Mediatiedote: Uusi Sanakirja.fi PREMIUM sopii myös vaativalle sanakirjan käyttäjälle

Sanakirja.fi on kotimainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu. Palvelu laajentui roimasti, kun vaativiin sanakirjatarpeisiin kehitetty Sanakirja.fi PREMIUM julkaistiin kesällä. Sanakirja.fi PREMIUM sisältää korkealaatuisiin MOT®-sanakirjoihin perustuvat, kattavat suursanakirjat suomesta englantiin, ruotsiin, saksaan ja ranskaan. Tällä viikolla Sanakirja.fi PREMIUMiin on lisätty myös yli 450 000 uutta hakusanaa tekniikan ja kaupan aloilta.

Kaikki Sanakirja.fi PREMIUMin suursanakirjat ovat kokeneiden kielen asiantuntijoiden toimittamia. Ne sisältävät kattavasti yleiskielen sanastoa, hyödyllistä kielioppitietoa, aitoja käyttöesimerkkejä sekä runsaasti arkipäivän kielenkäyttöön liittyviä sanoja ja sanontoja. Sanakirja.fi PREMIUMin suursanakirjoista voi hakea myös verbien ja substantiivien epäsäännöllisiä sekä taipuneita muotoja.

Suomi–englanti–suomi-suursanakirjassa on yli 230 000 hakusanaa. Monipuolisen yleiskielen sanaston lisäksi sanakirja sisältää esimerkiksi kasvien ja eläinten tieteellisiä nimiä, hyödyllistä kielioppitietoa sekä aitoja käyttöesimerkkejä. Myös erot britannian- ja amerikanenglannin välillä on huomioitu. Kaiken kruunaa nyt lisätty englannin tekniikan ja kaupan sanakirja, joka kasvattaa erikoisalan sanojen määrää 250 000 sanalla englanti–suomi-kielisuunnassa ja 200 000 sanalla suomi–englanti-kielisuunnassa.

Sanakirja.fi PREMIUMia kehitetään jatkuvasti ja lähikuukausina palveluun on tulossa suomi–espanja–suomi-suursanakirja. Kaikki Sanakirja.fi PREMIUM -palvelun nykyiset ja tulevat sisällöt ovat käytettävissä yhdellä edullisella kuukausihinnalla kaikille käyttäjille, ja palvelun tilaamiseen liittyy aina kuukauden ilmainen kokeilujakso.

Myös maksutonta Sanakirja.fi FREE -palvelua päivitetään jatkuvasti. Tällä hetkellä palvelu sisältää kompaktin 45-kielisen sanakirjan, jossa on noin 35 000 hakusanaa per kieli sekä yli 400 valmista yleis- ja ammattikielen sanalistaa opeteltaviksi pelaamalla. Syksyn uutuutena toimme ala- ja yläkoulun sanojen opettelua auttamaan noin 60 alkeisenglannin sanalistaa. Sanakirjaan lisätään viikoittain uusia sanoja käyttäjien antamien käännöspyyntöjen perusteella ja lähiviikkoina Sanakirja.fi FREEhin tuodaan myös Gummeruksen Matkalle mukaan -sanakirjojen sisältö kymmenellä kielellä! Tulossa on siis noin 2500 uutta hakusanaa per kielipari seuraaviin kieliin: englanti, ruotsi, espanja, italia, saksa, kreikka, turkki, portugali, ranska, venäjä ja viro.

Ota Sanakirja.fi käyttöön osoitteessa www.sanakirja.fi

Seuraa meitä somessa: Facebook, Twitter, Instagram: @sanakirjafi

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi@kielikone.fi
Liisa Stén, CPO, p. 041 505 5659, liisa.sten@kielikone.fi

Kielikone

Kielikone on asiakkaiden tarpeisiin pohjautuvien digitaalisten sanakirjaratkaisujen markkinajohtaja Suomessa. Kielikoneen ensimmäinen digitaalinen sanakirja julkaistiin vuonna 1989.
Laadukkaat MOT®-kielipalvelut auttavat käyttämään ja ymmärtämään kieltä. Valikoimaan kuuluu digitaalisten sanakirjojen lisäksi konekäännös- ja kielentarkistuspalvelut sekä kielioppaat ja sanojen oppiminen. Sanakirja.fi on Kielikoneen uusi, ilmainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu.  www.sanakirja.fi

Mediatiedote: Rakkautta, surua ja uhrauksia – naistenviihteen ykkösnimi Jojo Moyes häikäisee jälleen11.9.2017 13:01Tiedote

Taiteilijapiirien nouseva tähti ja kauppaneiti. Surun murtama nuori leski ja taidevarkauksien tutkija. Kaksi vuosisadan erottamaa rakkaustarinaa, joita yhdistää sodan aikana kadonnut maalaus. Sota-aikana varastetun taiteen palauttaminen alkuperäisomistajille on aihe, joka herättää runsaasti keskustelua. Menestyskirjailija Jojo Moyesin Ne, jotka ymmärtävät kauneutta (Gummerus) käsittelee romantiikan ohella moraalista ongelmaa taitavasti ja herkästi hittiteoksen Kerro minulle jotain hyvää tavoin.

Mediatiedote: Yhteiset sotavangit -teos pureutuu natsi-Saksalle luovutettujen sotavankien vaiheisiin31.8.2017 14:44Tiedote

Saksalaisille viranomaisille luovutettujen sotavankien kansallisuus, luovutusten syyt ja vastuut sekä vankien myöhemmät vaiheet ovat saaneet runsaasti huomiota niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Ida Suolahti antaa vangeille kasvot kirjassaan Yhteiset sotavangit (Gummerus). Suolahti tutkii pintaa syvemmältä sotavankien elämänkohtaloita ja analysoi tarkasti Suomen ja Saksan välisen yhteistoiminnan piirteitä.