Mediatiedote: Seleesian näkijä jatkaa ajankohtaisiin teemoihin tarttuvaa huikeaa fantasiasarjaa

Erika Vikin Seleesian näkijä (Gummerus) on toinen osa kotimaisessa Kaksosauringot-trilogiassa. Teos tarjoaa seikkailua, ruudinsavua sekä tappavaa tulta ja syvältä kumpuavaa taikuutta. Erika Vik vierailee Hel-YA!-nuortenkirjallisuustapahtumassa 5.8.2017 ja Worldconissa 9.–13.8.2017.

Seleesian näkijä (kansi: Erika Vik; sarja-asu: Jenni Noponen)

Varjomaailman virtaukset ovat muuttuneet ja amargundit paenneet huonojen tuulien edeltä. Corildon ja Aleia ovat saapuneet Seleesiaan selvittämään, mistä Aleian lumouksessa on kyse ja miten sen voi murtaa. Vuosien jälkeen kotiseudulleen palannut Corildon kamppailee menneisyytensä kanssa. Dwyrin mantereella, meren toisella puolen, Esme koettaa suojella elämänsä suurinta rakkautta ja pitää nuoren Mateon hengissä.

Tapahtumia varjostavat villit huhut tulilinnuista, jotka karkotettiin puoli vuosisataa sitten. Ihmisten maailmassa valmistellaan suunnitelmia, jotka asettavat koko Seleesian tulevaisuuden vaakalaudalle. Kaiken tämän keskellä on Aleia, joka vaistoaa seleesien toisen pulssin. Mitä tapahtuu, jos lumouksen saakin murrettua? Voiko hän olla uhka seleeseille?

Seleesian näkijä on mukaansatempaava fantasiaromaani viholliskuvien murtamisesta, vaikutusvaltaisten vastuusta, syyllisyydestä ja anteeksiannosta. Kirja on jatkoa kiitetylle Hän sanoi nimekseen Aleia -romaanille. Sarjan verkkosivu, www.seleesia.com, tarjoaa lisätietoa trilogian maailmasta, olennoista ja kansakuntien historiasta.

’Hän sanoi nimekseen Aleia’ vie lujasti mennessään. – – Kirja on samaan aikaan sekä taianomainen että uskottava, eikä tämän mielenkiintoisesti alkaneen trilogian toista osaa malttaisi odottaa. Erika Vik on varmasti nimi, josta tulemme vielä kuulemaan.
– Savon Sanomat

Erika Vik (s. 1982) on pääkaupunkiseudulla asuva graafinen suunnittelija, kuvittaja, yrittäjä ja taiteen maisteri. Hän pitää arvoituksellisista tarinoista, sinisistä eläimistä sekä villin lännen elokuvien jylhistä maisemista. Vik kirjoittaa mieluiten kohtalokkaista miehistä ja määrätietoisista naisista.

Erika Vik:
Seleesian näkijä
Ilmestyy viikolla 31
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Seleesian näkijä (kansi: Erika Vik; sarja-asu: Jenni Noponen)
Erika Vik (kuva: Liisa Valonen)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.

Mediatiedote: Auts! Roman Schatz leikkelee kirjassaan suomalaisten ja saksalaisten yhteistä historiaa ja kohtalokkaita luonne-eroja5.10.2017 09:27Tiedote

Suomessa ylpeillään tiuhaan ja tottuneesti suomalaisuudella, mutta Saksassa ei saa puhua saksalaisuudesta. Toinen maailmansota on saksalaisille suuri häpeätahra, suomalaisille taas suuri sankaritarina. Asevelipuolet (Gummerus) on "historiallisella tiedolla ryyditetty henkilökohtainen tilitys", jossa Roman Schatz luotaa kansojemme välisiä eroja sodassa ja rakkaudessa, kulttuurissa, kielenkäytössä ja huumorintajussa.

Mediatiedote: Anna vihreän vallata kotisi – tietokirjauutuus perehdyttää vihersisustamisen saloihin29.9.2017 13:00Tiedote

Caro Langtonin ja Rose Rayn Vihreä valtaa kodin – Sisusta huonekasveilla (Gummerus) on onnistuneen ja trendikkään vihersisustamisen tietopaketti: yksistä kansista löytyvät vinkit ilmakasvien, mehikasvien, kaktusten sekä trooppisten kasvien hoitoon. Langtonin ja Rayn johdolla opit sisustamaan viherkasveilla sekä varmistamaan vehreiden ystäviesi elinvoimaisuuden ja kasvun.

Mediatiedote + kutsu: Tuomas Vimman pitelemätön uutuusromaani vie pommi-iskun ravistelemaan Pariisiin29.9.2017 10:06Tiedote

Kun Pariisin keskustassa räjähtää naulapommi, Ranska siirtyy saman tien sotatilaan. Iskussa menehtyy suomalaismalli Kristiina, jonka sisko Katariina lentää maahan selvittämään tapahtunutta. Tuomas Vimma hyppää romaanillaan Vasen ranta (Gummerus) jälleen uuteen genreen ja herkuttelee ranskalaiskliseillä, hervottomilla henkilöhahmoilla ja arvaamattomilla käänteillä.