MEP Heinäluoman neuvottelema Finnair-tuki hyväksyttiin Euroopan parlamentissa

“Neuvottelut sujuivat hyvässä yhteisymmärryksessä ja kokonaisuus hyväksyttiin selkeällä enemmistöllä. Parlamentin poliittiset ryhmät tekivät aiheen parissa hyvää yhteistyötä ja nyt EU:n tuki näkyy erittäin konkreettisella tavalla yli 500 ihmisen arjessa”, kommentoi esityksestä raportoijana vastannut Heinäluoma.

“Finnair on tärkeä tekijä niin suomalaiselle taloudelle ja kilpailukyvylle kuin suomalaisille ihmisillekin. Neuvotteluiden aikana korostui myös Finnairin edelläkävijyys ympäristö- ja ilmastoasioiden huomioimisessa. On tärkeää, että suomalainen yhtiö säilyttää paikkansa eurooppalaisten ja aasialaisten lentoyhteyksien sydämessä”, hän jatkaa.

EU:n globalisaatiorahasto saa sekin kiitosta Heinäluomalta:

“Globalisaatiorahaston kaltainen väline on todella hyödyllinen ja tällaisia tukikeinoja tarvitaan. Rahasto täydentää kansallisia työmarkkinatoimenpiteitä ja sillä voidaan reagoida mittaviin rakennemuutoksiin. On tärkeää, että kaikki rakennemuutosten syyt – mukaan lukien koronakriisin vaikutukset talouselämään, samoin kuin laajemmat suuntaukset taloudessa – voivat olla perusteena tuen myöntämiselle.”

“Haluan kiittää yhteistyöstä raportin osalta myös suomalaisia varjoneuvottelijoita Petri Sarvamaata (kok.), Nils Torvaldsia (r.) ja Silvia Modigia (vas.)”, Heinäluoma päättää.

Europarlamentaatikko S&D
eero.heinaluoma@europarl.europa.eu

Erityisavustaja
maria.loima@europarl.europa.eu

Europarlamentaarikko Eero Heinäluoma: Turvallisuusratkaisuissa yhtä jalkaa Ruotsin kanssa1.5.2022 15:57:41 EEST | Tiedote

Vappu on yli satavuotisessa perinteessä aina ollut työväen, opiskelijoiden, kevään ja kansainvälisen solidaarisuuden juhla. Tänä vappuna erityisesti kansainvälinen solidaarisuus on lähellä meitä kaikkia. Ukraina taistelee tänään vapaudestaan ja on osoittanut, että se on valmis maksamaan kovan hinnan itsemääräämisoikeudestaan. Ukrainan taistelu on monessa mielessä samanlainen kuin Suomen talvisota 1939. Venäjän perusteeton hyökkäys, ylivoimainen hyökkääjä, kansakunnan yhdistyminen vastarintaan ja suuret tappiot hyökkääjälle. Venäjän sotilaallinen voima tosin on osoittautunut paljon repaleisemmaksi nyt kuin vuonna 1939. Erojakin on, nyt Ukraina saa laajassa mitassa ulkomaista apua. Maailma ei ole enää paikka, jossa suuret voivat ilman mitään rajoja toteuttaa omaa imperialistista politiikkaansa. Euroopan Unioni on osoittanut voimansa. Unioni on yhdessä Yhdysvaltain kanssa yhdistynyt koviin vastatoimiin, jotka vaikuttavat asteittain ja laittavat Venäjän talouden asteittain polvilleen. Inve

Eero Heinäluoma jatkaa EU-parlamentin sd-ryhmän johdossa15.12.2021 07:41:31 EET | Tiedote

Euroopan parlamentin jäsen Eero Heinäluoma (sd.) on valittu yksimielisesti jatkamaan parlamentin sosialidemokraattisen ryhmän taloudenhoitajana ja ryhmän työvaliokunnan jäsenenä. Myös ryhmän puheenjohtaja Iratxe García Pérez valittiin jatkoon yksimielisesti. Ryhmän varapuheenjohtajista sen sijaan äänestettiin tiukassa äänestyksessä. Heinäluoma jatkaa näin 144 jäsenisen, parlamentin toiseksi suurimman poliittisen ryhmän johdossa ja tämän myötä myös yhtenä parlamentin vaikutusvaltaisimmista suomalaisista europarlamentaarikoista.