Ecosir Group Oy

Metos ja Ecosir Group ovat solmineet jälleenmyynti ja yhteistyösopimuksen biojätteiden keräysjärjestelmistä ammattikeittiöille

Lehdistötiedote 28.9.2011. Metos ja Ecosir Group ovat solmineet ammattikeittiöiden biojätteen keräysratkaisuja koskevan jälleenmyynti- ja yhteistyösopimuksen. METOS BIOMASTER- putkikuljetusjärjestelmä perustuu Ecosir Groupin kehittämään alipainekuljetusteknologiaan ja suljettuun keräyssäiliöjärjestelmään. Metos markkinoi ja edustaa uutta edistyksellistä järjestelmää osana yrityksen laajaa ammattikeittiölaitteiden valikoimaa.

"Biojätteen hygieeninen ja tehokas keräys keittiöistä on ollut suuri haaste erityisesti keskikokoisissa keittiöissä. METOS BIOMASTER-järjestelmän bakteerihaitat voidaan minimoida samalla, kun henkilökunnan työpanos voidaan suunnata tuottavampiin tehtäviin. Järjestelmään investoimalla voidaan ennalta valmistautua yhä kiristyvien EU:n biojätteen sivutuoteasetuksen vaatimuksiin. Myös ergonomiahyödyt ovat merkittäviä. Erityisesti astianpesuosastoilla tehdään paljon toistuvia rutiinitehtäviä, joita automatisoimalla voidaan kehittää keittiöiden ergonomiaa", tuotepäällikkö Timo Värpiö Metokselta kertoo.

"Meillä on pitkä kokemus kiinteistöissä syntyvien kierrätys- ja jätejakeiden keräys ja siirtojärjestelmien teknologiasta. Alalta on puuttunut kompakti järjestelmä keskikokoisiin 500-1000 annosta valmistaviin keittiöihin. Yhteistyö Metoksen kanssa on tuottanut teknologiallemme uuden käyttöalueen nykyaikaisessa ja tehokkaassa keittiössä" toteaa Mauri Leponen, toimitusjohtaja.

Metos-ryhmä valmistaa ja markkinoi ammattikeittiölaitteita Metos-, Hackman- ja Wexiödisk-tavaramerkeillä. Metos on markkinajohtaja Pohjoismaissa, Baltian maissa sekä Benelux-maissa ja kuuluu ALI-ryhmään, joka on Euroopan johtava ammattikeittiölaitteiden valmistaja. Metoslaisia on noin 1 000 kymmenessä eri maassa. Metos-ryhmän liikevaihto oli viimeksi päättyneellä tilikaudella noin 175 miljoonaa euroa.

Ecosir Group Oy on erikoistunut energiatehokkaisiin jätehuoltojärjestelmiin. Kattava tuotevalikoima sisältää useita automaattisia putkikuljetus ja siirtoratkaisuja seka-, energia- ja biojätteelle. Referenssiasennuksia löytyy sairaaloista, hoitokodeista, ostoskeskuksista, ruokapalvelukeskuksista, keittiöistä ja kaupunkien keskustoista tehden Ecosir Groupista alansa merkittävimmän järjestelmätoimittajan Euroopassa. Ecosir Group Oy toimii Espoossa ja liikevaihto vuonna 2010 oli noin 2.5 miljoonaa euroa ja henkilöstö noin 18 henkilöä. Panostaja Oyj on yhtiön suurin osakkeenomistaja ja raportoi Ecosir Group Oyn osakkuusyhtiönä.

Lisätietoja:

Metos Oy Ab: Timo Värpiö, tuotepäällikkö, puh 0204 39 4854, e-mail: timo.varpio@metos.com
Ecosir Group Oy: Mauri Leponen, toimitusjohtaja , puh: 020 729 0300, e-mail: mauri.leponen@ecosir.com

KUVA: METOS BIOMASTER- putkikuljetusjärjestelmä

Ecosir Group Oy