Messukeskus

Messukeskuksessa viime vuonna yli 1,2 miljoonaa kävijää

Jaa

Tapahtumien vetovoima näkyy kasvuna tilastoissa. Suomen suurimman tapahtumatalon Messukeskuksen kävijämäärä ylitti viime vuonna jälleen 1,2 miljoonan rajan.

Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.

Messukeskuksessa vieraili 1 214 787 kävijää messuilla, kokouksissa, kongresseissa, yritysjuhlissa ja muissa tapahtumissa. 1,2 miljoonan kävijän raja ylittyi jo toistamiseen Messukeskuksen 2000-luvun tilastoissa.

Suosituin Messukeskuksen tapahtumista oli Helsingin Kirjamessut, joka ylsi historiansa suurimpaan kävijämäärään, 85 616 kävijään. Kirjamessut ohitti siten kävijämäärässä muun muassa monta huippusuosittua kesätapahtumaa kuten Flow-festivaalin, Helsingin juhlaviikot ja Pori Jazzin.

Messukeskuksen uusista tapahtumista erinomaisen alun otti MaatalousKonemessut. Suomen suurin maatalouskoneiden sisänäyttely keräsi heti ensimmäisellä järjestämiskerralla 16 820 kävijää eri puolilta Suomea. Viihdetuotannoissa loisti MAMMA MIA! -musikaali, jonka suomenkielinen ensiesitys keräsi Messukeskus Amfi -teatteriin 92 000 Abba-fania.

Messukeskus vuokraa tilojaan myös muiden tapahtumajärjestäjien käyttöön. Messukeskuksen vierastapahtumista suosituimpia olivat viime vuonna Kennelliiton Koiramessut (37 000 kävijää), American Car Show (25 000), SLUSH (22 500) ja ensimmäistä kertaa Messukeskuksessa järjestetty Tubecon (17 000).

Messuja ja vierastapahtumia järjestettiin Messukeskuksessa viime vuonna kaikkiaan 96 ja kokouksia 1440. Kansainvälisistä kongresseista suurin oli Euroopan kansanpuolueen EPP:n puoluekokous, joka toi Messukeskukseen 3000 eurooppalaista poliitikkoa ja kokousta seurannutta median edustajaa.

Messukeskus täyttää 100 vuotta

– Alkanut vuosi on Messukeskuksessa erityinen, sillä yrityksemme täyttää sata vuotta. Suomen Messut Osuuskunnan perustaminen merkitsi samalla koko messutoimialan syntyä Suomessa. Juhlimme hyvillä mielin, sillä tapahtumien vetovoima on kasvussa niin Suomessa kuin maailmalla.  Kokemuksellinen markkinointi on oiva vastapari digille – me ihmiset tarvitsemme myös live-kokemuksia ja tunteita herätteleviä elämyksiä, sanoo Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Messukeskus, Kantar TNS ja Haaga-Helia julkistavat tutkimukset kokemuksellisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja Messukeskuksen talousvaikutuksesta tiistaina 12.2. Lisätiedot ja ilmoittautuminen.

Messukeskuksen seuraava tapahtuma on Vene 19 Båt-messut, joka alkaa perjantaina 8.2.2019. Kaikki tapahtumat: www.messukeskus.com/tapahtumat.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Messukeskus täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlatunnus näkyy osana liikemerkkiä.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Habitaren 2019 Kansainvälinen Ystävä Alberto Alessi: Suomalainen ja italialainen muotoilu ovat toistensa vastakohtia, ja siksi sopivat niin hyvin yhteen17.4.2019 14:00:00 EESTTiedote

Tunnetun italialaisen designtalo Alessin pääjohtaja Alberto Alessi on Habitaren Kansainvälinen Ystävä 2019. Suomalaisen muotoilun kanssa pitkään toiminut Alessi valitsee Habitaren kiinnostavimmat sisällöt ja pitää keynote-puheenvuoronsa keskiviikkona 11.9.2019. Habitare on avoinna Messukeskuksessa Helsingissä 11.–15.9.2019. Italiassa 1921 perustettu Alessin muotoilutalo on yksi maailman tunnetuimpia yrityksiä muotoilun kentällä. Alessin yli tuhannen tuotteen valikoimaan kuuluu paljon kodin esineitä, kuten astioita ja keittiötarvikkeita, ja monet ovat saavuttaneet ikonisen maineen nykymuotoilussa. Tuotteiden suunnitteluun on vuosien saatossa osallistunut yli kolmesataa muotoilijaa – joukossa myös monia suomalaisia. ”Arvioimme Alessin tuotteiden menestystä neljällä muuttujalla, joita ovat tuotteen funktio, aistinvarainen kuvitteellinen muisti, viestintä ja kieli, sekä hinta. Korkein mahdollinen pistemäärä on 20 pistettä, ja korkein Alessin tuotteen saama pistemäärä on 18 pistettä. Se on

Vuoden Huiput -näyttely Habitareen12.4.2019 10:00:00 EESTTiedote

Parasta suomalaista luovaa suunnittelua esittelevän Vuoden Huiput -kilpailun voittajien näyttely nähdään jälleen ensi syksynä Habitaressa Messukeskuksessa 11.–15.9.2019. Suomen merkittävimmän luovan suunnittelun kilpailun voittajat julkistettiin eilen. Grafian järjestämä Vuoden Huiput on parasta suomalaista mainontaa ja muotoilua palkitseva, vuodesta 1980 järjestetty kilpailu. Viime vuoden luovan suunnittelun parhaimmisto palkittiin eilen Vuoden Huiput 2018 -gaalassa. Voittajatyöt esitellään jälleen omana näyttelynään Habitaressa syyskuussa. Habitaren Vuoden Huiput 2018 -näyttelyssä nähdään noin 61 työtä, 15 eri sarjan parhaat. Kilpailun kaikkien sarjojen pääpalkinnon, Grand Prixin, sai TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Land of Free Press. Kampanjan luovasta suunnittelusta TBWA\Helsingillä vastasivat mm. Sami Kelahaara, Jyrki Poutanen ja Erno Reinikainen. ”Älykäs ajatus, nopea ja erinomaisesti ajoitettu toteutus, usko minimalismin ja kiteytetyn sanoman voimaan sekä halu vaikutta

Matkamessut yhteistyöhön Maata pitkin -matkamessujen kanssa8.4.2019 13:00:00 EESTTiedote

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma Matkamessut aloittaa yhteistyön Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Ensimmäinen yhteinen hanke on 5.5. Maata pitkin -matkamessut. Taustalla on Matkamessujen tahto tarjota tietoa ja inspiraatiota kaikille matkailijoille, sekä tavoittaa uusia kohderyhmiä. Matkamessut ovat toimillaan edistäneet vastuullista ja kestävää matkailua jo pitkään, ja esimerkiksi SMALin luoma kestävän matkailun Helsinki Declaration allekirjoitettiin ensimmäistä kertaa Matkamessuilla yli 10 vuotta sitten. Muuttuvassa maailmassa toimia on kuitenkin lisättävä, ja Matkamessut haluavat tarjota tietoa myös vaihtoehtoisista matkustusmuodoista kiinnostuneille matkailijoille. Yhtenä toimenpiteenä on yhteistyö Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Toukokuussa Helsingissä järjestettävään tilaisuuteen kokoontuu maata pitkin matkustamiseen liittyviä toimijoita jakamaan tietoa ja inspiraatiota esimerkiksi juna- ja pyörämatkailusta. Yhteistyön myötä Matkamessut tuo tilaisuuteen muun

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme