Mediatiedote: Sanakirja.fi on nyt valmis lomareissuun – mukana matkailufraaseja 11 kielellä

Sanakirja.fi on uusi, ilmainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu, joka sisältää monikielisen sanakirjan, ääntämismalleja, koukuttavia sanapelejä ja nyt myös tuhansia matkailijalle tärkeitä asioimislauseita. Asioimislauseet perustuvat Gummeruksen Matkalle mukaan -sarjan sanakirjoihin.

Sanakirja.fi-palvelussa on lähes 600 uutta sanalistaa, jotka sisältävät matkailijalle tärkeitä asioimislauseita eli matkailufraaseja seuraavilla kielillä: englanti, ruotsi, espanja, italia, saksa, kreikka, turkki, portugali, ranska, venäjä ja viro. Fraasit on ryhmitelty kielten ja tilanteiden mukaan, ja käyttäjän on helppo valita sopivat ilmaukset esimerkiksi ravintolatilausta tehdessä, junalippua ostaessa tai autoa vuokratessa. Asioimista helpottaa myös jokaisen lauseen yhteydessä oleva ääntämismalli, jota klikkaamalla voi kuunnella oikean lausumisen.

Sanakirja.fi toimii puhelimella, tabletilla ja läppärillä, kaikilla uusimmilla selaimilla. Palvelussa voi käyttää 45 kielen sanakirjoja (mukana kuvia ja ääntämismallit), opetella sanoja hauskoilla peleillä ja nyt myös käyttää matkailufraaseja. Rekisteröityneet käyttäjät voivat lisäksi luoda omia sanalistoja, ansaita pinssejä, seurata pelituloksiaan ja ehdottaa sanakirjaan lisättäviä sanoja.

Sanakirja.fi-palvelun saa käyttöön osoitteessa www.sanakirja.fi

Seuraa meitä somessa: Facebook,Twitter,Instagram,Vimeo @sanakirjafi

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi@kielikone.fi
Liisa Stén, CPO, p. 041 505 5659, liisa.sten@kielikone.fi

Kielikone
Kielikone on digitaalisten sanakirja- ja kielipalvelujen markkinajohtaja Suomessa. Julkaisimme ensimmäisen MOT®-sanakirjan vuonna 1989. Sanakirja.fi on uusi, MOT®-sanakirjasisältöihin perustuva sanakirja- ja sanojenoppimispalvelumme, joka tarjoaa ilmaiseksi suomen, ruotsin, englannin, saksan, ranskan, italian, espanjan, venäjän ja 37 muun kielen keskeisen sanaston. Lisäksi Sanakirja.fi sisältää yli 1000 valmista sanalistaa, joiden avulla sanoja voi opetella pelaamalla! Sloganimme on “Language is a SUPER POWER” – aloita supervoimien hankkiminen osoitteessa www.sanakirja.fi.

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.