Mediatiedote: Vanhemmuudesta hulvattomalla huumorilla

Englantilaisen Katie Kirbyn humoristinen Kuppi nurin – Kirja epätäydellisille vanhemmille (Gummerus) kuljettaa lukijan läpi vanhempana olemisen jännittävän, turhauttavan, raivostuttavan ja ihastuttavan pyörremyrskyn, aina raskaudesta päiväkodin aloittamiseen. Kirjassa on mahtavan rehellisiä tarinoita ja kuvituksia, jotka todistavat, että lapsia voi rakastaa täydestä sydämestä, vaikka he ovatkin aivan käsittämättömän ärsyttäviä.

Katie Kirby
Katie Kirby on sosiaalisen median ammattilainen, kirjailija ja piirtäjä. Hän asuu aviomiehensä ja kahden poikansa kanssa Hovessa, noin 90 kilometriä Lontoosta etelään. Kirby on 36-vuotias, mutta tuntee itsensä suunnilleen 19-vuotiaaksi. Hän arvelee saaneensa hyvät tutkintoarvosanat korkeakoulussa, koska on erittäin hyvä sepittäjä. Saatuaan lapsia hän päätti jatkaa tarinointia blogissaan, jossa tilittää elämän epäreiluutta.

Kuppi nurin – Kirja epätäydellisille vanhemmille
alkuteos Hurrah for Gin – A book for perfectly imperfect parents
Suomennos Marika Saastamoinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Eeva Herrainsilta, 040 5146 360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Mediatiedote: Han Kangin romaani Ihmisen teot on vahva väkivallan vastainen puheenvuoro23.1.2018 08:51Tiedote

Vuonna 1980 armeija tukahdutti verisesti eteläkorealaisessa Gwangjun kaupungissa hallintoa vastaan protestoineiden opiskelijoiden mielenilmauksen. Ihmisen teot (Gummerus) perustuu tähän tositapahtumaan, ja Han Kang päästää kirjassaan ääneen kansannousussa vaiennetut. Hän kuvaa väkivaltaiset tapahtumat kuulaalla kielellä ja näyttää ihmisyydestä sekä sen kauhistuttavuuden että ihmeellisen toiveikkuuden. Romaani vetoaa syvästi tunteisiin ja osoittaa, miten pitkä kaiku brutaaleilla teoilla on. Ihmisen teot on Vegetaristi-romaanillaan (Gummerus 2017) kansainvälisen läpimurron tehneen kirjailijan toinen suomennettu teos.

Mediatiedote: Esikoisjännäri kaahaa Saab 96:lla läpi ABC-Suomen16.1.2018 09:28Tiedote

Mitä tapahtuu, kun dopingkohussa ryvettyneen entisen huippujuoksijan, Boy Elävän etsivätoimisto saa toimeksiannon Suomen rikkaimmalta mieheltä? Kuka yrittää estää tutkimusten etenemisen? Miten tarinaan liittyy äänitearkistosta löytynyt Anja, joka kertoo tulleensa vuodesta 1961? Janne Mäkelän Juoksu aikaa vastaan (Gummerus) on taitavasti rakennettu jännitysromaani, jonka tapahtumien taustalla soi jazz.

Mediatiedote: Uusi koskettava YA-romaani ilmiömäisen suositun DIMILY-trilogian kirjoittaneelta Estelle Maskamelta9.1.2018 09:00Tiedote

Heittäydy, jos uskallat (Gummerus) on skotlantilaisen Estelle Maskamen (s. 1997) uusi YA-romaani kahdesta kovia kokeneesta nuoresta, surun repivästä voimasta ja rohkeudesta rakastaa. 13-vuotiaasta asti kirjoittaneella Maskamella on laaja, uskollinen fanikunta ympäri maailmaa. Vuonna 2016 hän voitti Young Scot Arts Awardin ja oli Romantic Novel of the Year -kilpailun YA-sarjan finalisti. Maskame vieraili Suomessa 2016.

Mediatiedote: Anna-Liisa Ahokummun herkkävireinen esikoisromaani soi kauniisti mollissa8.1.2018 11:21Tiedote

Viktor Stanislauksen kolmetoista sinfoniaa (Gummerus) on tarina perhosista, pakkomielteistä ja pintaan pyrkivistä perhesalaisuuksista. Anna-Liisa Ahokummun esikoisromaani koostuu kolmestatoista erilaisesta luvusta, kolmestatoista sinfoniasta, joiden joukossa on niin kertovaa tekstiä, kirjeitä, päiväkirjamerkintöjä kuin arkistohaastatteluja. Ahokumpu kuljettaa tarinaa tyylilajia taitavasti vaihtaen ja johdattaa lukijan 1940-luvun sotavuosista 1980-luvulle.