korealaisen ihonhoitorutiinin vaiheet ja kertoo, miten tutkia raaka-ainelistoja ja valita oikeat tuotteet omalle iholle. Kirjassaan Kokko opastaa, miten korealaisen ihonhoitorutiinin voi muokata arkeen sopivaksi ja saada aikaan näkyviä tuloksia. Runsailla käytännön vinkeillä onnistuu vasta-alkajakin, mutta Kuulaan kaunis tarjoaa uutta tietoa myös rutiinia jo noudattaville sekä kauneudenhoidon ammattilaisille.

Mediatiedote: Haikean kaunis Koti-ikävän laulut on romaani merestä, perheestä ja musiikin voimasta6.2.2019 10:50:48Tiedote

Kanadalaisen Emma Hooperin koskettavan romaanin Koti-ikävän laulut (Gummerus) kieli soi musiikin lailla. Musiikki soi myös keskiössä olevan perheen elämässä ja yhdistää toisistaan erkanevia ihmisiä. Hooperin esikoisromaani Etta ja Otto ja Russell ja James (Gummerus, 2015) lumosi lukijat omalaatuisilla henkilöhahmoilla ja yksityiskohtaisesti mieleen piirtyvällä luontokuvauksella. Sari Karhulahden taidokkaasti suomentama Koti-ikävän laulut kuvaa samalla yksityiskohtaisuudella soinnikkaasti elämää kanadalaisessa kalastajakylässä.

Mediatiedote: Naomi Aldermanin feministinen dystopia Voima ravistelee sukupuolitettuja ajattelumalleja1.2.2019 11:14:30Tiedote

Feministinen dystopiatrilleri Voima (Gummerus) on brittikirjailija Naomi Aldermanin sokeeraava teos uudenlaisesta maailmasta, jossa valta on siirtynyt naisille. #Metoo-aikakaudella yhä ajankohtaisemmasta Voimasta on tullut maailmanlaajuinen ilmiö, keskustelunaihe ja myyntimenestys. Voimaa on verrattu Orjattaresi-dystopiaan, jonka kirjoittanut Margaret Atwood on mentoroinut Aldermania.