Mediatiedote: Tanskan ykkösdekkaristin Jussi Adler-Olsenin koukuttava uutuus vie tuhoisan kultin jäljille

Jussi Adler-Olsenin kansainvälinen menestyssarja Osasto Q saa jatkoa: Vartija (Gummerus) vie rikostutkija Carl Mørckin kollegoineen selvittämään nuoren naisen mystistä kuolemaa. Adler-Olsen saapuu vieraaksi Helsingin kirjamessuille 26.–29.10.

Jussi Adler-Olsen, kuva: Robin Skjoldborg

Carl Mørck ja hänen omalaatuiset assistenttinsa Assad ja Rose alkavat selvittää 17 vuotta vanhaa mysteeriä, jossa koulutytön ruumis on löytynyt korkean puun oksalta. Tapaus vie heidät Bornholmin saarelle tutkimaan esoteerista kulttia ja sen karismaattista johtajaa.

Vartija on Jussi Adler-Olsenin tyylille uskollisesti vastaanpanemattoman viihdyttävä ja hyvin rasvattu jännäri. Kuten Osasto Q -sarjan aikaisemmat osat, se kasvattaa pirullisen taitavasti jännitystä aina yllättävään loppuratkaisuunsa saakka.

"Jussi Adler-Olsen on huipputerässä." Jyllands-Posten

"Osasto Q:n jännärit ovat olleet viime vuodet ehdotonta kesädekkarieliittiä." Kaleva

Tanskalainen Jussi Adler-Olsen (s. 1950) on saavuttanut suuren suosion Carl Mørckista ja Osasto Q:sta kertovalla sarjallaan niin kotimaassaan kuin kansainvälisestikin. Adler-Olsen on työskennellyt muun muassa kustannustoimittajana, näytelmäkirjailijana, kitaristina, säveltäjänä ja kääntäjänä.

Jussi Adler-Olsen saapuu vieraaksi Helsingin kirjamessuille 26.–29.10.

Jussi Adler-Olsen:
Vartija
Alkuteos: Den grænseløse
Suomentanut Katriina Huttunen
Sivumäärä 570
Saatavana sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Jussi Adler-Olsen, kuva: Robin Skjoldborg
Jussi Adler-Olsen: Vartija, kansi: Mika Tuominen

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.