Messukeskus Helsinki käynnisti hotellisaneerauksen

Messukeskus uudistaa Holiday Inn® -hotellinsa tilat ja palvelukonseptin vuoden mittaisessa urakassa. Uusi konsepti tuo messuohjelman osaksi hotellivieraan palvelukokemusta ja mullistaa myös Messukeskuksen ravintolamaailman. Tavoitteena Pohjois-Euroopan paras tapahtumahotelli.
Hotellin uudistus tuo Messukeskuksen tapahtumat osaksi hotellivieraan kokemusta.

Nyt käynnistyvä hotellisaneeraus käsittää koko kiinteistön hotellihuoneista palvelupisteisiin ja tekniikasta sisustukseen. Samalla palvelukonsepti räätälöidään kokonaan uusiksi vastaamaan Messukeskuksen tapahtumiin osallistuvien asiakkaiden tarpeita.

– Messukeskuksessa vierailee vuosittain 1,2 miljoonaa erilaista kävijää; halleissa ja kokoustiloissa tapahtuu koko ajan. Miljöömme on ainutlaatuinen. Liikematkailijoiden ohella uudistuva hotelli tulee tarjoamaan sykähdyttävää palvelua erityisesti lapsiperheille, sanoo Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Tapahtumat Habitaresta kirjamessuihin osaksi hotellikokemusta

Uusi hotellikonsepti tuo kiinnostavat kohtaamiset ja Messukeskuksen tapahtumat nautinnolliseksi osaksi hotellivieraan kokemusta.

Kiihkeä tapahtumavirta pääsee esille sekä hotellin tiloissa että ravintoloissa. Esiin tuodaan vaihtuvina teemoina vaikkapa Matkamessujen eksoottiset värit ja maut, vene- ja moottoripyörämessujen lupaus kesästä, Habitaren upea design ja kirjamessujen kiinnostavat kirjailijavieraat. Ravintolamaailma sykkii kohtaamisia ja tarjoilee messutapahtumien mukaan vaihtuvia nimikkoherkkuja.

Open Lobby - uusi olohuone kaupunkilaisille

Jännittävä osa uutta palvelukonseptia on Holiday Inn® Open Lobby, joka muuntaa hotellin aulatilat ja ravintolat hotellivieraiden ja kaupunkilaisten yhteiseksi olohuoneeksi. Open Lobby on rentoutumisen keidas, jossa syödään, juodaan, työskennellään, viihdytään ja seurustellaan - aamuvarhaisesta yöhön. Kattokerrokseen puolestaan avataan uusi kuntosali ja terassi upein kaupunkinäkymin.

Messukeskuksen Holiday Inn® -hotelli tarjoaa asiakkailleen 245 kahden hengen huonetta. Hotellista on suora yhteys hallimaailmaan ja kokoustiloihin. Sijainti Keski-Pasilan kainalossa on loistava: joustavat yhteydet vievät nopeasti niin Helsinki-Vantaan lentoasemalle ja rautatieasemalle kuin Helsingin keskustaankin.

Messukeskuksen projektinjohtokumppani saneerauksessa on YIT Talo Oy. Hotellikonseptin kehityksessä hyödynnetään globaalin Holiday Inn® -brändin ja Scandicin kehitystiimiä. Remontin jälkeen hotelli jatkaa Holiday Inn® -nimellä, osana Pohjoismaiden johtavaa hotelliketjua Scandicia.

Hotelli avataan uusittuna vuoden 2019 alussa.

Patrick Mitzner, General Manager, puh. 050 3225 226, patrick.mitzner@restelhotels.fi
Timo Vehmas, Senior Brand Manager, puh. 040 674 3340, timo.vehmas@restelhotels.fi
Messukeskus, Anni Vepsäläinen, toimitusjohtaja, puh. 0400 400 074, anni.vepsalainen@messukeskus.com
Tarja Gordienko, viestintäpäällikkö, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Holiday Inn® Open Lobby muuntaa hotellin aulatilat ja ravintolat hotellivieraiden ja kaupunkilaisten yhteiseksi olohuoneeksi.
Holiday Inn Helsinki Messukeskus -hotelli tarjoaa asiakkailleen 245 kahden hengen huonetta.

Maailmanlaajuisen Holiday Inn hotelliketjun tarina alkoi Memphisissä yli 50 vuotta sitten. Vuonna 1952 Holiday Inn hotellien perustaja Kemmons Wilson päätti perustaa hotelliketjun, joka tarjoaa palveluja, joita aiemmin ei ollut saatavilla. Ensimmäinen Holiday Inn avattiin vuonna 1952 Memphisissä Wilsonin perheen kotikaupungissa. Nykyisin maailmalla toimii yli 1200 Holiday Inn -hotellia, lähes 70 maassa. Tasokkaat ja nykyaikaiset Holiday Inn -hotellit sopivat yhtälailla liikematkustajille kuin lomailijoillekin. Holiday Inn -ketju on kansainvälisten tutkimusten mukaan yksi maailman tunnetuimmista hotelliketjuista. www.holidayinn.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messut ovat seitsemänneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Vuonna 2017 Messukeskuksessa järjestettiin 75 messutapahtumaa ja 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistui 9400 näytteilleasettajaa ja 1,2 miljoonaa kävijää. www.messukeskus.com