WolfcomWolfcom

Meri kutsuu mediaa: Purjehtija Tapio Lehtinen revanssimatkalle maailman ympäri ja Ocean Globe Race Helsingissä perjantaina 17.6. kello 10.30

Vuonna 2023 käytävä Ocean Globe Race on legendaarisen Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailu. Kisaorganisaation johtaja ja purjehduskisan järjestäjä Don McIntyre yhdessä Tapio Lehtinen Sailingin kanssa järjestävät HSS Paviljongissa Helsingin Liuskasaaressa perjantaina 17.6. kansainvälisen mediatilaisuuden, jossa julkistetaan OGR2023:n venekunnat ja esitellään Tapio Lehtisen suunnitelmat, veneet ja tiimi.

Barnakkelimiehen paluu: Purjehtija Tapio Lehtinen lähtee tänä syksynä ottamaan valtameristä revanssia osallistuessaan Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailuun. Vuoden 2018 kilpailussa Tapio Lehtisen matkantekoa hidastivat purjevene Asteriaan pohjamaalivirheen takia kiinnittyneet hanhenkaulakotilot. Sinnikäs Lehtinen saapui maaliin vajaa neljä kuukautta voittajan jälkeen. Suomalaispurjehtija nousi suorituksellaan purjehduksen maailmantähtien joukkoon. Kuva: Samuel Sorainen

Äärimmäisen haastavaan yksinpurjehduskilpailuun vuonna 2018 osallistunut ja suorituksellaan lajin maailmantähtien joukkoon noussut suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen palaa purjehduksen kuninkuuskisoihin. Lehtinen osallistuu ensin syyskuussa starttaavaan uuteen Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailuun ja heti seuraavana vuonna käytävään Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailuun Ocean Globe Race 2023:een.

Vuonna 2023 käytävä Ocean Globe Race on legendaarisen Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailu. Kisaorganisaation johtaja ja purjehduskisan järjestäjä Don McIntyre yhdessä Tapio Lehtinen Sailing:in kanssa järjestävät Helsingin HSS Paviljongissa, Liuskasaaressa mediatilaisuuden, jossa julkistetaan kansainvälisen OGR2023:n venekunnat ja esitellään Tapio Lehtisen Asteria ja Galiana -veneet sekä Tapio Lehtinen Sailing -tiimi.

Muista OGR-kisaan ilmoittautuneista suomalaisista venekunnista tilaisuudessa paikan päällä myös Jussi Paavoseppä ja etäyhteydellä Sebastian Gylling.

Lehtisen revanssi maailman meristä

Tilaisuudessa Lehtinen kertoo myös millä mielin ja opein hän lähtee ottamaan valtameristä revanssia tänä syksynä 2022 starttaavassa Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailussa. Lehtinen suoritti edellisen kerran maailman haastavimman purjehduskilpailun 332 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta. Suorituksensa myötä hän on maailman purjehdushistorian kuudes ihminen, joka on kiertänyt maapallon yksin pysähtymättä, ilman varuste- ja muonatäydennyksiä tai automaattiohjauslaitteita sekä elektronisia navigointivälineitä.

Mediatilaisuus perjantaina 17. kesäkuuta kello 10.30. Kuljetukset HSS-venekerholle Merisatamanrannasta (Kapteeninkadun eteläpäässä oleva laituri). Tilaisuuden jälkeen median edustajille tarjolla merellinen lounas ja mahdollisuus purjehdukselle Tapio Lehtinen Sailingin OGR-kisaveneellä Galiana Swan 55.

Ilmoitathan osallistumisestasi lounaalle ja/tai purjehdukselle viimeistään 14.6. Mikäli osallistut vain lehdistötilaisuuteen, pyydämme ilmoittamaan siitä viimeistään 16.6.

Ilmoittautumiset: Sini Sorainen, sini.sorainen@wolfcom.fi 0400 397 464

Lämpimästi tervetuloa!

Ystävällisesti tervetuloa

Tapio Lehtinen, Tapio Lehtinen Sailing

Don McIntyre, Founder and President of the Ocean Globe Race, McIntyre Adventure

Voit seurata kansainvälistä OGR-lehdistötilaisuutta myös Zoomissa. Akkreditointipyyntö  Zoom-tilaisuuteen alla olevan linkin kautta. Rekisteröinnin jälkeen saatte kutsun ja osallistumislinkin Zoom-kokoukseen.

