Messukeskus

Messukeskuksessa viime vuonna yli 1,2 miljoonaa kävijää

Jaa

Tapahtumien vetovoima näkyy kasvuna tilastoissa. Suomen suurimman tapahtumatalon Messukeskuksen kävijämäärä ylitti viime vuonna jälleen 1,2 miljoonan rajan.

Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.

Messukeskuksessa vieraili 1 214 787 kävijää messuilla, kokouksissa, kongresseissa, yritysjuhlissa ja muissa tapahtumissa. 1,2 miljoonan kävijän raja ylittyi jo toistamiseen Messukeskuksen 2000-luvun tilastoissa.

Suosituin Messukeskuksen tapahtumista oli Helsingin Kirjamessut, joka ylsi historiansa suurimpaan kävijämäärään, 85 616 kävijään. Kirjamessut ohitti siten kävijämäärässä muun muassa monta huippusuosittua kesätapahtumaa kuten Flow-festivaalin, Helsingin juhlaviikot ja Pori Jazzin.

Messukeskuksen uusista tapahtumista erinomaisen alun otti MaatalousKonemessut. Suomen suurin maatalouskoneiden sisänäyttely keräsi heti ensimmäisellä järjestämiskerralla 16 820 kävijää eri puolilta Suomea. Viihdetuotannoissa loisti MAMMA MIA! -musikaali, jonka suomenkielinen ensiesitys keräsi Messukeskus Amfi -teatteriin 92 000 Abba-fania.

Messukeskus vuokraa tilojaan myös muiden tapahtumajärjestäjien käyttöön. Messukeskuksen vierastapahtumista suosituimpia olivat viime vuonna Kennelliiton Koiramessut (37 000 kävijää), American Car Show (25 000), SLUSH (22 500) ja ensimmäistä kertaa Messukeskuksessa järjestetty Tubecon (17 000).

Messuja ja vierastapahtumia järjestettiin Messukeskuksessa viime vuonna kaikkiaan 96 ja kokouksia 1440. Kansainvälisistä kongresseista suurin oli Euroopan kansanpuolueen EPP:n puoluekokous, joka toi Messukeskukseen 3000 eurooppalaista poliitikkoa ja kokousta seurannutta median edustajaa.

Messukeskus täyttää 100 vuotta

– Alkanut vuosi on Messukeskuksessa erityinen, sillä yrityksemme täyttää sata vuotta. Suomen Messut Osuuskunnan perustaminen merkitsi samalla koko messutoimialan syntyä Suomessa. Juhlimme hyvillä mielin, sillä tapahtumien vetovoima on kasvussa niin Suomessa kuin maailmalla.  Kokemuksellinen markkinointi on oiva vastapari digille – me ihmiset tarvitsemme myös live-kokemuksia ja tunteita herätteleviä elämyksiä, sanoo Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Messukeskus, Kantar TNS ja Haaga-Helia julkistavat tutkimukset kokemuksellisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja Messukeskuksen talousvaikutuksesta tiistaina 12.2. Lisätiedot ja ilmoittautuminen.

Messukeskuksen seuraava tapahtuma on Vene 19 Båt-messut, joka alkaa perjantaina 8.2.2019. Kaikki tapahtumat: www.messukeskus.com/tapahtumat.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Laura Darthin Pretty in Pink on Vuoden 2019 kaunein sormus21.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Helsinkiläisen kultaseppä Laura Darthin suunnittelema Pretty in Pink on voittanut Vuoden kaunein sormus 2019 -kilpailun. Darth palkitaan Suomen Messusäätiön lahjoittamalla 3000 euron stipendillä. 12. kertaa järjestettävän kilpailun tarkoituksena on kannustaa suomalaisia käyttämään rohkeasti koruja ja tuoda samalla esiin korujen käytön helppoutta ja monimuotoisuutta. Kilpailu myös esittelee suurelle yleisölle kotimaista korusuunnittelua ja -valmistusta.

Tämän päivän oppijoista tulevaisuuden osaajiksi – Studia tarjoaa näkymiä tulevaisuuteen20.11.2019 09:55:49 EETTiedote

Suomen suurin opiskelu- ja uratapahtuma Studia esittelee tulevaisuuden opiskelu- ja ammattivaihtoehtoja. Ohjelmassa paneudutaan oppilaitosesittelyjen lisäksi nuoren yrittäjyyteen, työelämän kehittymiseen ja kansainvälisyteen. Innovaatioalueella kävijät pääsevät tutustumaan korkeakouluopiskelijoiden omiin keksintöihin. Studia avautuu Messukeskuksessa Helsingissä 3.–4.12.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme