Oy MU-Consultants Ab / Mercuri Urval

Mercuri Urval nimittää ensimmäiset Partnerinsa

Helsinki 24.9.2018. Uusi vaihe Mercuri Urvalin yli 50-vuotisessa historiassa saavutetaan, kun yritys nimittää ensimmäiset 30 osakkeita omistavaa Partneria.

Mercuri Urvalin ensimmäisten Partnerien nimet on julkaistu perjantaina 21.9.2018. Nämä 30 henkilöä, jotka tulevat yrityksen osakkaiksi, edustavat kymmentä eri kansallisuutta Mercuri Urvalin kansainvälisessä organisaatiossa. Nimitystilaisuus järjestettiin Tukholmassa 12.9.2018.

Mercuri Urval on alansa johtava, maailmanlaajuisesti toimiva yritys, jonka pääpalveluita ovat Executive Search, Professional Recruitment sekä erilaiset Talent Advisory -ratkaisut. Yrityksemme perustettiin yli 50 vuotta sitten, vuonna 1967. Kesäkuussa 2016 yrityksen perustaja ja omistaja lahjoitti yrityksen säätiölle, Stiftelsen Mercuri Urval, varmistaakseen yrityksen pitkän tähtäimen kehittämisen. Seuraava vaihe tässä Mercuri Urvalin kehittämisessä on nyt otettu, kun yrityksen menestyksekkäimmille työntekijöille on esitetty kutsu osallistua yrityksen partneriohjelmaan. Nämä ensimmäiset nimitykset aloittavat yrityksessä jatkuvan prosessin ja Mercuri Urval toivoo, että sillä tulee tulevaisuudessa olemaan yhä enemmän Partnereita. Oleellisena osana kansainvälistä kasvuaan Mercuri Urval haluaa jatkuvasti herättää kiinnostusta huippuosaajien keskuudessa:

“Partneriksi tulo on ainutlaatuinen mahdollisuus osallistua Mercuri Urvalin kehittämiseen tulevaisuudessa ja samalla saada myös taloudellista hyötyä osinkojen muodossa. Partnerina toimiminen on vaativaa, mutta myös valtava mahdollisuus nykyisille ja tuleville työntekijöillemme”, sanoo Roger Hagafors, Chairman of the Group Board.

Mercuri Urvalin Partnerit tulevat nyt kansainvälisen organisaation osaomistajiksi. Osakkuus on mahdollista kaikille yrityksen työntekijöille niin Euroopassa, Aasiassa kuin Amerikan mantereillakin.

Partneriksi valitsemisen prosessi on läpinäkyvä ja vaatimukset on viestitty selkeästi koko organisaatiolle. Huomattava ja pitkäjänteinen henkilökohtainen panos sekä sitoutuminen organisaatioon ovat osakkuuden edellytyksiä. Muita kriteereitä ovat mm. Mercuri Urvalin arvojen toteutumisen edistäminen sekä pitkäaikainen organisaation ja pääomarakenteen aktiivinen kehittäminen, oman henkilökohtaisen suorituksen lisäksi. Nimitysprosessia johtavat Partnerit, jotka toimivat yrityksen hallituksen ja pääomistajan, Stiftelsen Mercuri Urval (Mercuri Urvalin säätiö), puolesta. Prosessi on riippumaton yrityksen johdosta.

“Säätiö on painottanut läpinäkyvän ja pitkäaikaisen partneriohjelman tärkeyttä. Ohjelman tarkoitus on toimia oleellisena osana työntekijöiden palkitsemismallia ja urapolkua. Haluamme motivoida konsultteja ja muita henkilöitä kiinnostumaan meistä työnantajana”, lisää Roger Hagafors.

Mercuri Urvalin organisaatio on reilussa 50 vuodessa kasvanut ja kansainvälistynyt yli 70 tiimin globaaliksi yritykseksi, joka toimii projekteissa yli 60 maassa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee edelleen Tukholmassa.

Lisätietoja antavat uudet suomalaiset Partnerimme:

Aki Hyryläinen, puh. 0400 200 878
email: aki.hyrylainen@mercuriurval.com

Karl-Johan Kronberg, puh. 040 512 4012
email: karljohan.kronberg@mercuriurval.com

Seija Malmi, puh. 040 522 5330
email seija.malmi@mercuriurval.com

Olli-Pekka Vaara, puh. 040 543 7145
email ollipekka.vaara@mercuriurval.com

Oy MU-Consultants Ab / Mercuri Urval
Mannerheimintie 15 A

Mercuri Urval – faktoja:

Ainoa pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva Executive Search ja Talent Advisory –ratkaisuja tarjoava yritys

• Perustettu vuonna 1967 Tukholmassa, Ruotsissa
  • Palvelee 3500 asiakasta vuosittain; aina johtavista kansainvälisistä yrityksistä ja julkisen sektorin toimijoista pieniin start-up yrityksiin tai paikallisiin organisaatioihin
  • 70 tiimiä, jotka toimivat yhteistyössä yli rajojen asiakasprojekteissa yli 60 maassa vuosittain
  • >600 asiantuntijaa palveluksessamme
  • Alan pioneeri rekrytoinnissa, valinnassa ja henkilöstön kehittämisessä:

o   Executive Search – palvelut ja johdon rekrytoinnit

o   asiantuntijarekrytoinnit

o   arvioinnit ja erilaiset Talent- sekä Leadership Advisory -ratkaisut

• Alan uranuurtaja johdon arvioinneissa ja arviointimenetelmien tarkkuudessa. Alan ensimmäinen kansainvälinen yritys, jolle on myönnetty ISO 10667-2 – standardi.

Säätiö-omisteinen, omistaja ”Stiftelsen Mercuri Urval"

• Valvoo, että yritys säilyy riippumattomana ja pystyy vahvaan kasvuun
  • Nimittää Partnereita
  • Yritystä johtaa hallitus, joka koostuu tunnetuista ruotsalaisista johtajista