Mediatiedote: Parempaa vointia vuoden jokaiseen päivään Piia Korisevan opein

Piia Korisevan kirja 365 muutoksen päivää (Gummerus) on kuin kansien väliin pujahtanut henkilökohtainen valmentaja, joka auttaa voimaan paremmin. Teos lähtee liikkeelle perusasioista: liikkumisesta, syömisestä ja riittävästä levosta. Päiväkirjamainen teos kannustaa elämäntapamuutokseen pienin askelin. Onpa tavoite sitten kiinteytyminen, kunnon kohottaminen tai vaikkapa painon pudottaminen, 365 muutoksen päivää tarjoaa eväitä muutokseen käytännöllisin ohjein ja pienin niksein.

Juontajana ja toimittajana tunnetuksi tullut iloinen ja elämänmyönteinen Piia Koriseva koki vuonna 2008 elämänsä pysäytyksen, aivoinfarktin, joka vei hänen oikean puolensa toimintakyvyn kokonaan. ”Diagnoosi oli lohduton, pyörätuoli olisi todennäköisesti mukana loppuelämän. Kuntoutus ja kaiken uudelleen opettelu mahdollistivat kuitenkin sen, että juoksin puolimaratonin viisi vuotta myöhemmin ja valmistuin hyvinvointivalmentajaksi ja personal traineriksi 2014”, Koriseva kertoo.

Piia Koriseva, 365 muutoksen päivää

Lisätietoja sekä haastattelu- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

365 muutoksen päivää
Piia Koriseva, kuva: Jiri Halttunen

Mediatiedote: Pauliina Rauhalan Synninkantajat on Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon ehdokas9.11.2018 10:28Tiedote

Pauliina Rauhalan Synninkantajat kuvaa hoitokokousvuosia lestadiolaisyhteisössä. Romaanin tapahtumat sijoittuvat 1970-luvun loppuun Pohjois-Pohjanmaalle. Synninkantajat on vahvasti kaunokirjallinen ja psykologisesti uskottava romaani sisäänpäin kääntyvästä yhteisöstä ja rakkauden monista merkityksistä. Se kurkottaa yhden suvun tarinasta yleisinhimilliseen ja hakee rinnastuksia myös historiasta ja nykypäivästä.

Mediatiedote: Uusi suomennos Jussi Adler-Olsenin esikoisteoksesta Aakkostalo19.10.2018 10:43Tiedote

Tanskan ykkösdekkaristi Jussi Adler-Olsen on tunnettu huippusuositusta ja monessa maassa palkitusta Osasto Q -sarjasta. Gummerus julkaisee nyt uudelleen suomennettuna Adler-Olsenin esikoisromaanin, alun perin vuonna 1997 ilmestyneen psykologisen jännärin Aakkostalo. Romaani sukeltaa syvälle ihmismielen syövereihin ja nostattaa kylmiä väreitä yhä yli 20 vuotta myöhemmin. Uudesta käännöksestä vastaa Adler-Olsenin Osasto Q -sarjan suomentaja Katriina Huttunen.

Nimitysuutinen: Niina Miettinen toimituspäälliköksi Gummerukselle16.10.2018 13:05Tiedote

Kustannustoimittaja ja dramaturgi Niina Miettinen on valittu Gummerus Kustannus Oy:n kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 16.11.2018. Miettinen siirtyy Gummerukselle kustannustoimittajan tehtävästä Otavalta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2005 alkaen. Koulutukseltaan Niina Miettinen on filosofian maisteri pääaineenaan kotimainen kaunokirjallisuus ja teatteritaiteen maisteri dramaturgian koulutusohjelmasta.

Mediatiedote: Aseveljet korpisodassa on ensimmäinen III Armeijakunnan jatkosotaa käsittelevä kokonaisteos15.10.2018 12:59Tiedote

Ari Rautalan Aseveljet korpisodassa (Gummerus) kertoo jatkosodan Vienasta. Teos kuvaa kenraali Hjalmar Siilasvuon johtaman III Armeijakunnan vaiheita Vienassa aina kevääseen 1944 asti, jolloin armeijakunnan esikunta ja joukot siirrettiin Karjalan kannakselle. Aseveljet korpisodassa seuraa sotatapahtumia paikan päällä ja toisaalta perehtyy Siilasvuon vaikeuksiin johtaa joukkoja hankalassa tilanteessa.