Metallisuuruudet Anthrax ja Municipal Waste Suomeen lokakuussa 2022

Thrash metal -jätti Anthrax juhlistaa 40-vuotista taivaltaan syksyllä 2022 laajamittaisen Euroopan-kiertueen merkeissä. Municipal Waste -yhtye special guestinaan kiertävä Anthrax esiintyy Oulun Tullisalissa 21. lokakuuta ja Turun Logomossa 22. lokakuuta. Lipunmyynti keikoille käynnistyy perjantaina 20. elokuuta 2021.

Tänä vuonna on vietetty thrash metal -bändien eliittiin lukeutuvan Anthraxin 40-vuotisjuhlavuotta: yhtye on muun muassa julkaissut netissä 40-osaisen, nimekkäitä vieraita vilisevän muistelosarjan sekä toteuttanut kesäkuussa bändin mittavaa tuotantoa luotaavan live stream -keikan. Ensi vuonna Anthrax vuorostaan suuntaa 40-vuotisjuhlakiertueelle, jonka tiimoilta yhtye saadaan myös Ouluun ja Turkuun lokakuun 21.–22. päivä. Luvassa on hittejä ja fanien suosikkeja bändin uran jokaiselta vuosikymmeneltä keikoittain vaihtuvilla settilistoilla.

Anthraxin rumpali Charlie Benante viestittää bändin faneille: "It sure has been a long time since we rock’n’rolled in Europe, but we’re coming back soon to bring the noise to all of you guys. Being that we can’t get over there until 2022, we’re going to make sure that every show will be an eventful one. We won’t just be playing four decades of songs to celebrate our ongoing 40th anniversary - hey, we’ll be giving YOU some history! - but we just might have some brand new ones for you as well. Can’t wait to see all your happy, smiling faces!!!"

Anthraxin muodostavat vokalisti Joey Belladonna, kitaristi Scott Ian, basisti Frank Bello, rumpali Charlie Benante ja kitaristi Jon Donais. Bändi on julkaissut vuosikymmenten aikana 11 studioalbumia, myynyt kultaa ja platinaa, saanut kuusi Grammy-ehdokkuutta sekä lukuisia muita palkintoja ja toiminut kokonaisen musiikkityylin uraauurtavana suunnannäyttäjänä.

40-vuotisjuhlakiertueelleen Anthrax ottaa special guestikseen speed metal -viisikko Municipal Wasten. Yhtye on valmistellut koronapandemian aikana uutta materiaalia, jota päästään varmasti kuulemaan livenä myös Suomen keikoilla. Konsertti-iltojen avaaja ilmoitetaan myöhemmin.

TuskaLive ja Grey Beard esittävät:
Anthrax
Municipal Waste
+ support

21.10.2022 Tullisali, Oulu
Liput: alk. 59 €
Ikäraja: K-18 | ovet 18.30
Ennakot: Ticketmaster Lippu.fi

22.10.2022 Logomo, Turku
Liput: alk. 59,50 €
Ikäraja: S / K-18 | ovet 18.30
Ennakot: Lippu.fi

Lipunmyynti alkaa perjantaina 20.8.2021 klo 12.00.

LISÄTIETOA:
Promoottori: Jouni Markkanen (jouni@greybeard.fi)
Lisätiedot konserteista: Niklas Nuppola (niklas@fme.fi)

Myrkur Suomeen joulukuussa1.6.2021 11:00:48 EEST | Tiedote

Tanskalainen Myrkur saapuu joulukuussa Suomeen konsertoimaan viime vuonna julkaistun Folkesange-albumin tiimoilta. Myrkur nähdään Turun Logomossa 15. joulukuuta ja seuraavina päivinä tanskalaistähti esiintyy Tampere-talossa sekä Helsingin Savoy-teatterissa. Myrkur, oikealta nimeltään Amalie Bruun, on pohjannut monipuolisen taiteensa pohjoismaisiin kansanlauluihin sekä black metaliin. Uransa varrella Myrkur on julkaissut puhtaita metallialbumeita ja esiintynyt täyden bändin kanssa metallifestareilla, sekä toisaalta tulkinnut herkkiä akustisia kansanlauluja perinnesoittimilla säestettynä konserttisaleissa. Myrkurin Suomen konsertit ovat osa viime vuonna julkaistun Folkesange-albumin kiertuetta. Folkesange koostuu skandinaavisten perinnelaulujen lisäksi Bruunin omista sävellyksistä ja kappaleilla kuullaan lukuisia perinnesoittimia. ”Olen erittäin innoissani, että pääsen vihdoin palaamaan Suomeen! Soitamme bändini kanssa Folkesangen alusta loppuun + muutamia extra-yllätyksiä.” Myrkur kuvai

