Messukeskus

Messukävijä on trendinenä ja reipas rahankäyttäjä

Jaa
Messukävijä ehtii moneen. Hän janoaa uutuuksia, neuvoo ostovalinnoissa muitakin ja kuluttaa rahaa keskivertosuomalaista reippaammin. Messukävijän muotokuva piirtyy esiin Messukeskuksen Kantar TNS:llä teettämässä laajassa tutkimuksessa.

Messukävijät poimittiin lähikuvaan 2582 henkilöä käsittävästä TNS Mind -tietokannasta. Tiedot tutkimukseen koottiin tammi-kesäkuussa 2018.

Tulosten mukaan suomalainen messukävijä on keskimäärin 42-vuotias, hyvin koulutettu ja hyvin toimeentuleva suomalainen. Messuilla käyvät tutkimuksen mukaan yhtä lailla miehet kuin naiset (50%/50%).

­- Suomalainen messukävijä on vaikuttaja ja suunnannäyttäjä. Tutkimus osoittaa, että messukävijät ovat rohkeita kokeilemaan uusia tuotemerkkejä ja muovaavat mielipiteillään muidenkin ostopäätöksiä, kiteyttää tutkimuspäällikkö Anne Lahtinen Kantar TNS:stä.

- Messukävijän profiili vahvistaa, että kokemuksellinen tapahtumamarkkinointi on yrityksille moninkertainen mahdollisuus. Messuilla tavoitetaan aktiiviset edelläkävijät, ja tapahtumamarkkinointi toimii kuin rengas vedessä, kun messukävijä suosittelee messuilla kokeilemiaan ja ostamiaan uutuuksia lähipiirilleen, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Matkustaminen ja uusi tekniikka kiehtovat

Messukävijä käyttää matkailuun jopa 40 % enemmän rahaa vuodessa kuin keskivertokuluttaja. Matkakohteen valinnassa messukävijä on vaihtelunhaluinen ja kaikkiruokainen: 63 % tutkituista pyrkii lomailemaan aina uudessa paikassa, ja haluttuja ovat niin rantakohteet, kaupunkilomat kuin kaukomatkatkin.

Viihde-elektroniikkaa, sisustustarvikkeita ja muita kestokulutustavaroita messukävijä ostaa 600 eurolla keskivertokuluttajaa enemmän. Kun ostoslistalla on tekniikka, messukävijä valitsee usein keskimääräistä hinnakkaamman auton tai kodinkoneen. Jopa 71 % tutkituista seuraa kiinteästi teknologian kehitystä. Haluttuina hankintoina korostuivat autot, veneet ja kodinkoneet.

Himosisustaja ja vastuullisuuden vaalija

Liki puolet (46 %) messukävijöistä on himosisustajia. Tämäkin näkyy rahankäytössä. Messukävijä käyttää vuodessa 650 euroa sisustamiseen, kun keskivertokuluttaja pärjää 480 eurolla. Joka neljäs seuraa tiiviisti ruokatrendejä ja panostaa omaan hyvinvointiinsa laadukkain vaate- ja kosmetiikkavalinnoin.

Messukävijä syttyy myös luomuruoasta ja ostaa keskivertosuomalaista useammin vastuullisesti tuotettuja ja reilun kaupan tuotteita.

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messut ovat seitsemänneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019.

Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | www.messukeskus.com

Lisätietoja: Messukeskus Helsinki, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kantar TNS, tutkimuspäällikkö Anne Lahtinen p. 050 560 3186, anne.lahtinen@kantar.com

Kuvapankki: https://messukeskus.mediabank.fi/fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Liitteet

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Autokorjaamo 2025 -messut järjestetään kuuden vuoden tauon jälkeen25.4.2024 15:15:18 EEST | Tiedote

Autokorjaamo-messut palaa Helsingin Messukeskuksen ohjelmistoon ja tapahtuma järjestetään perjantaista lauantaihin 14. – 15.3.2025. Samaan aikaan Messukeskuksessa järjestetään Auto 2025 koeajo- ja myyntitapahtuma perjantaista sunnuntaihin 14. – 16.3.2025. Odotetuilla Autokorjaamo-messuilla korjaamoalan ammattilaiset kohtaavat ja saavat tärkeää tietoa alan kehityksestä ja uutuustuotteista.

Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa tulevaisuuden tekijöinä – yhteistyön tavoitteena on vahvistaa muotoilualaa ja tarjota sen toimijoille yksi vahva alusta24.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa ja aloittavat laajamittaisen ja pitkäjänteisen yhteistyön. Tavoitteena on muotoilualan vahvistaminen, muotoilijoiden ja yritysten vuoropuhelun edistäminen ja siten alan toimijoiden kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen. Habitare järjestetään 11.–15.9.2024 ja Helsinki Design Week 6.–15.9.2024.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye