Mediatiedote: Suositun keittokirjan toinen osa houkuttelee uusien vegemakujen äärelle

Lisää kasvisruokaa koko perheelle -kirja (Gummerus) tarjoaa kekseliäitä kasvisruokareseptejä, jotka maistuvat niin lapsille kuin aikuisillekin. Sara Askin ja Lisa Bjärbon reseptien avulla onnistuvat sekä pikaiset kaaospäivien ateriat että yhteisten hetkien hitaammat herkut.

Tuhannen kulhon sushi, perunavohvelit, halloumistroganov, belugatacot ja mantelihampurilaiset. Sara Askin ja Lisa Bjärbon toinen ruokakirja Lisää kasvisruokaa koko perheelle tarjoilee kekseliäitä reseptejä, jotka houkuttelevat niin aikuiset kuin lapsetkin testailemaan uusia makuja.

Kirjan yli 70 reseptiä on jaoteltu sen mukaan, miten kauan ruoanlaitto kulloinkin kestää: pahimpana kaaospäivänä se saa viedä korkeintaan parikymmentä minuuttia, viikonloppuna vähän enemmän. Mukana on myös takuuvarmoja herkkuja brunssille, piknikille, grilli-iltaan ja joulupöytään.

Tekijät vinkkaavat, mitä tulee ottaa huomioon kasvisateriaa koostaessa, mitä ruokakaapissa kannattaa aina olla ja miten pelastaa parhaimmat päivänsä nähneet kasvikset. Lähes puolet kirjan resepteistä on vegaanisia tai niistä saa helposti tuunattua sellaisia.

Kasvisruokaa koko perheelle -kirjasta sanottua:

"Suurin juttu kirjaa selaillessa oli se, minkä tunsin liikahtavan sisälläni. Se oli etäinen muisto siitä, että joskus arkiruuan laittaminen oli mielestäni kivaa ja nautinnollista." Lähiömutsi-blogi

"Melko perinteistä sekaruokavaliota noudattavalle tämä on kasvisreseptien aarrearkku." Oi mutsi mutsi -blogi

Sara Ask on lasten ravitsemusterapeutti ja ruokatoimittaja, jolla on pitkä kokemus reseptien luonnista mm. Vi Föräldrar -lehteen. Lisa Bjärbo on toimittaja, kirjailija, bloggaaja ja kahden nirson kasvissyöjän äiti.

Sara Ask & Lisa Bjärbo:
Lisää kasvisruokaa koko perheelle
Alkuteos Ännu mera vego
Suomentaja Rita Oksanen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.