Mertaranta ja ykkösrivin viihdetaiteilijoita – Facebookin suosituin livelähetys on nyt erikoisempi kuin koskaan

Sadat tuhannet suomalaiset seuraavat taas juhannusaaton perinteeksi muodostunutta Hihna247-livelähetystä. Suora lähetys Prisman kassahihnalta tuo viihdettä monien juhannusrientojen peruunnuttua ja paljastaa, millaisia juhannusostoksia suomalaiset tällä kertaa tekevät.

Kuvakaappaus vuoden 2019 Juhannushihnasta Prisman Facebook-sivuilta.

Juhannuksena 2017 tapahtui jotain, mitä kukaan ei osannut odottaa. Hidasta kassahihnan liukua ihasteli yli miljoona suomalaista. Vielä alkuyöstäkin lähetystä seurasi televisiosta Sub-kanavalta 250 000 ihmistä. Nyt kolmen vuoden ikään kirivä Suomen suosituin Facebook-lähetys on säilyttänyt suosionsa. Viime juhannuksena lähetys keräsi yli 400 000 katselijaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.

Tänä vuonna lähetys nähdään Prisman Facebook-sivuilla juhannusaattona 19.6. klo 16-23. Kuvauspaikkana toimii kassa 26 Prisma Kaaressa Helsingissä. Ostoksia kommentoimassa ovat tällä kertaa Antero Mertaranta ja yllätykseksi jäävä joukko suomalaisia viihdemaailman tähtiä.

”Juhannushihna on vuosien aikana saavuttanut kulttimaineen ja kerännyt ympärilleen hämmästyttävän sitoutuneen yhteisön. Juhannuksen lähetyksestä on luvassa poikkeuksellisen erikoinen elämys, ja oikeastaan mitä vaan voi tapahtua”, kertoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.

Yllätyksiä, vaihtuvia selostajia ja katsojien toivemusiikkia

Viime vuonna Juhannushihnassa kuultiin Kummeli-tähtien selostuksia kuvassa näkyvistä ostoksista, ja lähetykseen vyöryi yli 20 000 kommenttia. Selostus on kerännyt myös YouTubessa lähes 150 000 näyttökertaa. Yllättäviä ohjelmanumeroita on luvassa myös tällä kertaa: lähetyksen aikana kuullaan esimerkiksi selostuksia suomalaisen viihdemaailman ykköstähdiltä.

Perjantaina äänessä on myös urheilun puolelta tuttu selostajalegenda Antero Mertaranta, joka on ollut alusta alkaen hihnakansan eniten toivoma selostusääni. Mertaranta kertoo nähneensä pätkiä aiemmista lähetyksistä YouTubessa, ja niistä löytyvä ”hullunkurinen hauskuus” kiinnostaa myös häntä itseään. Mitä hihnailmiö Mertarannan mielestä kertoo suomalaisista?

”Suomalaisia pidetään jossakin määrin kaavoihin kangistuneina, mutta hihnailmiö osoittaa sen kokonaan päinvastaiseksi. Kyllä suomalaiset viihteestä osaavat nauttia, kun sitä heille oikeassa muodossa tarjotaan. Suomalaisissa on nimenomaan oikeanlaista hulluutta ja räväkkyyttä, ja he osaavat ottaa ilon pienestäkin irti”, Mertaranta pohtii.

Tänä vuonna lähetyksen seuraajat voivat myös toivoa reaaliaikaisesti juhannuksen suosikkikappaleitaan ja vaikuttaa siten lähetyksen sisältöön.

Ensimmäinen Hihna247-lähetys tehtiin juhannuksena 2017. Hidasta kassahihnan liukua on ihasteltu perinteisesti juhannuksena sekä myös itsenäisyyspäivänä ja joulun alla. Viime juhannuksena Tampereella toteutettu ja Kummeli-tähtien selostama Juhannushihna rikkoi kävijäennätyksen ja keräsi 400 000 katselijaa. Hihna247 palkittiin Cannesin pronssileijonalla maailmanluokan viestintäoperaationa toukokuussa 2018.

Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067

Kuvakaappaus vuoden 2019 Juhannushihnasta Prisman Facebook-sivuilta.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.