Messukeskus

Mesoaja-voittajat näyttävät mallia messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin uskomattomista mahdollisuuksista

Jaa

Tapahtumamarkkinointi koskettaa: se yllättää, jättää muistijäljen, katsoo tulevaan, uudelleenasemoi tutun tuotteen ja luo intohimoa, joka läikkyy tapahtuman rajoja laajemmalle. Tästä todistaa vuoden 2019 messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin parhaimmisto, joka palkittiin tiistaina Mesoaja Gaalassa Messukeskuksessa. Voittajina juhlivat muun muassa S-Pankki, K-Raudan Creative Director Tarja Viilola, HIMSS-konferenssi ja Aku Ankka.

Mesoaja Gaala järjestettiin tiistaina 3.3.2020 Messukeskuksessa Helsingissä. Kilpailussa oli seitsemän sarjaa.

Mesoaja-voittajat 2019 tuomariston arvioineen:

Vuoden elämys: Runo-tasting Helsingin Kirjamessuilla. Yksinkertainen, mutta vaikuttava idea, joka kosketti ihmisiä ja jätti muistijäljen. Toimijalla on pienestä koostaan huolimatta riskinottokykyä ja ”all in” -asennetta. www.elinasalminen.net

Vuoden markkinoija: S-Pankki I love me -messuilla. S-Pankki toi tuotteensa esille raikkaalla tavalla yllättävässä ympäristössä. Ajankohtainen ja mediaseksikäs aihe osattiin tuotteistaa ja kohdentaa sinne, missä tarvetta on. www.s-pankki.fi

Vuoden messuosasto: Marski by Scandic -lanseeraus MATKA-messuilla. Scandic Hotels uudelleenasemoi itsensä kekseliäällä tavalla ja toi palan vielä toteutumatonta kokemusta messuille. Perinteisen toimialan innovatiivinen uudistaminen tuli näkyväksi osaksi tapahtumaa. https://www.scandichotels.fi/

Vuoden messuteko: Aku Ankka Tubeconissa. Klassikko uudessa ympäristössä. Raikas, ajankohtainen, ilahduttava, toiminnallinen ja osallistava. Sukupolvikokemuksen uusi tuleminen. www.akuankka.fi

Vuoden messutiimi: Iskun tiimityö Habitare-messuilla. Tämä yritys on pitänyt kovan tasonsa vuodesta toiseen. Hyvin organisoitua, suunniteltua ja toteutettua messuprojektia houstasi tiimi, joka jakoi hyvää ilmapiiriä laajasti. Ammattimainen ja ylpeästi kaupallinen. www.isku.com

Vuoden sykähdyttäjä: Tarja Viilola, K-Raudan Creative Director. Pitkän linjan strategi, joka on vaikuttanut työllään organisaationsa brändiin, toimintatapoihin ja asiakkaiden käyttäytymiseen. Intohimoa ja innostusta, joka tarttuu. https://kesko.fi/

Vuoden tapahtuma: The HIMSS & Health 2.0 European Conference. Ajankohtainen, kansainvälinen ja tuloksellinen tapahtuma, jolla on yhteiskunnallinen ja laajasti ja monipuolisesti vaikuttava merkitys. https://www.himssconference.org/

Kilpailuun lähetettiin yli 80 hakemusta. Tuomariston työskentelyyn osallistuivat #mimmitkoodaa-ohjelman vetäjä Milja Köpsi, Aalto Yliopiston professori Pekka Mattila, Vimmacompany Oy:n taiteellinen johtaja, yrittäjä Marjut Rahkola, Messukeskus Helsingin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala, tapahtumakouluttaja ja kirjailija Helena Wallo Faustus Oy:stä sekä tuomariston puheenjohtajana Jyväskylän Messut Oy:n toimitusjohtaja, Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Juha Rahko. Gaalaillan juonsi Jenni Alexandrova.

Seuraava Mesoaja Gaala palkitsee myös vastuullisuudesta

Mesoaja Gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja gaala järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa. Silloin kilpailuun osallistutaan vuoden 2020 tapahtumilla ja toteutuksilla.

– Tapahtumamarkkinointi ja digi täydentävät toisiaan erinomaisesti ja tapahtumilla on nostetta niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Suosio voi kuitenkin jatkua vain, jos vastuullisuus huomioidaan tapahtumissa entistä kattavammin ja osaavammin. Siksi Mesoaja Gaala palkitsee ensi vuonna myös vastuullisimmat messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin ratkaisut, kertoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Mesoaja Gaalan järjestää Messukeskus Helsinki yhdessä valikoitujen kumppaneiden kanssa. Tapahtuman toteutusta tukee Suomen Messusäätiö. Mesoaja Gaala järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2018.

#mesoaja #messusäätiö

Kuvia gaalasta ja Mesoaja-tunnus vapaaseen käyttöön: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/Mesoaja+Gaala/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus Helsinki, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com.

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää luomalla kasvua kohtaamisista. Tarjoamme messuille, kokouksiin, kongresseihin ja muihin tapahtumiin 7 muuntautuvaa hallia, 40 erilaista kokoustilaa, 21 ravintolaa, uudistuneen tapahtumahotellin ja täydelliset tapahtumapalvelut. Messukeskus järjestää vuosittain 50 messutapahtumaa ja 1000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu 1,1 miljoonaa vierasta. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. We host 50 exhibitions and 1,000 meetings and congresses each year providing a perfect venue with 7 adaptable halls, 40 conference spaces, the 4,400-seater Amfi Hall auditorium, 21 restaurants, a fully renewed event hotel, and all event services. Over one million visitors take part in the events. | Messukeskus – A century in the centre of events 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Muotoilu on nyt omaperäistä ja tinkimätöntä – laita nämä neljä nousevaa suunnittelijaa seurantaan19.3.2020 08:00:00 EETTiedote

Habitaren Talentshop esittelee neljä kiinnostavinta muotoilijaa, joita Suomen ja maailman kannattaa laittaa merkille juuri nyt: Ville Aakula, Ekin Kayis, Mari Koppanen ja Zuzana Zmatekova. Valittuja muotoilijoita yhdistää omaperäinen ajattelu ja tinkimätön suhtautuminen laatuun. Muotoilijat saavat omat osastonsa Habitareen, jossa ne ovat esillä Helsingissä Messukeskuksessa 9.-13.9.2020.

Design today is original and uncompromising – look out for these four emerging designers19.3.2020 08:00:00 EETPress release

Habitare’s Talentshop will present the four most interesting designers whom Finland and the world should be watching at the moment: Ville Aakula, Ekin Kayis, Mari Koppanen and Zuzana Zmatekova. What these featured designers have in common is originality in their ideas and an uncompromising attitude to quality. Each of the designers will get their own stand at Habitare, to be shown at Messukeskus in Helsinki from 9 to 13 September 2020.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme