Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Onnelliset mummot muotinäytöksessä

Messujen ohjelmatarjonta on sykähdyttävän monipuolinen. Ohjelmalavalla nähdään niin Onnellisten mummojen muotinäytös kuin twerkkauksen oppituntikin. Onnellisten mummojen muotinäytös nähdään messuilla sunnuntaina. Twerkkausta voi opetella lauantaina ja sunnuntaina Tanssistudio Flaman opastuksella.

Esille nousevat muun muassa tämänhetkiset käsitykset geenitiedosta lääkehoidon tukena. Toimimattomat lääkkeet ja vaaralliset sivuvaikutukset ovat vältettävissä. Geenitestistä puhuu yleisölle sisätautien erikoislääkäri ja lääketieteellisen tietotekniikan dosentti Jari Forsström, Abomics Oy/GeneAccount.

Samoin ennaltaehkäisevä terveydenhoito on nousemassa aiempaa tärkeämpään rooliin. Mitä geeniperimästä voidaan tulkita ja miten tulkintaa voidaan hyödyntää oman hyvinvoinnin tukemisessa? Messukävijöille aihetta avaa Maili Lepola, joka on genetiikan osaaja erityisesti nutrigenomian, oma geeniperimä suhteessa ravintoon, liittyen.

CRST Oy:n toimitusjohtaja Antti Iitiä kertoo mm. lääkkeen kehittämisestä ideasta tuotteeksi messuperjantaina.

Terve Olo -tapahtuman ohjelmaan mahtuu monenlaisia näkökulmia hyvinvointiin. Lauantaina 27.10. kuullaankin mm. Tomi Kokon puheenvuoro otsikolla Jaksaa, jaksaa. Energiaa arkeen ja treenaamiseen. Kokko on tullut tunnetuksi kohuakin herättäneistä vinkeistään ravitsemukseen.

Kantapääklinikka auttaa

Osaava Nainen -messuilla tehdään tutkimusmatka mm. erilaisiin käsitöihin ja käsityötekniikoihin. Suomen käsityöyrittäjät ry:n korttelissa on mukana yli kymmenen käsityöyritystä. Pääosassa on kotimainen käsityöosaaminen. Lisäksi alueella on mahdollisuus tutustua mm. Taito Varsinais-Suomen kanssa vuoden käsityötekniikkaan, kirjontaan. Mukana on myös mm. maksuton kanavakirjontapaja nopeimmille. Kantapääklinikalla neulotaan villasukkaan perinteinen kantapää. Kotilaiturin neuletreeneihin voi osallistua koko messujen ajan.

Totta vai tarua – terveysväitteille kyytiä

Lihastohtori, LiTT Juha Hulmi kertoo sunnuntaina 28.10. harjoitteluun ja ravintoon liittyvistä uskomuksista. Hän on tutkinut lihaskasvua ja kirjoittaa mm. suosittua Lihastohtori-blogia.
Ltt Juhani Knuuti kertoo messuyleisölle miksi harhaudumme terveysväitteiden viidakossa. Väitteistä kuullaan messusunnuntaina. Knuuti tunnetaan mm. kansantajuisesta blogeistaan ja terveydellisten harhaluulojen kitkemisestä.

Urheilulääkäri Pippa Laukka puolestaan kannustaa lauantaina 27.10. itsestään huolehtimiseen. Otsikkona on Olet sitä mitä syöt. Hän mukana mm. syksyllä alkavassa tv-ohjelmassa, jossa laitetaan julkisuuden henkilöitä kuntoon.
Näyttelijänäkin tunnettu Satu Silvo antaa messuilla omat rempseät vinkkinsä jaksamiseen. Silvo esiintyy tapahtumassa perjantaina.

Vinkkejä saa myös mm. suolistobakteereihin, oikeaan istumiseen, terveenä vanhenemiseen, painonhallintaan, lonkkaongelmiin ja mm. kivun hallintaan luonnollisin keinoin.

Tekoälyn haasteet ja tuhkimotyöpaja

Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.

Messujen puheenvuoroissa etsitään mm. unelmaduunia, etsitään omaa ääntä ja erotutaan olemalla aito. Mukana on myös ryhmävalmennusta.

Osaava Nainen sisältää monipuolisen kirjon erilaista terveyteen, hyvinvointiin ja elämään liittyvää puheenvuoroa. Luvassa on mm. Fashion Teamin muotinäytöksiä, mentaalivalmennusta ja Tuhkimotyöpaja, jossa rakennetaan oman elämän menestystarinoita.

Tietoa saa myös mm. ärsyttävästä sisäilmasta. Oireilusta ja terveyden tukemisesta puhuu LKT, lastentautien erikoislääkäri Tiina Tuomela.

Kansainvälinen tankotanssikilpailu

Turun Messukeskuksessa ratkotaan myös kansainvälisen tason tankotanssikilpailu. Mukana on 13 kisaajaa, joista kolme on Suomesta. Kisa nähdään mielenkiintoisena taisteluna, ns. pole battlena, jossa kaksi tai korkeintaan kolme kisaajaa tanssivat toisiaan vastaan. Yleisöllä on mahdollisuus myös kokeilla tankotanssia messuilla.
Messuilla pääsee kokeilemaan muitakin uudempia kuntoilulajeja ja -tapoja mm. F45-salin ja Annasportin matkassa.

Meikkitaiteilijat opastavat

Messulauantaina ja -sunnuntaina messujen juontajana nähdään Heidi Sohlberg. Lauantaina tapahtumassa esiintyy myös mm. meikkitaiteilija Ida Ekman. Miss Turku -kilpailun voittaja julkistetaan sunnuntaina 28.10.

Messuilla esiintyy myös suosittuja meikkitaiteilijoita. Meikkitaiteilija Ida Ekman järjestää messuilla editorial-meikkauksen oppitunnin lisäksi fanitapaamisen. Myös meikkaaja-maskeeraaja Miia Ezen vierailee messuilla kertomassa vinkit meikkaukseen. Tapahtumassa voi myös kuvauttaa itsensä. Tarjolla on profiilikuvausta, johon sisältyy pikameikkaus ja -kampaus sekä valokuvat.

www.terveolomessut.fi

www.osaavanainen.fi

#terveolo #osaavanainen

26.-28.10. Turun Messukeskuksessa

Messut avoinna perjantaina ja lauantaina kello 10-18, sunnuntaina kello 10-17

Jaksaa, jaksaa. Energiaa arkeen ja treenaamiseen, opastaa Tomi Kokko.
Mukana messukokonaisuudessa myös Outlet.
Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua noin 130:een ohjelmanumeroon.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.