Mediatiedote: Tanskan ykkösdekkaristin Jussi Adler-Olsenin koukuttava uutuus vie tuhoisan kultin jäljille

1.6.2017 12:02 | Gummerus

Jussi Adler-Olsenin kansainvälinen menestyssarja Osasto Q saa jatkoa: Vartija (Gummerus) vie rikostutkija Carl Mørckin kollegoineen selvittämään nuoren naisen mystistä kuolemaa. Adler-Olsen saapuu vieraaksi Helsingin kirjamessuille 26.–29.10.

Jussi Adler-Olsen, kuva: Robin Skjoldborg

Carl Mørck ja hänen omalaatuiset assistenttinsa Assad ja Rose alkavat selvittää 17 vuotta vanhaa mysteeriä, jossa koulutytön ruumis on löytynyt korkean puun oksalta. Tapaus vie heidät Bornholmin saarelle tutkimaan esoteerista kulttia ja sen karismaattista johtajaa.

Vartija on Jussi Adler-Olsenin tyylille uskollisesti vastaanpanemattoman viihdyttävä ja hyvin rasvattu jännäri. Kuten Osasto Q -sarjan aikaisemmat osat, se kasvattaa pirullisen taitavasti jännitystä aina yllättävään loppuratkaisuunsa saakka.

"Jussi Adler-Olsen on huipputerässä." Jyllands-Posten

"Osasto Q:n jännärit ovat olleet viime vuodet ehdotonta kesädekkarieliittiä." Kaleva

Tanskalainen Jussi Adler-Olsen (s. 1950) on saavuttanut suuren suosion Carl Mørckista ja Osasto Q:sta kertovalla sarjallaan niin kotimaassaan kuin kansainvälisestikin. Adler-Olsen on työskennellyt muun muassa kustannustoimittajana, näytelmäkirjailijana, kitaristina, säveltäjänä ja kääntäjänä.

Jussi Adler-Olsen saapuu vieraaksi Helsingin kirjamessuille 26.–29.10.

Jussi Adler-Olsen:
Vartija
Alkuteos: Den grænseløse
Suomentanut Katriina Huttunen
Sivumäärä 570
Saatavana sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Jussi Adler-Olsen, kuva: Robin Skjoldborg
Jussi Adler-Olsen: Vartija, kansi: Mika Tuominen

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi4.8.2017 13:30Tiedote

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.

Mediatiedote: Matti Rönkä heittää Tuntemattoman sotilaan hahmot it-firmaan ja veistää huumoria työelämän taisteluista4.8.2017 08:36Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos Väinö Linnan jermut joutuisivat kohtaamaan tämän päivän työelämän haasteet? Matti Röngän uutuudessa Ville Koskela on esimiehenä teknologiafirmassa, joka joutuu myllerrykseen muutosjohtaja Tanja Lammion myötä. Yyteet (Gummerus) kommentoi terävän humoristisesti pienen ihmisen selviytymistaistelua matkalaskujärjestelmien, konsulttikielen ja tuotannollis-taloudellisten syiden ristitulessa.