Mediatiedote: Sanakirja.fi on nyt valmis lomareissuun – mukana matkailufraaseja 11 kielellä

Sanakirja.fi on uusi, ilmainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu, joka sisältää monikielisen sanakirjan, ääntämismalleja, koukuttavia sanapelejä ja nyt myös tuhansia matkailijalle tärkeitä asioimislauseita. Asioimislauseet perustuvat Gummeruksen Matkalle mukaan -sarjan sanakirjoihin.

Sanakirja.fi-palvelussa on lähes 600 uutta sanalistaa, jotka sisältävät matkailijalle tärkeitä asioimislauseita eli matkailufraaseja seuraavilla kielillä: englanti, ruotsi, espanja, italia, saksa, kreikka, turkki, portugali, ranska, venäjä ja viro. Fraasit on ryhmitelty kielten ja tilanteiden mukaan, ja käyttäjän on helppo valita sopivat ilmaukset esimerkiksi ravintolatilausta tehdessä, junalippua ostaessa tai autoa vuokratessa. Asioimista helpottaa myös jokaisen lauseen yhteydessä oleva ääntämismalli, jota klikkaamalla voi kuunnella oikean lausumisen.

Sanakirja.fi toimii puhelimella, tabletilla ja läppärillä, kaikilla uusimmilla selaimilla. Palvelussa voi käyttää 45 kielen sanakirjoja (mukana kuvia ja ääntämismallit), opetella sanoja hauskoilla peleillä ja nyt myös käyttää matkailufraaseja. Rekisteröityneet käyttäjät voivat lisäksi luoda omia sanalistoja, ansaita pinssejä, seurata pelituloksiaan ja ehdottaa sanakirjaan lisättäviä sanoja.

Sanakirja.fi-palvelun saa käyttöön osoitteessa www.sanakirja.fi

Seuraa meitä somessa: Facebook,Twitter,Instagram,Vimeo @sanakirjafi

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi@kielikone.fi
Liisa Stén, CPO, p. 041 505 5659, liisa.sten@kielikone.fi

Kielikone
Kielikone on digitaalisten sanakirja- ja kielipalvelujen markkinajohtaja Suomessa. Julkaisimme ensimmäisen MOT®-sanakirjan vuonna 1989. Sanakirja.fi on uusi, MOT®-sanakirjasisältöihin perustuva sanakirja- ja sanojenoppimispalvelumme, joka tarjoaa ilmaiseksi suomen, ruotsin, englannin, saksan, ranskan, italian, espanjan, venäjän ja 37 muun kielen keskeisen sanaston. Lisäksi Sanakirja.fi sisältää yli 1000 valmista sanalistaa, joiden avulla sanoja voi opetella pelaamalla! Sloganimme on “Language is a SUPER POWER” – aloita supervoimien hankkiminen osoitteessa www.sanakirja.fi.

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.