Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.

Meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla.

Messulauantaina ja -sunnuntaina messujen juontajana nähdään Heidi Sohlberg. Lauantaina tapahtumassa esiintyy myös mm. meikkitaiteilija Ida Ekman. Miss Turku -kilpailun voittaja julkistetaan sunnuntaina 28.10.

Käsityötekniikat ja yritykset mukana

Osaava Nainen -messuilla tehdään tutkimusmatka mm. erilaisiin käsitöihin ja käsityötekniikoihin. Suomen käsityöyrittäjät ry:n korttelissa on mukana yli kymmenen käsityöyritystä. Pääosassa on kotimainen käsityöosaaminen. Lisäksi alueella on mahdollisuus tutustua mm. Taito Varsinais-Suomen kanssa vuoden käsityötekniikkaan, kirjontaan. Mukana on myös mm. maksuton kanavakirjontapaja nopeimmille. Kantapääklinikalla neulotaan villasukkaan perinteinen kantapää. Kotilaiturin neuletreeneihin voi osallistua koko messujen ajan.

Vinkit meikkaukseen

Messuilla esiintyy myös suosittuja meikkitaiteilijoita. Meikkitaiteilija Ida Ekman järjestää messuilla editorial-meikkauksen oppitunnin lisäksi fanitapaamisen. Myös meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla kertomassa vinkit meikkaukseen. Tapahtumassa voi myös kuvauttaa itsensä. Tarjolla on profiilikuvausta, johon sisältyy pikameikkaus ja -kampaus sekä valokuvat.

Valmennusta hyvinvointiin

Osaava Nainen sisältää monipuolisen kirjon erilaista terveyteen, hyvinvointiin ja elämään liittyvää puheenvuoroa. Luvassa on mm. Fashion Teamin muotinäytöksiä, mentaalivalmennusta ja Tuhkimotyöpaja, jossa rakennetaan oman elämän menestystarinoita. Messujen puheenvuoroissa etsitään mm. unelmaduunia, etsitään omaa ääntä ja erotutaan olemalla aito. Mukana on myös ryhmävalmennusta.
Tietoa saa myös mm. ärsyttävästä sisäilmasta. Oireilusta ja terveyden tukemisesta puhuu LKT, lastentautien erikoislääkäri Tiina Tuomela.

Messut avoinna 26.-28.10. Turun Messukeskuksessa
perjantaina ja lauantaina kello 10-18, sunnuntaina kello 10-17
www.osaavanainen.fi

Samaan aikaan myös Terve Olo www.terveolo.fi

#osaavanainen #terveolo

Turun Messukeskus Oy, projektijohtaja Krista Ahonen,
puh. 050 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Info medialle 26.10. kello 11.00 Turun Messukeskuksessa

Meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla.
Messuilla on nonstop neuletreenejä tapahtuman ajan. Kuva Hanna Leino.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.