Mellunmäen metroaseman hissit uusitaan

Mellunmäen metroaseman hissien uusiminen alkaa maanantaina 10.9.2018. Urakka valmistuu kokonaisuudessaan joulukuussa.

Ensimmäisenä uusitaan aseman länsipäädyssä, A-sisäänkäynnin (Jänkäpolku) yhteydessä oleva hissi. Hissi suljetaan maanantaina 10.9.

Alkuperäisen suunnitelman mukaan hissien uusimistyöt oli tarkoitus aloittaa itäpäädyssä B-sisäänkäynnin (terveysaseman puolella) hissin uusimisella. Maanantaina 10.9. B-sisäänkäynnillä sattuneen liukuportaan rikkoutumisen vuoksi hissiremontti aloitetaan ensin A-sisäänkäynnillä.

B-sisäänkäynnin liukuportaan korjaustyöt aloitetaan heti ja ne valmistuvat syyskuun puoliväliin mennessä.

Laituritasolle on kulkuyhteys B-sisäänkäynnistä hissillä ja kiinteitä portaita pitkin, A-sisäänkäynnistä liukuportaita ja kiinteitä portaita.

A-sisäänkäynnin hissin uusimistyöt valmistuvat lokakuun lopulla. Sen jälkeen töitä jatketaan B-sisäänkäynnin hissillä, jossa työt valmistuvat joulukuussa.

HKL pahoittelee matkustajille töistä aiheutuvaa haittaa.

HKL, projektipäällikkö Ermo Mattila, p. 040 145 7194

Kutsu medialle: Raide-Jokerin toteutus etenee kaupunkien päätöksentekoon16.1.2019 15:15Kutsu

Raide-Jokeri-pikaraitiotien lopullinen kustannusarvio on valmistunut. Kustannusarvio perustuu allianssin kehitysvaiheessa tarkentuneisiin suunnitelmiin ja laskelmiin. Kustannusarvio etenee Helsingin ja Espoon kaupunkien hyväksyttäväksi kevään 2019 aikana. Päätöksenteko alkaa Helsingissä HKL:n johtokunnasta ja Espoossa kaupunginhallituksesta. Tämän jälkeen päätöksenteko etenee Helsingissä kaupunginhallitukseen ja kaupunginvaltuustoon, Espoossa kaupunginvaltuustoon. Raide-Jokeri-projekti kutsuu median edustajat tutustumaan uuteen kustannusarvioon sekä tarkentuneisiin rakentamisen ja päätöksenteon aikatauluihin. Tilaisuudessa ovat paikalla: HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski Espoon kaupunkitekniikan johtaja Harri Tanska Raide-Jokerin tilaajan projektijohtaja Juha Saarikoski Raide-Jokerin allianssin projektipäällikkö Ari Bergström Mediatilaisuus järjestetään maanantaina 21.1.2019 klo 11–12 Raide-Jokerin Big Roomissa (Valimotie 1 B, 2. krs.). Ilmoittauduthan tilaisuuteen viestintäsuunn

Metron asetinlaitteen käyttöönotto on valmistumassa – aamulla mahdollisesti harvempia vuorovälejä13.1.2019 21:12Tiedote

Metron asetinlaitteen käyttöönotto metrolinjan osuudella Ruoholahdesta itään on valmistumassa. Metron matkustajaliikenne käynnistyy varhain maanantaiaamuna normaaliin aikaan. Metrojärjestelmän parhaimman suorituskyvyn saavuttamiseen liittyviä muutoksia tehdään vielä sunnuntain ja maanantain välisen yön aikana. Tämän johdosta on mahdollista, että aamun ruuhkaliikenteessä liikennettä ajetaan jonkin verran harvennetuin vuorovälein.