Mediatiedote: Tähtitrilleristi Clare Mackintoshin uusin romaani ei päästä otteestaan

Clare Mackintosh on lunastanut paikkansa modernin psykologisen trillerin mestarina. Kolmas teos Anna minun olla (Gummerus) jatkaa Mackintoshin menestystarinaa. Hänen aiemmat romaaninsa Annoin sinun mennä ja Minä näen sinut ovat koukuttaneet hyytävän jännittävillä ja nerokkailla juonenkäänteillä miljoonia lukijoita ympäri maailmaa. Esikoisteos Annoin sinun mennä nousi heti ilmestyttyään luetuimpien kirjojen kärkeen ja sitä on myyty Suomessa jo yli 36 000 kappaletta.

Vuosi sitten Caroline Johnson päätti elämänsä karulla tavalla ja heittäytyi jyrkänteeltä mereen, kuten miehensä vain seitsemän kuukautta aiemmin. Siitä asti heidän tyttärensä Anna on kamppaillut päästäkseen sinuiksi menetyksensä kanssa. Äidin kuoleman vuosipäivänä Anna saa oudon, nimettömän kortin, jossa lukee: ”Itsemurhako? Mieti vähän.”

Anna alkaa epäillä, että hänen vanhempansa murhattiin, ja päättää selvittää totuuden näiden elämästä ja kuolemasta. Joku on kuitenkin sitä mieltä, että tietyt asiat olisi parasta jättää rauhaan. Riskeeraako Anna oman ja pienen vauvansa tulevaisuuden, jos hän ei anna menneiden olla?

”Clare Mackintoshin uusi sensaatio, joka pakottaa lukemaan vielä yhden luvun ja valvomaan myöhään. Siitä ei ole nyt epäilystäkään: hän on suuri lahjakkuus.” – Lee Child

Clare Mackintosh
Brittiläinen Clare Mackintosh työskenteli poliisina kaksitoista vuotta, mm. rikostorjuntayksikössä. Nykyisin hän kirjoittaa päätoimisesti ja asuu Walesissa aviomiehensä ja heidän kolmen lapsensa kanssa. Mackintoshin esikoisromaani Annoin sinun mennä oli Britanniassa vuoden 2015 parhaiten myynyt esikoisrikoskirja, ja se sai mm. Theakston`s Old Peculier Crime Novel of the Year -palkinnon. Seuraavaksi ilmestynyt Minä näen sinut meni ilmestyttyään suoraan Sunday Timesin listaykköseksi. Clare Mackintoshin teoksia luetaan yli 35 kielellä.

Clare Mackintosh, Anna minun olla
Alkuteos Let Me Lie
Suomentanut Päivi Pouttu-Deliére

Lisätietoja ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Kansikuva: Anna minun olla
Clare Mackintosh, Kuva: Jonna Tapanainen

Mediatiedote: Sami Majalan romaani Ei ketään meidän jälkeemme havahduttaa katsomaan elämää tarkkaavaisesti15.2.2019 12:00:37Tiedote

Helsinkiläisen Sami Majalan Ei ketään meidän jälkeemme (Gummerus) on romaani erään elämäntavan alasajosta, yhteisöstä joka hukkaa yhteisen kertomuksensa. Majala kuvaa tarkkanäköisesti ja lämmöllä modernia ihmistä, ostoskeskuksiin ajettua ja simulaatioon eksynyttä sukupolvea, joka pyrkii tekemään kaiken oikein samalla kun tabletin lasin alla maailma kuva kuvalta murtuu, katoaa historiaan jonka piti jo olla loppu.

Mediatiedote: Katja Kokon Kuulaan kaunis on laadukas opas korealaiseen ihonhoitoon14.2.2019 09:30:00Tiedote

Luonnonkosmetiikkamaailman valovoimainen vaikuttaja ja korealaisen ihonhoidon pioneeri Katja Kokko kokoaa tietotaitonsa yksiin kansiin kirjassa Kuulaan kaunis – korealainen ihonhoito (Gummerus). Kuulaan kaunis käy läpi korealaisen ihonhoitorutiinin vaiheet ja kertoo, miten tutkia raaka-ainelistoja ja valita oikeat tuotteet omalle iholle. Kirjassaan Kokko opastaa, miten korealaisen ihonhoitorutiinin voi muokata arkeen sopivaksi ja saada aikaan näkyviä tuloksia. Runsailla käytännön vinkeillä onnistuu vasta-alkajakin, mutta Kuulaan kaunis tarjoaa uutta tietoa myös rutiinia jo noudattaville sekä kauneudenhoidon ammattilaisille.

Mediatiedote: Haikean kaunis Koti-ikävän laulut on romaani merestä, perheestä ja musiikin voimasta6.2.2019 10:50:48Tiedote

Kanadalaisen Emma Hooperin koskettavan romaanin Koti-ikävän laulut (Gummerus) kieli soi musiikin lailla. Musiikki soi myös keskiössä olevan perheen elämässä ja yhdistää toisistaan erkanevia ihmisiä. Hooperin esikoisromaani Etta ja Otto ja Russell ja James (Gummerus, 2015) lumosi lukijat omalaatuisilla henkilöhahmoilla ja yksityiskohtaisesti mieleen piirtyvällä luontokuvauksella. Sari Karhulahden taidokkaasti suomentama Koti-ikävän laulut kuvaa samalla yksityiskohtaisuudella soinnikkaasti elämää kanadalaisessa kalastajakylässä.

Mediatiedote: Naomi Aldermanin feministinen dystopia Voima ravistelee sukupuolitettuja ajattelumalleja1.2.2019 11:14:30Tiedote

Feministinen dystopiatrilleri Voima (Gummerus) on brittikirjailija Naomi Aldermanin sokeeraava teos uudenlaisesta maailmasta, jossa valta on siirtynyt naisille. #Metoo-aikakaudella yhä ajankohtaisemmasta Voimasta on tullut maailmanlaajuinen ilmiö, keskustelunaihe ja myyntimenestys. Voimaa on verrattu Orjattaresi-dystopiaan, jonka kirjoittanut Margaret Atwood on mentoroinut Aldermania.