Mediatiedote: Seleesian näkijä jatkaa ajankohtaisiin teemoihin tarttuvaa huikeaa fantasiasarjaa

2.8.2017 08:57 | Gummerus

Erika Vikin Seleesian näkijä (Gummerus) on toinen osa kotimaisessa Kaksosauringot-trilogiassa. Teos tarjoaa seikkailua, ruudinsavua sekä tappavaa tulta ja syvältä kumpuavaa taikuutta. Erika Vik vierailee Hel-YA!-nuortenkirjallisuustapahtumassa 5.8.2017 ja Worldconissa 9.–13.8.2017.

Seleesian näkijä (kansi: Erika Vik; sarja-asu: Jenni Noponen)

Varjomaailman virtaukset ovat muuttuneet ja amargundit paenneet huonojen tuulien edeltä. Corildon ja Aleia ovat saapuneet Seleesiaan selvittämään, mistä Aleian lumouksessa on kyse ja miten sen voi murtaa. Vuosien jälkeen kotiseudulleen palannut Corildon kamppailee menneisyytensä kanssa. Dwyrin mantereella, meren toisella puolen, Esme koettaa suojella elämänsä suurinta rakkautta ja pitää nuoren Mateon hengissä.

Tapahtumia varjostavat villit huhut tulilinnuista, jotka karkotettiin puoli vuosisataa sitten. Ihmisten maailmassa valmistellaan suunnitelmia, jotka asettavat koko Seleesian tulevaisuuden vaakalaudalle. Kaiken tämän keskellä on Aleia, joka vaistoaa seleesien toisen pulssin. Mitä tapahtuu, jos lumouksen saakin murrettua? Voiko hän olla uhka seleeseille?

Seleesian näkijä on mukaansatempaava fantasiaromaani viholliskuvien murtamisesta, vaikutusvaltaisten vastuusta, syyllisyydestä ja anteeksiannosta. Kirja on jatkoa kiitetylle Hän sanoi nimekseen Aleia -romaanille. Sarjan verkkosivu, www.seleesia.com, tarjoaa lisätietoa trilogian maailmasta, olennoista ja kansakuntien historiasta.

’Hän sanoi nimekseen Aleia’ vie lujasti mennessään. – – Kirja on samaan aikaan sekä taianomainen että uskottava, eikä tämän mielenkiintoisesti alkaneen trilogian toista osaa malttaisi odottaa. Erika Vik on varmasti nimi, josta tulemme vielä kuulemaan.
– Savon Sanomat

Erika Vik (s. 1982) on pääkaupunkiseudulla asuva graafinen suunnittelija, kuvittaja, yrittäjä ja taiteen maisteri. Hän pitää arvoituksellisista tarinoista, sinisistä eläimistä sekä villin lännen elokuvien jylhistä maisemista. Vik kirjoittaa mieluiten kohtalokkaista miehistä ja määrätietoisista naisista.

Erika Vik:
Seleesian näkijä
Ilmestyy viikolla 31
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Seleesian näkijä (kansi: Erika Vik; sarja-asu: Jenni Noponen)
Erika Vik (kuva: Liisa Valonen)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi4.8.2017 13:30Tiedote

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.