Mediatiedote: Suositun keittokirjan toinen osa houkuttelee uusien vegemakujen äärelle

6.6.2017 12:55 | Gummerus

Lisää kasvisruokaa koko perheelle -kirja (Gummerus) tarjoaa kekseliäitä kasvisruokareseptejä, jotka maistuvat niin lapsille kuin aikuisillekin. Sara Askin ja Lisa Bjärbon reseptien avulla onnistuvat sekä pikaiset kaaospäivien ateriat että yhteisten hetkien hitaammat herkut.

Tuhannen kulhon sushi, perunavohvelit, halloumistroganov, belugatacot ja mantelihampurilaiset. Sara Askin ja Lisa Bjärbon toinen ruokakirja Lisää kasvisruokaa koko perheelle tarjoilee kekseliäitä reseptejä, jotka houkuttelevat niin aikuiset kuin lapsetkin testailemaan uusia makuja.

Kirjan yli 70 reseptiä on jaoteltu sen mukaan, miten kauan ruoanlaitto kulloinkin kestää: pahimpana kaaospäivänä se saa viedä korkeintaan parikymmentä minuuttia, viikonloppuna vähän enemmän. Mukana on myös takuuvarmoja herkkuja brunssille, piknikille, grilli-iltaan ja joulupöytään.

Tekijät vinkkaavat, mitä tulee ottaa huomioon kasvisateriaa koostaessa, mitä ruokakaapissa kannattaa aina olla ja miten pelastaa parhaimmat päivänsä nähneet kasvikset. Lähes puolet kirjan resepteistä on vegaanisia tai niistä saa helposti tuunattua sellaisia.

Kasvisruokaa koko perheelle -kirjasta sanottua:

"Suurin juttu kirjaa selaillessa oli se, minkä tunsin liikahtavan sisälläni. Se oli etäinen muisto siitä, että joskus arkiruuan laittaminen oli mielestäni kivaa ja nautinnollista." Lähiömutsi-blogi

"Melko perinteistä sekaruokavaliota noudattavalle tämä on kasvisreseptien aarrearkku." Oi mutsi mutsi -blogi

Sara Ask on lasten ravitsemusterapeutti ja ruokatoimittaja, jolla on pitkä kokemus reseptien luonnista mm. Vi Föräldrar -lehteen. Lisa Bjärbo on toimittaja, kirjailija, bloggaaja ja kahden nirson kasvissyöjän äiti.

Sara Ask & Lisa Bjärbo:
Lisää kasvisruokaa koko perheelle
Alkuteos Ännu mera vego
Suomentaja Rita Oksanen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi4.8.2017 13:30Tiedote

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.