Igorrr Tavastialle marraskuussa 202117.12.2020 12:05:48 EET | Tiedote

Ranskalainen metallin outolintu ja harvemmin kuljetun tien kulkija Igorrr saapuu Urho Kekkosen kadun rockpyhättöön 23.11.2021. Sooloprojektina uransa aloittanut ranskalaisnero Gautier Serre yhdistelee taiteessaan häpeilemättä lukuisia musiikkityylejä monista metallin alalajeista barokin kautta trip hopiin. Sittemmin täydeksi bändiksi kasvaneen Igorrrin tuorein julkaisu on tänä vuonna ilmestynyt albumi Spirituality and Distortion. Tavastian keikan monimuotoisen tunnelman täydentävät lämppäreinä esiintyvät miamilainen konemusiikkitaiteilija Otto Von Schirach sekä niin ikään amerikkalainen, yhden miehen metal breakcore -akti Drumcorps. Konsertin ennakkolipunmyynti on nyt käynnissä Tiketissä. TuskaLive & Grey Beard esittävät: IGORRR Supports: Otto Von Schirach + Drumcorps 23.11.2021 Helsinki - Tavastia Liput alk. 27,50 € Ikäraja: K-18 | Ovet klo 19 Ennakot: Tiketti

Perturbator Tavastialle lokakuussa 20213.12.2020 17:00:00 EET | Tiedote

Pariisilainen synthwave-suuruus Perturbator saapuu Tavastialle, katsontakannasta riippuen, joko valaisemaan tai synkistämään lokakuista iltaa 26.10.2021. Perturbator-nimen takaa löytyy mies nimeltä James Kent, joka omaa taustaa black metal -yhtyeistä. Retrosyntikkasoundeilla herkutteleva Perturbator on 80-luvun äänimaailmaan pohjaavan synthwave-liikkeen nimekkäimpiä tekijöitä. Lämppäreinä Tavastian keikalla nähdään amerikkalainen kokeellisen musiikin airut Health, sekä niin ikään Yhdysvalloista tuleva, yhden miehen industrial doom -yksikkö Author & Punisher. Konsertin ennakkolipunmyynti alkaa Tiketissä torstaina 10.12.2020 klo 11. TuskaLive & Grey Beard esittävät: Perturbator Supports: Health + Author & Punisher 26.10.2021 Helsinki - Tavastia Liput alk. 32,50 € Ikäraja: K-18 | ovet 19 Ennakot: Tiketti Lipunmyynti alkaa to 10.12.2020 klo 11.

Arch Enemy ja Behemoth Helsinkiin marraskuussa 202130.11.2020 18:00:00 EET | Tiedote

Ruotsalainen metallijätti Arch Enemy ja black metallin uudelle tasolle nostanut puolalainen Behemoth saapuvat Helsingin jäähallin Black Boxiin 3. marraskuuta 2021. The European Siege 2021 -kiertueen täydentävät Englannin legendaarinen kuolonmetalliryhmä Carcass sekä melodista metallia työstävä amerikkalainen Unto Others. Konsertin lipunmyynti käynnistyy Tiketissä ja Lippu.fi:ssä keskiviikkona 2.12.2020 klo 11. 90-luvun puolivälissä perustettu Arch Enemy lukeutuu melodisen death metallin ehdottomaan kärkikastiin. Bändillä on takana 10 studioalbumia, ja yhtyeen vokalisti Alissa White-Gluz on metallikentän vakuuttavimpia keulahahmoja. Puolalaisen Behemothin uskomattoman tarkka soitto yhdistettynä loppuun asti hiottuun teatraalisuuteen on nostanut yhtyeen maailman eturivin metalliaktien joukkoon. Behemothin lähes 30-vuotisen uran aikana bändin ulosantiin on nivoutunut puhtaan black metallin lisäksi runsaasti death metal -vaikutteita sekä ripaus Lähi-idän mystiikkaa. Kiertueen muut esiintyj