Mediatiedote: Vanhemmuudesta hulvattomalla huumorilla

Englantilaisen Katie Kirbyn humoristinen Kuppi nurin – Kirja epätäydellisille vanhemmille (Gummerus) kuljettaa lukijan läpi vanhempana olemisen jännittävän, turhauttavan, raivostuttavan ja ihastuttavan pyörremyrskyn, aina raskaudesta päiväkodin aloittamiseen. Kirjassa on mahtavan rehellisiä tarinoita ja kuvituksia, jotka todistavat, että lapsia voi rakastaa täydestä sydämestä, vaikka he ovatkin aivan käsittämättömän ärsyttäviä.

Katie Kirby
Katie Kirby on sosiaalisen median ammattilainen, kirjailija ja piirtäjä. Hän asuu aviomiehensä ja kahden poikansa kanssa Hovessa, noin 90 kilometriä Lontoosta etelään. Kirby on 36-vuotias, mutta tuntee itsensä suunnilleen 19-vuotiaaksi. Hän arvelee saaneensa hyvät tutkintoarvosanat korkeakoulussa, koska on erittäin hyvä sepittäjä. Saatuaan lapsia hän päätti jatkaa tarinointia blogissaan, jossa tilittää elämän epäreiluutta.

Kuppi nurin – Kirja epätäydellisille vanhemmille
alkuteos Hurrah for Gin – A book for perfectly imperfect parents
Suomennos Marika Saastamoinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Eeva Herrainsilta, 040 5146 360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.

Mediatiedote: Tämän kirjan luettuaan katsoo merta uusin silmin29.3.2018 09:41Tiedote

Norjalaisen Morten A. Strøksnesin menestysteos Merikirja (Gummerus) on tarinallista tietokirjallisuutta. Se kertoo kahdesta ystävyksestä, jotka päättävät pyydystää kumiveneestä Lofootteja ympäröivissä syvyyksissä elävän jäähain. Teoksen kiistaton päähenkilö on kuitenkin meille yhä tuntematon valtameri. Strøksnes vierailee Helsingissä 24.–26.5. ja esiintyy Helsinki Lit -festivaalilla perjantaina 25.5. yhdessä Juha Hurmeen kanssa.