Mediatiedote: Sanakirja.fi on nyt valmis lomareissuun – mukana matkailufraaseja 11 kielellä

Sanakirja.fi on uusi, ilmainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu, joka sisältää monikielisen sanakirjan, ääntämismalleja, koukuttavia sanapelejä ja nyt myös tuhansia matkailijalle tärkeitä asioimislauseita. Asioimislauseet perustuvat Gummeruksen Matkalle mukaan -sarjan sanakirjoihin.

Sanakirja.fi-palvelussa on lähes 600 uutta sanalistaa, jotka sisältävät matkailijalle tärkeitä asioimislauseita eli matkailufraaseja seuraavilla kielillä: englanti, ruotsi, espanja, italia, saksa, kreikka, turkki, portugali, ranska, venäjä ja viro. Fraasit on ryhmitelty kielten ja tilanteiden mukaan, ja käyttäjän on helppo valita sopivat ilmaukset esimerkiksi ravintolatilausta tehdessä, junalippua ostaessa tai autoa vuokratessa. Asioimista helpottaa myös jokaisen lauseen yhteydessä oleva ääntämismalli, jota klikkaamalla voi kuunnella oikean lausumisen.

Sanakirja.fi toimii puhelimella, tabletilla ja läppärillä, kaikilla uusimmilla selaimilla. Palvelussa voi käyttää 45 kielen sanakirjoja (mukana kuvia ja ääntämismallit), opetella sanoja hauskoilla peleillä ja nyt myös käyttää matkailufraaseja. Rekisteröityneet käyttäjät voivat lisäksi luoda omia sanalistoja, ansaita pinssejä, seurata pelituloksiaan ja ehdottaa sanakirjaan lisättäviä sanoja.

Sanakirja.fi-palvelun saa käyttöön osoitteessa www.sanakirja.fi

Seuraa meitä somessa: Facebook,Twitter,Instagram,Vimeo @sanakirjafi

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi@kielikone.fi
Liisa Stén, CPO, p. 041 505 5659, liisa.sten@kielikone.fi

Kielikone
Kielikone on digitaalisten sanakirja- ja kielipalvelujen markkinajohtaja Suomessa. Julkaisimme ensimmäisen MOT®-sanakirjan vuonna 1989. Sanakirja.fi on uusi, MOT®-sanakirjasisältöihin perustuva sanakirja- ja sanojenoppimispalvelumme, joka tarjoaa ilmaiseksi suomen, ruotsin, englannin, saksan, ranskan, italian, espanjan, venäjän ja 37 muun kielen keskeisen sanaston. Lisäksi Sanakirja.fi sisältää yli 1000 valmista sanalistaa, joiden avulla sanoja voi opetella pelaamalla! Sloganimme on “Language is a SUPER POWER” – aloita supervoimien hankkiminen osoitteessa www.sanakirja.fi.

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.

Mediatiedote: Auts! Roman Schatz leikkelee kirjassaan suomalaisten ja saksalaisten yhteistä historiaa ja kohtalokkaita luonne-eroja5.10.2017 09:27Tiedote

Suomessa ylpeillään tiuhaan ja tottuneesti suomalaisuudella, mutta Saksassa ei saa puhua saksalaisuudesta. Toinen maailmansota on saksalaisille suuri häpeätahra, suomalaisille taas suuri sankaritarina. Asevelipuolet (Gummerus) on "historiallisella tiedolla ryyditetty henkilökohtainen tilitys", jossa Roman Schatz luotaa kansojemme välisiä eroja sodassa ja rakkaudessa, kulttuurissa, kielenkäytössä ja huumorintajussa.

Mediatiedote: Anna vihreän vallata kotisi – tietokirjauutuus perehdyttää vihersisustamisen saloihin29.9.2017 13:00Tiedote

Caro Langtonin ja Rose Rayn Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla (Gummerus) on onnistuneen ja trendikkään vihersisustamisen tietopaketti: yksistä kansista löytyvät vinkit ilmakasvien, mehikasvien, kaktusten sekä trooppisten kasvien hoitoon. Langtonin ja Rayn johdolla opit sisustamaan viherkasveilla sekä varmistamaan vehreiden ystäviesi elinvoimaisuuden ja kasvun.

Mediatiedote + kutsu: Tuomas Vimman pitelemätön uutuusromaani vie pommi-iskun ravistelemaan Pariisiin29.9.2017 10:06Tiedote

Kun Pariisin keskustassa räjähtää naulapommi, Ranska siirtyy saman tien sotatilaan. Iskussa menehtyy suomalaismalli Kristiina, jonka sisko Katariina lentää maahan selvittämään tapahtunutta. Tuomas Vimma hyppää romaanillaan Vasen ranta (Gummerus) jälleen uuteen genreen ja herkuttelee ranskalaiskliseillä, hervottomilla henkilöhahmoilla ja arvaamattomilla käänteillä.