Mediatiedote: Uusi Sanakirja.fi PREMIUM sopii myös vaativalle sanakirjan käyttäjälle

Sanakirja.fi on kotimainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu. Palvelu laajentui roimasti, kun vaativiin sanakirjatarpeisiin kehitetty Sanakirja.fi PREMIUM julkaistiin kesällä. Sanakirja.fi PREMIUM sisältää korkealaatuisiin MOT®-sanakirjoihin perustuvat, kattavat suursanakirjat suomesta englantiin, ruotsiin, saksaan ja ranskaan. Tällä viikolla Sanakirja.fi PREMIUMiin on lisätty myös yli 450 000 uutta hakusanaa tekniikan ja kaupan aloilta.

Kaikki Sanakirja.fi PREMIUMin suursanakirjat ovat kokeneiden kielen asiantuntijoiden toimittamia. Ne sisältävät kattavasti yleiskielen sanastoa, hyödyllistä kielioppitietoa, aitoja käyttöesimerkkejä sekä runsaasti arkipäivän kielenkäyttöön liittyviä sanoja ja sanontoja. Sanakirja.fi PREMIUMin suursanakirjoista voi hakea myös verbien ja substantiivien epäsäännöllisiä sekä taipuneita muotoja.

Suomi–englanti–suomi-suursanakirjassa on yli 230 000 hakusanaa. Monipuolisen yleiskielen sanaston lisäksi sanakirja sisältää esimerkiksi kasvien ja eläinten tieteellisiä nimiä, hyödyllistä kielioppitietoa sekä aitoja käyttöesimerkkejä. Myös erot britannian- ja amerikanenglannin välillä on huomioitu. Kaiken kruunaa nyt lisätty englannin tekniikan ja kaupan sanakirja, joka kasvattaa erikoisalan sanojen määrää 250 000 sanalla englanti–suomi-kielisuunnassa ja 200 000 sanalla suomi–englanti-kielisuunnassa.

Sanakirja.fi PREMIUMia kehitetään jatkuvasti ja lähikuukausina palveluun on tulossa suomi–espanja–suomi-suursanakirja. Kaikki Sanakirja.fi PREMIUM -palvelun nykyiset ja tulevat sisällöt ovat käytettävissä yhdellä edullisella kuukausihinnalla kaikille käyttäjille, ja palvelun tilaamiseen liittyy aina kuukauden ilmainen kokeilujakso.

Myös maksutonta Sanakirja.fi FREE -palvelua päivitetään jatkuvasti. Tällä hetkellä palvelu sisältää kompaktin 45-kielisen sanakirjan, jossa on noin 35 000 hakusanaa per kieli sekä yli 400 valmista yleis- ja ammattikielen sanalistaa opeteltaviksi pelaamalla. Syksyn uutuutena toimme ala- ja yläkoulun sanojen opettelua auttamaan noin 60 alkeisenglannin sanalistaa. Sanakirjaan lisätään viikoittain uusia sanoja käyttäjien antamien käännöspyyntöjen perusteella ja lähiviikkoina Sanakirja.fi FREEhin tuodaan myös Gummeruksen Matkalle mukaan -sanakirjojen sisältö kymmenellä kielellä! Tulossa on siis noin 2500 uutta hakusanaa per kielipari seuraaviin kieliin: englanti, ruotsi, espanja, italia, saksa, kreikka, turkki, portugali, ranska, venäjä ja viro.

Ota Sanakirja.fi käyttöön osoitteessa www.sanakirja.fi

Seuraa meitä somessa: Facebook, Twitter, Instagram: @sanakirjafi

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi@kielikone.fi
Liisa Stén, CPO, p. 041 505 5659, liisa.sten@kielikone.fi

Kielikone

Kielikone on asiakkaiden tarpeisiin pohjautuvien digitaalisten sanakirjaratkaisujen markkinajohtaja Suomessa. Kielikoneen ensimmäinen digitaalinen sanakirja julkaistiin vuonna 1989.
Laadukkaat MOT®-kielipalvelut auttavat käyttämään ja ymmärtämään kieltä. Valikoimaan kuuluu digitaalisten sanakirjojen lisäksi konekäännös- ja kielentarkistuspalvelut sekä kielioppaat ja sanojen oppiminen. Sanakirja.fi on Kielikoneen uusi, ilmainen sanakirja- ja sanojenoppimispalvelu.  www.sanakirja.fi

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.