Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Onnelliset mummot muotinäytöksessä

Messujen ohjelmatarjonta on sykähdyttävän monipuolinen. Ohjelmalavalla nähdään niin Onnellisten mummojen muotinäytös kuin twerkkauksen oppituntikin. Onnellisten mummojen muotinäytös nähdään messuilla sunnuntaina. Twerkkausta voi opetella lauantaina ja sunnuntaina Tanssistudio Flaman opastuksella.

Esille nousevat muun muassa tämänhetkiset käsitykset geenitiedosta lääkehoidon tukena. Toimimattomat lääkkeet ja vaaralliset sivuvaikutukset ovat vältettävissä. Geenitestistä puhuu yleisölle sisätautien erikoislääkäri ja lääketieteellisen tietotekniikan dosentti Jari Forsström, Abomics Oy/GeneAccount.

Samoin ennaltaehkäisevä terveydenhoito on nousemassa aiempaa tärkeämpään rooliin. Mitä geeniperimästä voidaan tulkita ja miten tulkintaa voidaan hyödyntää oman hyvinvoinnin tukemisessa? Messukävijöille aihetta avaa Maili Lepola, joka on genetiikan osaaja erityisesti nutrigenomian, oma geeniperimä suhteessa ravintoon, liittyen.

CRST Oy:n toimitusjohtaja Antti Iitiä kertoo mm. lääkkeen kehittämisestä ideasta tuotteeksi messuperjantaina.

Terve Olo -tapahtuman ohjelmaan mahtuu monenlaisia näkökulmia hyvinvointiin. Lauantaina 27.10. kuullaankin mm. Tomi Kokon puheenvuoro otsikolla Jaksaa, jaksaa. Energiaa arkeen ja treenaamiseen. Kokko on tullut tunnetuksi kohuakin herättäneistä vinkeistään ravitsemukseen.

Kantapääklinikka auttaa

Osaava Nainen -messuilla tehdään tutkimusmatka mm. erilaisiin käsitöihin ja käsityötekniikoihin. Suomen käsityöyrittäjät ry:n korttelissa on mukana yli kymmenen käsityöyritystä. Pääosassa on kotimainen käsityöosaaminen. Lisäksi alueella on mahdollisuus tutustua mm. Taito Varsinais-Suomen kanssa vuoden käsityötekniikkaan, kirjontaan. Mukana on myös mm. maksuton kanavakirjontapaja nopeimmille. Kantapääklinikalla neulotaan villasukkaan perinteinen kantapää. Kotilaiturin neuletreeneihin voi osallistua koko messujen ajan.

Totta vai tarua – terveysväitteille kyytiä

Lihastohtori, LiTT Juha Hulmi kertoo sunnuntaina 28.10. harjoitteluun ja ravintoon liittyvistä uskomuksista. Hän on tutkinut lihaskasvua ja kirjoittaa mm. suosittua Lihastohtori-blogia.
Ltt Juhani Knuuti kertoo messuyleisölle miksi harhaudumme terveysväitteiden viidakossa. Väitteistä kuullaan messusunnuntaina. Knuuti tunnetaan mm. kansantajuisesta blogeistaan ja terveydellisten harhaluulojen kitkemisestä.

Urheilulääkäri Pippa Laukka puolestaan kannustaa lauantaina 27.10. itsestään huolehtimiseen. Otsikkona on Olet sitä mitä syöt. Hän mukana mm. syksyllä alkavassa tv-ohjelmassa, jossa laitetaan julkisuuden henkilöitä kuntoon.
Näyttelijänäkin tunnettu Satu Silvo antaa messuilla omat rempseät vinkkinsä jaksamiseen. Silvo esiintyy tapahtumassa perjantaina.

Vinkkejä saa myös mm. suolistobakteereihin, oikeaan istumiseen, terveenä vanhenemiseen, painonhallintaan, lonkkaongelmiin ja mm. kivun hallintaan luonnollisin keinoin.

Tekoälyn haasteet ja tuhkimotyöpaja

Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.

Messujen puheenvuoroissa etsitään mm. unelmaduunia, etsitään omaa ääntä ja erotutaan olemalla aito. Mukana on myös ryhmävalmennusta.

Osaava Nainen sisältää monipuolisen kirjon erilaista terveyteen, hyvinvointiin ja elämään liittyvää puheenvuoroa. Luvassa on mm. Fashion Teamin muotinäytöksiä, mentaalivalmennusta ja Tuhkimotyöpaja, jossa rakennetaan oman elämän menestystarinoita.

Tietoa saa myös mm. ärsyttävästä sisäilmasta. Oireilusta ja terveyden tukemisesta puhuu LKT, lastentautien erikoislääkäri Tiina Tuomela.

Kansainvälinen tankotanssikilpailu

Turun Messukeskuksessa ratkotaan myös kansainvälisen tason tankotanssikilpailu. Mukana on 13 kisaajaa, joista kolme on Suomesta. Kisa nähdään mielenkiintoisena taisteluna, ns. pole battlena, jossa kaksi tai korkeintaan kolme kisaajaa tanssivat toisiaan vastaan. Yleisöllä on mahdollisuus myös kokeilla tankotanssia messuilla.
Messuilla pääsee kokeilemaan muitakin uudempia kuntoilulajeja ja -tapoja mm. F45-salin ja Annasportin matkassa.

Meikkitaiteilijat opastavat

Messulauantaina ja -sunnuntaina messujen juontajana nähdään Heidi Sohlberg. Lauantaina tapahtumassa esiintyy myös mm. meikkitaiteilija Ida Ekman. Miss Turku -kilpailun voittaja julkistetaan sunnuntaina 28.10.

Messuilla esiintyy myös suosittuja meikkitaiteilijoita. Meikkitaiteilija Ida Ekman järjestää messuilla editorial-meikkauksen oppitunnin lisäksi fanitapaamisen. Myös meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla kertomassa vinkit meikkaukseen. Tapahtumassa voi myös kuvauttaa itsensä. Tarjolla on profiilikuvausta, johon sisältyy pikameikkaus ja -kampaus sekä valokuvat.

www.terveolomessut.fi

www.osaavanainen.fi

#terveolo #osaavanainen

26.-28.10. Turun Messukeskuksessa

Messut avoinna perjantaina ja lauantaina kello 10-18, sunnuntaina kello 10-17

Jaksaa, jaksaa. Energiaa arkeen ja treenaamiseen, opastaa Tomi Kokko.
Mukana messukokonaisuudessa myös Outlet.
Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua noin 130:een ohjelmanumeroon.

Life Science Live 15.-16.5.2019 - Tekoälyn ja hyvinvoinnin yhdistäminen kokoaa alan kansainväliset huippuosaajat Suomeen27.2.2019 11:05:14 EETTiedote

MEDIATIEDOTE 27.2.2019. Life Science Live 15.-16.5.2019 kokoaa lääketieteen ja terveydenhoidon tutkimusyhteisöt ja yritysmaailman Turun Messukeskukseen. Kansainvälisen ammattilaistapahtuman keynote-puhujia ovat mm. Perkin Elmerin Vice President Karen Madden, IBM:n globaalin Life Science Industryn johtaja Andrew Fried ja European Institute for Innovation through Health Data -organisaatiota johtava Dipak Kalra.

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44 EETTiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.