Mediatiedote: Suositun keittokirjan toinen osa houkuttelee uusien vegemakujen äärelle

Lisää kasvisruokaa koko perheelle -kirja (Gummerus) tarjoaa kekseliäitä kasvisruokareseptejä, jotka maistuvat niin lapsille kuin aikuisillekin. Sara Askin ja Lisa Bjärbon reseptien avulla onnistuvat sekä pikaiset kaaospäivien ateriat että yhteisten hetkien hitaammat herkut.

Tuhannen kulhon sushi, perunavohvelit, halloumistroganov, belugatacot ja mantelihampurilaiset. Sara Askin ja Lisa Bjärbon toinen ruokakirja Lisää kasvisruokaa koko perheelle tarjoilee kekseliäitä reseptejä, jotka houkuttelevat niin aikuiset kuin lapsetkin testailemaan uusia makuja.

Kirjan yli 70 reseptiä on jaoteltu sen mukaan, miten kauan ruoanlaitto kulloinkin kestää: pahimpana kaaospäivänä se saa viedä korkeintaan parikymmentä minuuttia, viikonloppuna vähän enemmän. Mukana on myös takuuvarmoja herkkuja brunssille, piknikille, grilli-iltaan ja joulupöytään.

Tekijät vinkkaavat, mitä tulee ottaa huomioon kasvisateriaa koostaessa, mitä ruokakaapissa kannattaa aina olla ja miten pelastaa parhaimmat päivänsä nähneet kasvikset. Lähes puolet kirjan resepteistä on vegaanisia tai niistä saa helposti tuunattua sellaisia.

Kasvisruokaa koko perheelle -kirjasta sanottua:

"Suurin juttu kirjaa selaillessa oli se, minkä tunsin liikahtavan sisälläni. Se oli etäinen muisto siitä, että joskus arkiruuan laittaminen oli mielestäni kivaa ja nautinnollista." Lähiömutsi-blogi

"Melko perinteistä sekaruokavaliota noudattavalle tämä on kasvisreseptien aarrearkku." Oi mutsi mutsi -blogi

Sara Ask on lasten ravitsemusterapeutti ja ruokatoimittaja, jolla on pitkä kokemus reseptien luonnista mm. Vi Föräldrar -lehteen. Lisa Bjärbo on toimittaja, kirjailija, bloggaaja ja kahden nirson kasvissyöjän äiti.

Sara Ask & Lisa Bjärbo:
Lisää kasvisruokaa koko perheelle
Alkuteos Ännu mera vego
Suomentaja Rita Oksanen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.