Mediatiedote: Throne of Glass – Lasipalatsi päästää valloilleen säkenöivän salamurhaajasankarittaren

19.7.2017 09:05 | Gummerus

Amerikkalaisen Sarah J. Maasin menestysteos Throne of Glass – Lasipalatsi (Gummerus) aloittaa maailmalla järisyttävän suosion saavuttaneen seikkailufantasiasarjan, jonka keskiössä on vapaudestaan taisteleva sisukas salamurhaaja. Toimintaa, romantiikkaa, juonittelua, magiaa ja kasvutarinaa yhdistelevä Lasipalatsi on koukuttava romaani, jonka oikeudet on myyty jo 35 maahan.

Sarah J. Maas: Throne of Glass - Lasipalatsi (kansi: Talexi)

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta vaan lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää hurjassa kilpailussa 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet vapautetaan orjatyöstä suolakaivoksilta ja hänestä tehdään Kuninkaan Miekka. Hänen nimensä on Celaena Sardothien, ja hän on 18-vuotias nuori nainen. Kruununprinssi saa Celaenan raivoihinsa, kuninkaallisen vartioston kapteeni ottaa hänet suojatikseen, ja kaukaisen maan prinsessasta tulee hänen ystävänsä. Mutta linnassa lymyää jotain uhkaavaa, ja Celaenan kilvoittelu vapaudesta muuttuu selviytymiskamppailuksi. Hänen on käytävä taisteluun pahan kitkemiseksi ennen kuin se tuhoaa hänen maailmansa.

Throne of Glass – Lasipalatsi on yllätyksellinen YA-fantasia Game of Thronesin poliittisesta juonittelusta ja Nälkäpelin armottomasta kilpailusta nauttineille lukijoille. Veret seisauttavan toiminnan lisäksi hersyvää huumoria ja kipinöivää romantiikkaa huokuva Lasipalatsi vie eeppiselle matkalle ainutlaatuiseen maailmaan, jossa taikuus on laitonta ja kuolemanvaara arkipäivää.

Pakollista luettavaa eeppisen fantasian ystäville.
– USA Today

Yhdistelmästä kepeyttä, raakuutta ja fantasiaa syntyy rikas vaihtoehtotodellisuus, jonka kirkkaimpana tähtenä loistaa sähäkkä nuori nainen.
– Kirkus Reviews

Sarah J. Maas (s. 1986) aloitti Throne of Glass -sarjan kirjoittamisen vain 16-vuotiaana ja keräsi nopeasti verkossa ympärilleen suuren faniyhteisön. Nykyään Maas on yksi Amerikan suosituimpia fantasiakirjailijoita. Amazon ja Kirkus Reviews nimesivät Lasipalatsin yhdeksi vuoden 2012 parhaimmista kirjoista. Sarjaa on luonnehdittu Game of Thronesiksi naisille ja Celaenaa Frodon ja Jon Snown veroiseksi eeppiseksi sankariksi. Sarjan toinen osa Keskiyön kruunu ilmestyy suomeksi alkuvuodesta 2018.

Sarah J. Maas:
Throne of Glass – Lasipalatsi

Alkuteos Throne of Glass
Suomennos Sarianna Silvonen
Ilmestyy viikolla 29
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Sarah J. Maas: Throne of Glass - Lasipalatsi (kansi: Talexi)
Sarah J. Maas (kuva: Josh Wasserman)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Juhlavuoden kunniaksi ilmestyvä Eniten vituttaa Suomi on vitutuskirjallisuuden helmi4.8.2017 13:30Tiedote

Suomi 100 -vouhotus alkaa ottaa kaaliin ihan tosissaan. Tästä syystä itsenäisyyden juhlavuoden merkkiteos Eniten vituttaa Suomi (Gummerus) kiteyttää sata tapaa, joilla Suomi yksinkertaisesti kusee. Esimerkiksi mökkeily, muumit, jääkiekko ja Turun Sinappi saavat kerrankin ansaitsemansa huomion. Eniten vituttaa Suomi opettaa kädestä pitäen, miten suhtautua Suomen Pisa-tulosten heikkenemiseen, urheilumenestykseen tai läpeensä korruptoituneeseen ”maan tapaan”.