MessukeskusMessukeskus

Mesoaja Gaala palkitsi messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin parhaimmiston

Jaa

Valtakunnallinen Mesoaja Gaala palkitsi vuoden 2018 messu- ja tapahtuma-alan onnistujat ja uudistajat. Kilpailusarjoja oli 7 ja hakemuksia lähetettiin ennätykselliset 105. Gaala järjestettiin tiistaina 5.3.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

Kategoriat ja voittajat:

 

Vuoden Markkinoija: Sumeko Oy/Kawasaki. Yritys asetti tavoitteensa korkealle, keskitti panoksensa rohkeasti tapahtumamarkkinoinnin ympärille ja teki pitkäjänteistä ja sitoutunutta työtä tavoitteensa eteen ennen, aikana ja jälkeen tapahtuman - saavuttaen tavoitteensa.

Vuoden Messuteko: Vimmacompany Oy. Vimmacompanyn toimintaa siivittää auttamisen halu ja tekemisen riemu yhdessä heikoimpien kanssa. Se tuotti iloa ja hyvää mieltä sinne, missä sitä eniten kaivattiin. Yritys loi kaupalliseen ympäristöön jotain uutta aidosti hyvää tuottavaa.

Vuoden Sykähdyttäjä: Ronja Salmi, Ryöväri Oy. Ronja Salmi on rohkealla ja raikkaalla tavalla uudistanut perinteikästä tapahtumaa tuoden sen uusien käyttäjäryhmien ulottuville ja innostaen seuraavia sukupolvia ei vain tapahtumien, vaan kirjojen ja lukemisen äärelle.

Vuoden Tapahtuma: Hurstinapu ry. Organisaation vapaaehtoistoimintaan perustuva työ antaa tyhjästä paljon niille, joilla ei ole sitäkään vähää. Kovalla työllä ja pyyteettömällä auttamisen halulla he ilahduttavat tuhansien ihmisten arkea ja juhlaa.

Vuoden Messutiimi: Isku. Tämä tiimi teki messutyöskentelystä ja yhteen hiileen puhaltamisesta kunnia-asiansa. Rohkeudella ja ilolla päästiin asetettuihin tavoitteisiin – ja yli.

Vuoden Ohjelma: Ohjelmisto- ja e-business ry. Organisaatio on paitsi antanut merkitystä ja suuntaa monen nuoren elämään, myös lisännyt toimialansa ymmärrystä ja tasa-arvoa. Sen toimilla on yhteiskunnallisesti merkittävä, työllistävä vaikutus.

Vuoden Messuosasto: Suomen kansallisooppera ja -baletti. Vuoden messuosastolla päätettiin heittää myynnillisyys romukoppaan ja keskittyä elämysten luontiin ja aitoihin, merkityksellisiin kohtaamisiin. Tulokset puhuivat puolestaan!

Voittajat esitellään tarkemmin Mesoaja Gaalan nettisivuilla://www.mesoaja.fi

Voittajat valitsi markkinoinnin, viestinnän ja tapahtuma-alan ammattilaisista koostuva raati. Raadin työskentelyyn osallistuvat KTM Nordic Oy:n markkinointipäällikkö Kimmo Hurri, Mediatoimisto Vizeumin toimitusjohtaja Jarkko Jokinen, Aalto Yliopiston professori Pekka Mattila, Anno Collection Oy:n ja Hobby Hall Oy:n toimitusjohtaja Stefan Nieminen, Nordic Business Forumin perustaja Hans-Peter Siefen, Messukeskus Helsingin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala, Fazer-konsernin konsernijohtaja ja toimitusjohtaja Christoph Vitzthumsekä Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Gaalaillan juonsivat Marja Hintikka ja Roope Salminen.

Mesoaja-gaala jälleen vuoden kuluttua

Mesoaja-gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja se järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa Helsingissä.

– Mesoaja Gaala järjestettiin nyt toista kertaa. Tapahtuma-alan ansaitsee oman vuosittaisen gaalansa, sillä tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa. Tätä tukee myös äskettäinen Kantar TNS:n mediamainonnan määrää mittaava tutkimus. Siinä yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi Suomessa viime vuonna peräti 12 % edellisvuodesta, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Mesoaja Gaalan järjestää Messukeskus Helsinki yhdessä valikoitujen kumppaneiden kanssa. Tapahtuman toteutusta tukee Suomen Messusäätiö.

www.mesoaja.fi | #mesoaja #messusäätiö

Lisätietoja: Messukeskus Helsinki, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com.

Mesoaja Gaala -tunnus vapaaseen käyttöön: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/Mesoaja+Gaala/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

FinnSec 2019 esittelee uudet innovaatiot ja pureutuu turvallisuusjohtamiseen14.6.2019 13:29:39 EESTTiedote

Joka toinen vuosi järjestettävä johtava turvallisuusteknologian ja -palvelujen foorumi FinnSec 2019 on julkaissut ohjelmansa. Tarjolla on tietoa muun muassa digitalisaatiosta, turvallisuusjohtamisesta ja kansainvälisen pelastustoiminnan resurssien hyödyntämisestä. Uudet turvallisuusalan innovaatiot esitellään lyhyissä esittelyissä ensimmäistä kertaa tapahtuman yhteydessä. Road Rescue -näytöksiä tieliikennepelastamisesta voi seurata messualueella molempina messupäivinä. FinnSec 2019 järjestetään 2. – 3.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

HIMSS & Health 2.0 European Conference kävijäennätykseen – ” Yhteistyön ja tulevaisuustekemisen riemuvoitto”13.6.2019 20:26:39 EESTTiedote

Suomessa ensimmäistä kertaa järjestetty digitaalisen terveydenhuollon huipputapahtuma HIMSS & Health 2.0 European Conference 2019 päättyi Messukeskuksessa torstaina. Tapahtuma kokosi 3 000 lääketieteen, teknologian ja digitalisaation huippuasiantuntijaa yli 50 eri maasta. Helsinki järjestämispaikkana ylitti kaikki odotukset, tuloksena suuri onnistuminen ja kävijäennätys.

Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattitapahtumat Messukeskuksessa keväällä 202011.6.2019 14:58:54 EESTTiedote

Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattitapahtumat PacTec, FoodTec ja PlastExpo Nordic kokoavat alojensa ammattilaiset keväällä 2020 Messukeskukseen Helsinkiin. Uuteen tapahtumakokonaisuuteen kuuluvat ensimmäistä kertaa muovialan PlastExpo Nordic sekä graafisen alan Sign, Print & Pack. Tapahtumat järjestetään Helsingissä Messukeskuksessa 11.-12.3.2020 yhteistyössä Suomen Pakkausyhdistyksen, Elintarviketeollisuusliiton ja Muoviyhdistyksen kanssa. Pakkausalan tapahtuma PacTec tuo esille pakkausten merkityksen sekä pakkausteknologian uusimpia mahdollisuuksia ja innovaatioita teemallaan Pakkaus on hyvästä. Pakkaukset ovat keskeisessä roolissa kuluttamissamme tuotteissa, ja uusimman pakkausteknologian hyödyntäminen mahdollistaa myös pakkausten jatkuvuuden ja kestävyyden takaamisen. Osana tapahtumakokonaisuuden ohjelmaa julistetaan innovaatiokilpailun voittajat. Alan yrityksille suunnattu kilpailu käsittelee ajankohtaista teemaa – vastuullisuutta ja materiaalien uusiokäyttöä elintarvike-,

APCON on fysiikkalajien sulatusuuni - ExtremeRun ja APCON yhdistävät voimansa11.6.2019 07:42:21 EESTTiedote

ExtremeRun-kilpailu täydentää elokuussa järjestettävän fysiikkalajien suurtapahtuma APCONin lajivalikoimaa. Ensimmäinen sisätiloissa järjestettävä ExtremeRun tuo APCONin juoksukisan, jossa reitille rakennetut esteet vaativat juoksukunnon lisäksi ketteryyttä ja voimaa. Muut APCONissa kisattavat lajit ovat fitness ja kehonrakennus, painonnosto, kahvakuulaurheilu, voimanosto, strongman, street workout ja CF throw down. Pohjoismaiden monipuolisin fysiikkalajien tapahtuma APCON järjestetään 23.-25.8. Messukeskuksessa.

Italialainen muotoilutalo Alessi tuo näyttävän pop up -myymälän Habitareen7.6.2019 13:00:00 EESTTiedote

Habitaressa nähdään italialaisen muotoilutalo Alessin osastolla pop up -myymälä, jossa esillä on Alessin historian ikonisten tuotteiden lisäksi myös uusia tuotteita. Osastolla pääsee tutustumaan myös muotoilutalon historiaan. Alessin pääjohtaja Alberto Alessi on myös Habitaren Kansainvälinen Ystävä. Habitare on avoinna Helsingissä Messukeskuksessa 11.– 15.9.2019. Habitaren Kansainvälisenä Ystävänä nähdään tänä vuonna italialaisen muotoilutalon pääjohtaja Alberto Alessi, ja osana yhteistyötä muotoilutalo tuo Habitareen osastolleen myös pop up -myymälän. Osastolla on esillä ikonisia tuotteita Alessin historian varrelta, sekä täysin uusia tuotteita jotka ovat ensimmäistä kertaa esillä Habitaressa. Näytillä sekä ostettavissa ovat muun muassa klassikkotuotteet Alessandro Mendinin suunnittelema pullonavaja ”Anna G”, sekä Philippe Starckin suunnittelema sitruspuristin ”Juicy Salif”. Uusina tuotteina nähdään muun muassa David Chipperfieldin suunnittelema espressopannu ”Moka” ja Michele De Lucc

Matka Workshop Dayssa Suomi ja muu maailma kohtaavat matkailun äärellä7.6.2019 10:00:00 EESTTiedote

Matka Workshop Day Pohjoismaiden suurimpien Matkamessujen yhteydessä on vuosien aikana kasvanut merkittäväksi kansainväliseksi Suomen matkailun osto- ja myyntitapahtumaksi. Päivän aikana yli 250 ostajaa ja lähes 200 myyjää tekee kauppoja eri maiden kohteiden ja palveluntarjoajien kanssa. Matka Workshop Day järjestetään osana MATKA 2020-messuja 15.1.2019 Messukeskuksessa Helsingissä ja osallistumisia päivään myydään nyt. Matka Workshop Dayssa matkailualan myyjät ja ostajat kokoontuvat päivän kestävään tilaisuuteen, jonka tiiviissä tapaamisissa osallistujat voivat myydä merkittävän osan koko seuraavan vuoden tuotannostaan. Päivä on merkityksellinen etenkin Suomen matkailuelinkeinolle, sillä monet matkailutoimialan kansainväliset ostajat saapuvat tilaisuuteen tapaamaan tutustumaan suomalaisiin matkailutuotteisiin- ja palveluihin. Suomen lisäksi paikalla on kuitenkin paljon palveluntarjoajia myös muualta maailmalta. ”Olemme osallistuneet Matka Workshop Dayn ohjelmaan jo useamman vuoden aja

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme