Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.

Meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla.

Messulauantaina ja -sunnuntaina messujen juontajana nähdään Heidi Sohlberg. Lauantaina tapahtumassa esiintyy myös mm. meikkitaiteilija Ida Ekman. Miss Turku -kilpailun voittaja julkistetaan sunnuntaina 28.10.

Käsityötekniikat ja yritykset mukana

Osaava Nainen -messuilla tehdään tutkimusmatka mm. erilaisiin käsitöihin ja käsityötekniikoihin. Suomen käsityöyrittäjät ry:n korttelissa on mukana yli kymmenen käsityöyritystä. Pääosassa on kotimainen käsityöosaaminen. Lisäksi alueella on mahdollisuus tutustua mm. Taito Varsinais-Suomen kanssa vuoden käsityötekniikkaan, kirjontaan. Mukana on myös mm. maksuton kanavakirjontapaja nopeimmille. Kantapääklinikalla neulotaan villasukkaan perinteinen kantapää. Kotilaiturin neuletreeneihin voi osallistua koko messujen ajan.

Vinkit meikkaukseen

Messuilla esiintyy myös suosittuja meikkitaiteilijoita. Meikkitaiteilija Ida Ekman järjestää messuilla editorial-meikkauksen oppitunnin lisäksi fanitapaamisen. Myös meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla kertomassa vinkit meikkaukseen. Tapahtumassa voi myös kuvauttaa itsensä. Tarjolla on profiilikuvausta, johon sisältyy pikameikkaus ja -kampaus sekä valokuvat.

Valmennusta hyvinvointiin

Osaava Nainen sisältää monipuolisen kirjon erilaista terveyteen, hyvinvointiin ja elämään liittyvää puheenvuoroa. Luvassa on mm. Fashion Teamin muotinäytöksiä, mentaalivalmennusta ja Tuhkimotyöpaja, jossa rakennetaan oman elämän menestystarinoita. Messujen puheenvuoroissa etsitään mm. unelmaduunia, etsitään omaa ääntä ja erotutaan olemalla aito. Mukana on myös ryhmävalmennusta.
Tietoa saa myös mm. ärsyttävästä sisäilmasta. Oireilusta ja terveyden tukemisesta puhuu LKT, lastentautien erikoislääkäri Tiina Tuomela.

Messut avoinna 26.-28.10. Turun Messukeskuksessa
perjantaina ja lauantaina kello 10-18, sunnuntaina kello 10-17
www.osaavanainen.fi

Samaan aikaan myös Terve Olo www.terveolo.fi

#osaavanainen #terveolo

Turun Messukeskus Oy, projektijohtaja Krista Ahonen,
puh. 050 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Info medialle 26.10. kello 11.00 Turun Messukeskuksessa

Meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla.
Messuilla on nonstop neuletreenejä tapahtuman ajan. Kuva Hanna Leino.

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös26.10.2018 10:30Tiedote

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Greppa sminktips och hantverkstekniker26.10.2018 10:30Tiedote

Evenemanget Kvinnor som Kan arrangeras tillsammans med evenemangen Må bra och Outlet på Åbo Mässcentrum 26–28.10. Totalt medverkar omkring 220 företag i evene¬manget och därutöver framträder tiotals intressanta gäster med anföranden och infor¬mations¬inslag. Bland annat kommer en intressant paneldiskussion att föras på temat Utmaningar och möjligheter med artificiell intelligens. Arrangör för diskussionen är Henry ry.