OMD Finland Oy

Mediatoimisto OMD onnistui kasvattamaan asiakasmääriään pandemiakriisissä

Jaa

Maailman suurin mediatoimistoketju OMD nousi RECMA-tutkimusyhtiön globaalissa vertailussa maailman parhaaksi mediatoimistoksi poikkeuksellisen koronavuoden aikana. Euroopassa ja COMvergencen vertailun perusteella myös Suomessa OMD onnistui hankkimaan uusia asiakkaita paremmin kuin yksikään kilpailijansa. Suomessa OMD voitti asiakasjoukkoonsa muiden muassa Alkon, Kiinteistömaailman, LänsiAuton ja H&M:n.

Maailman suurimpaan OMD Worldwide -mediatoimistoketjuun kuuluva OMD Finland menestyi viime vuonna uusasiakashankinnassa ja voitti useita merkittäviä asiakkaita. OMD sai Alkon, H&M:n, Helsingin kaupungin, Kiinteistömaailman, LänsiAuton sekä elokuvayhtiö SF Studiosin asiakkuudet.

Suomessa OMD nousi ykkössijalle mediatoimistoja seuraavan tutkimusyhtiö COMvergence:n uusasiakashankintaan keskittyvässä New Bizz 2020 -vertailussa. Samoin Euroopassa OMD-ketju kiri ensimmäiselle sijalle R3-tutkimusyhtiön uusasiakashankintavertailussa. Globaalilla tasolla mediatoimistoja vertaileva RECMA nimesi OMD-verkoston vuoden parhaiten menestyneeksi mediatoimistoksi ja mainitsi erikseen digitaaliset palvelut ja monipuolisen asiakaskannan.

– Pandemia iski toimialalle aluksi rajusti, ja moni joutui keskittymään kriisistä selviytymiseen. Me pystyimme katsomaan eteenpäin ja kasvattamaan asiakasmääräämme enemmän kuin mikään muu toimisto, toimitusjohtaja Markus Grannenfelt sanoo.

Suomessa OMD ei kirjannut viime vuonna lainkaan asiakasmenetyksiä, vaan asiakkaiden joukossa pysyivät muiden muassa Telia, Nissan, LähiTapiola, McDonald’s ja Ifolor. New Bizz -vertailun mukaan uudet asiakkaat tuovat OMD:lle lisää liikevaihtoa lähes 12 miljoonaa euroa.

– Alkuvuosikin on käynnistynyt hyvässä vireessä. Kasvavaan asiakasjoukkoomme on liittynyt muiden muassa Varma, Grannenfelt lisää.

Automatisointi nopeuttaa mainosostoja

OMD on kehittänyt pandemiavuoden aikana toimintatapojaan entistä asiakaslähtöisemmiksi ja ottanut käyttöön uudenlaisia työkaluja, jotka tuovat asiakkaille lisähyötyjä.

– Olemme onnistuneet nopeuttamaan mediaostamista automatisoinnilla. Uusien työkalujen avulla pystyimme jo pandemian varhaisessa vaiheessa tarjoamaan asiakkaillemme tukea liiketoiminnan kasvattamiseen ja brändien suojelemiseen, Grannenfelt sanoo.

Automatisoinnin avulla OMD on karsinut mediaostoista rutiininomaisia työvaiheita. Ketterämpi toimintatapa vapauttaa työaikaa asiakkaille lisäarvoa tuottavaan tekemiseen.

OMD Finland on osa kansainvälisen Omnicom Media Groupin omistamaa maailman suurinta OMD Worldwide -mediatoimistoa, joka tarjoaa asiakkaille mediastrategioita, tutkimuksia ja muita markkinointiviestinnän palveluita.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

OMD Finland, toimitusjohtaja Markus Grannenfelt, p. 050 372 5923, markus.grannenfelt@omd.com

Tietoja julkaisijasta

OMD Finland Oy
OMD Finland Oy
Lintulahdenkatu 3
00530 Helsinki

https://www.omd.com/contact/finland/

OMD Finlandin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 51 miljoonaa euroa, myyntikate 5,9 miljoonaa euroa ja vahvistamaton tulos 910 000 euroa. Henkilöstömäärä oli keskimäärin 55 henkeä. OMD Finlandin asiakkaita ovat muiden muassa Telia, Nissan, LähiTapiola, McDonald’s, Dr. Oetker, Pepsi, LänsiAuto, Ifolor, Alko, Kiinteistömaailma, H&M, Helsingin kaupunki ja SF Studios.

OMD Finland on osa Omnicom Media Group -konsernia, joka omistaa maailman suurimman mediatoimistoketjun OMD Worldwiden.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.