Lisätietoa Zoom-kokouksesta: lutz@goldengloberace.com

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Sini Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 397 464, sini.sorainen@wolfcom.fi

Lisätietoa Zoom-kokouksesta: lutz@goldengloberace.com

Ensi vuonna Lehtinen starttaa seuraavaan maailmanympäripurjehdukseen Ocean Globe Race 2023 -kisassa täydellä tiimillä. Tapio Lehtinen Sailingin ja OGR23 -kisan kansainvälinen lehdistötilaisuus Helsingin HSS:llä perjantaina 17.6. kello 10.30
OGR23-kisaan Lehtinen tiimeineen lähtee maailman kauneimmaksi purjehdusveneeksi nimetyllä Swan 55:llä. S/Y Galiana on yhdysvaltalaisen Sparkman & Stephens -veneensuunnittelutoimiston suunnittelema kaksimastoinen, Pietarsaaressa vuonna 1970 rakennettu jooli.

Vallilan Konepajalle ETKO Brewing -pienpanimo ja hiljainen suurterassi28.6.2022 10:30:32 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen, vuonna 2017 aloittanut pienpanimo ETKO Brewing laajentaa ja muuttaa toimintansa Herttoniemestä Vallilaan. Historialliseen Vallilan Konepajaan rakennettavan uuden panimokeskuksen myötä korkealaatuisista ja palkituista käsityöoluistaan tunnettu ETKO moninkertaistaa tuotantonsa sekä rakentaa uuden panimon yhteyteen taproom-ravintolan ja tapahtumatilat. Museovirasto ja Helsingin kaupunki ovat myöntäneet uudelle panimolle rakennusluvan, rakennustyöt alkavat syksyllä. ETKO Brewing avasi Vallilan Konepajan -alueelle jo suuren, mutta hiljaisen The Trainfactory Terrace by ETKO -aurinkoterassin.

Viron upeat kesätapahtumat22.6.2022 10:28:05 EEST | Tiedote

Viron monipuolisesta tapahtumatarjonnasta löytyy jotakin jokaisen makuun ja maa on suomalaisille oiva kesälomakohde: se on edullinen, lähellä ja siellä liikkuminen on helppoa niin julkisilla kuin omallakin autolla. Viron runsas tapahtumakesä tarjoaa monenlaisia elämyksiä suomalaiseen makuun ja niiden perään kannattaa lähteä myös Tallinnan ulkopuolelle. Laulumaassa järjestetään luonnollisesti monia musiikkitapahtumia Festivaalien lisäksi lähes jokaisella virolaisartistilla on oma kesäkiertueensa, jotka kattavat pieniäkin kyliä. Suunnitelmaksi on helppo ottaa vaikka rento festariviikonloppu, MM-rallia, tyylikkäästi oopperaa tai vaikkapa elokuvia. Mutta mihin Teflon Brothers menisi?

Purjehtija Tapio Lehtinen lähtee kahteen kisaan maailman ympäri17.6.2022 15:38:03 EEST | Tiedote

Äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailuun osallistunut ja sisukkaalla suorituksellaan lajin maailmantähtien joukkoon noussut suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen tekee näyttävän paluun purjehduksen kuninkuuskisoihin. Lehtinen starttaa syyskuun 4. päivänä GGR-yksinpurjehduskilpailuun, josta hän uskoo suoriutuvansa vähintään kolme kuukautta edellistä, 322 vuorokauden mittaiseksi venynyttä suoritustaan nopeammin. Ensi vuonna Lehtinen starttaa täydellä miehistöllä purjehdittavaan legendaarisen Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailuun Ocean Globe Raceen.

Suomen paras hampurilaisravintola on salolainen JJ’s BBQ15.6.2022 11:45:00 EEST | Tiedote

Hampurilaisiin erikoistuneen Burger Lovers Finland -yhteisön avoimessa yleisöäänestyksessä Suomen parhaasta hampurilaisravintolasta annettiin 31 800 ääntä. Voittajaksi nousi Salossa toimiva JJ’s BBQ, toiseksi sijoittui Naughty BRGR -ravintolat ja kolmanneksi oululainen Kauppuri 5. JJ’s BBQ on aito barbecue-ravintola, jonka ravintoloitsija Jari-Jukka Kallunki on erikoistunut lihan hitaaseen savustamiseen itse valmistamassaan, Suomen suurimmassa smokerissa. Äänestyksen tulokset julkistettiin Helsingin Rautatietorilla 18. kesäkuuta saakka vietettävillä Burger Lovers -festivaaleilla.