Metro ei liikennöi välillä Ruoholahti - Helsingin yliopisto. Lauttasaaren bussit ajavat Kamppiin

Päivitys: 23.8.klo 14.50

Metro ei liikennöi tällä hetkellä välillä Ruoholahti - Helsingin yliopisto. Häiriö johtuu Rautatientorin metroasemalla olevasta vedestä aseman teknisissä tiloissa.

Metrot liikennöivät osuuksilla Matinkylä-Ruoholahti ja Helsingin yliopisto-Mellunmäki/Vuosaari mutta vuorovälit ovat epäsäännölliset ja vuoroja voi jäädä välistä. Häiriön arvioidaan kestävän koko perjantain ajan.

Korvaavina yhteyksinä toimivat Lauttasaaren bussit 20, 21, 21B jotka ajavat poikkeuksellisesti Kampin terminaaliin suoraan Porkkalankatua. Ajamatta jäävät osuudet Bulevardi ja Eira. Myös Espoon suorille vuoroille Kampin terminaalista pyritään saamaan lisäliikennettä iltapäiväksi.

Matkustusohjeet:

Raitiolinja 9 ajetaan poikkeusreittiä Rautatientori, Kampin ja Ruoholahden kautta Jätkäsaareen liikenteen loppuun. Huutokonttori ja Välimerenkatu jäävät ajamatta.

Lännestä tullessa: Jää pois Lauttasaaren ja vaihda busseihin 20,21, 21B jotka kulkevat Kampin terminaaliin. Täältä kävely tai raitiovaunut 7 ja 9 Helsingin yliopiston metroasemalle tai Hakaniemeen.

Idästä tullessa: Jää pois Helsingin yliopistolla metrosta ja raitiovaunuilla 7 tai 9 Kamppiin. Kampin terminaalista bussit 20 ja 21 lähtevät laitureista 53 ja 54 Lauttasaareen jossa vaihto metroon.

Lisäliikenne Espoon suorilla linjoilla:

• Linjalla 147A: Lähdöt Kampista minuuteilla :07, :22, :37, :52. Ensimmäinen lähtö 14:22. Viimeinen lähtö 18:52. Ajetaan laiturista 47.
  • Linjalla 164A: Lähdöt Kampista minuuteilla :12 ja :42. Ensimmäinen lähtö 14:42. Viimeinen lähtö 18:42. Ajetaan laiturista 48.
  • Paluusuuntaan ajetaan reittiä 164AV: Lähdöt Saunalahdesta minuuteilla :27 ja :57. Ensimmäinen lähtö 15:27, viimeinen lähtö 17:57.

.....

HSL Viestintä: 040 163 2818

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val