MERMIT AVASI OSAAMISKESKUKSEN TURKUUN

Lehdistötiedote 29.1.2007. Suomalainen IT-palveluyritys Mermit Business Applications Oy kasvaa kohisten. Vuoden 2006 lopussa Turkuun avattiin uusi osaamiskeskus, jonka asiantuntijat ovat erikoistuneet vaativiin teollisuuden ja terveydenhuollon ratkaisuihin. Osaamiskeskusta tullaan vahvistamaan eri alojen asiantuntijoilla, jotka tulevat palvelemaan Varsinais-Suomen alueen asiakkaita ja erityisosaamista tarvitsevia asiakkaita ympäri Suomea.

Turun aluetoimiston vetäjäksi on nimetty insinööri Teppo Kuisma. Kuisma on nimitetty vanhemmaksi konsultiksi sekä yhtiön operatiivisen johtoryhmän jäseneksi. Kuisman vastuualueena ovat Turun ja Tampereen tuotantotiimit sekä asiantuntijapalvelut. Hän on toiminut aikaisemmin UPM-Kymmenellä mm. kansainvälisen sovellusosaamiskeskuksen päällikkönä sekä globaalisti erilaisissa tietohallinnon asiantuntijatehtävissä.

”Asiakkainamme ovat muun muassa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Turun yliopistollinen keskussairaala ja finanssisektori. Pyrimme strategiamme mukaisesti olemaan lähellä asiakasta niin osaamisemme kuin palvelukykymme puolesta. Uuden toimiston avaaminen Turkuun on jälleen yksi askel Mermitin huippuosaamiseen perustuvan strategian ja asiakkaiden tarpeiden kohtaamisesta.", sanoo Mermitin toimitusjohtaja Mika Helenius.

Mermitin toiminnan ja osaamisen laajentumisesta kertoo sekin, että vuoden 2006 keväällä yritys avasi toimipisteen Tampereelle, jossa toimii muun muassa Mermitin .NET-kehitystiimi. Henkilöstön ja toimivan johdon omistaman positiivista tulosta tekevän Mermitin liikevaihto kasvoi jo kolmantena vuonna yli 60 % ja kasvu jatkuu kovana myös vuoden 2007 aikana. Mermitin asiakkaina ovat mm. Finnair, Suomen tulli, Stockmann ja Fonecta.

Lisätietoja
toimitusjohtaja Mika Helenius, puh. 050 644 32, sähköposti mika.helenius@mermit.fi

Mermit Business Applications Oy rakentaa asiakkaidensa kanssa suomalaista ICT-huippuosaamisen keskusta parantaakseen laajojen tietojärjestelmähankkeiden laatua ja kannattavuutta. Mermitin toiminta kattaa koko Suomen ja alueelliset toimipisteet sijaitsevat Espoossa, Tampereella ja Turussa. Mermit on yksi Suomen nopeimmin kasvavista yksityisistä ”gaselli-yrityksistä” ja sen palveluksessa on yli 60 asiantuntijaa. Lisätietoja: www.mermit.fi.

Mermit Business Applications Oy
Lars Sonckin kaari