MessukeskusMessukeskus

Mesoaja Gaala palkitsi messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin parhaimmiston

Jaa

Valtakunnallinen Mesoaja Gaala palkitsi vuoden 2018 messu- ja tapahtuma-alan onnistujat ja uudistajat. Kilpailusarjoja oli 7 ja hakemuksia lähetettiin ennätykselliset 105. Gaala järjestettiin tiistaina 5.3.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

Kategoriat ja voittajat:

 

Vuoden Markkinoija: Sumeko Oy/Kawasaki. Yritys asetti tavoitteensa korkealle, keskitti panoksensa rohkeasti tapahtumamarkkinoinnin ympärille ja teki pitkäjänteistä ja sitoutunutta työtä tavoitteensa eteen ennen, aikana ja jälkeen tapahtuman - saavuttaen tavoitteensa.

Vuoden Messuteko: Vimmacompany Oy. Vimmacompanyn toimintaa siivittää auttamisen halu ja tekemisen riemu yhdessä heikoimpien kanssa. Se tuotti iloa ja hyvää mieltä sinne, missä sitä eniten kaivattiin. Yritys loi kaupalliseen ympäristöön jotain uutta aidosti hyvää tuottavaa.

Vuoden Sykähdyttäjä: Ronja Salmi, Ryöväri Oy. Ronja Salmi on rohkealla ja raikkaalla tavalla uudistanut perinteikästä tapahtumaa tuoden sen uusien käyttäjäryhmien ulottuville ja innostaen seuraavia sukupolvia ei vain tapahtumien, vaan kirjojen ja lukemisen äärelle.

Vuoden Tapahtuma: Hurstinapu ry. Organisaation vapaaehtoistoimintaan perustuva työ antaa tyhjästä paljon niille, joilla ei ole sitäkään vähää. Kovalla työllä ja pyyteettömällä auttamisen halulla he ilahduttavat tuhansien ihmisten arkea ja juhlaa.

Vuoden Messutiimi: Isku. Tämä tiimi teki messutyöskentelystä ja yhteen hiileen puhaltamisesta kunnia-asiansa. Rohkeudella ja ilolla päästiin asetettuihin tavoitteisiin – ja yli.

Vuoden Ohjelma: Ohjelmisto- ja e-business ry. Organisaatio on paitsi antanut merkitystä ja suuntaa monen nuoren elämään, myös lisännyt toimialansa ymmärrystä ja tasa-arvoa. Sen toimilla on yhteiskunnallisesti merkittävä, työllistävä vaikutus.

Vuoden Messuosasto: Suomen kansallisooppera ja -baletti. Vuoden messuosastolla päätettiin heittää myynnillisyys romukoppaan ja keskittyä elämysten luontiin ja aitoihin, merkityksellisiin kohtaamisiin. Tulokset puhuivat puolestaan!

Voittajat esitellään tarkemmin Mesoaja Gaalan nettisivuilla://www.mesoaja.fi

Voittajat valitsi markkinoinnin, viestinnän ja tapahtuma-alan ammattilaisista koostuva raati. Raadin työskentelyyn osallistuvat KTM Nordic Oy:n markkinointipäällikkö Kimmo Hurri, Mediatoimisto Vizeumin toimitusjohtaja Jarkko Jokinen, Aalto Yliopiston professori Pekka Mattila, Anno Collection Oy:n ja Hobby Hall Oy:n toimitusjohtaja Stefan Nieminen, Nordic Business Forumin perustaja Hans-Peter Siefen, Messukeskus Helsingin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala, Fazer-konsernin konsernijohtaja ja toimitusjohtaja Christoph Vitzthumsekä Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Gaalaillan juonsivat Marja Hintikka ja Roope Salminen.

Mesoaja-gaala jälleen vuoden kuluttua

Mesoaja-gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja se järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa Helsingissä.

– Mesoaja Gaala järjestettiin nyt toista kertaa. Tapahtuma-alan ansaitsee oman vuosittaisen gaalansa, sillä tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa. Tätä tukee myös äskettäinen Kantar TNS:n mediamainonnan määrää mittaava tutkimus. Siinä yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi Suomessa viime vuonna peräti 12 % edellisvuodesta, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Mesoaja Gaalan järjestää Messukeskus Helsinki yhdessä valikoitujen kumppaneiden kanssa. Tapahtuman toteutusta tukee Suomen Messusäätiö.

www.mesoaja.fi | #mesoaja #messusäätiö

Lisätietoja: Messukeskus Helsinki, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com.

Mesoaja Gaala -tunnus vapaaseen käyttöön: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/Mesoaja+Gaala/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

ChemBio Finland 2019 etsii ratkaisuja kemian ja bioteknologian keinoin26.3.2019 15:55:08 EETTiedote

ChemBio Finland 2019 -tapahtuman näyttelyyn osallistuu reilusti enemmän yrityksiä kuin kaksi vuotta sitten. Mukana on 144 yritystä, mikä on 30 % enemmän kuin viime kerralla. Näyttelyä ympäröi vahva ohjelma, joka tarjoaa ratkaisuja maailman erilaisiin ongelmiin. Avajaispäivän kruunaa kemian nobelistien puheenvuorot. Kemian ja bioalan ChemBio Finland 2019 -ammattitapahtuma järjestetään keskiviikosta torstaihin 27. – 28.3.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

Kevätmessuilta ajankohtaista tietoa asunnon ja mökin remontointiin ja rakentamiseen26.3.2019 14:32:39 EETTiedote

Suomi rakentaa -markkinakatsauksen (2/2019) mukaan loma-asuntojen rakennusvauhti on noin 3 000 asuntoa vuodessa. Piharakennuksia tehdään vuosittain noin 80 000, joista valtaosa on valmiita tontille tullessaan. Kevätmessujen tuhansien neliöiden suuruinen piha- ja ulkorakennuksista koostuva kylä esittelee uusimmat piharakennusvaihtoehdot valmiiksi koottuina. Myös hirsitalo- ja talopakettivaihtoehtoihin voi tutustua paikan päällä. Kevätmessut 4.–7.4.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme