Metro ei liikennöi välillä Ruoholahti - Helsingin yliopisto. Lauttasaaren bussit ajavat Kamppiin

Päivitys: 23.8.klo 14.50

Metro ei liikennöi tällä hetkellä välillä Ruoholahti - Helsingin yliopisto. Häiriö johtuu Rautatientorin metroasemalla olevasta vedestä aseman teknisissä tiloissa.

Metrot liikennöivät osuuksilla Matinkylä-Ruoholahti ja Helsingin yliopisto-Mellunmäki/Vuosaari mutta vuorovälit ovat epäsäännölliset ja vuoroja voi jäädä välistä. Häiriön arvioidaan kestävän koko perjantain ajan.

Korvaavina yhteyksinä toimivat Lauttasaaren bussit 20, 21, 21B jotka ajavat poikkeuksellisesti Kampin terminaaliin suoraan Porkkalankatua. Ajamatta jäävät osuudet Bulevardi ja Eira. Myös Espoon suorille vuoroille Kampin terminaalista pyritään saamaan lisäliikennettä iltapäiväksi.

Matkustusohjeet:

Raitiolinja 9 ajetaan poikkeusreittiä Rautatientori, Kampin ja Ruoholahden kautta Jätkäsaareen liikenteen loppuun. Huutokonttori ja Välimerenkatu jäävät ajamatta.

Lännestä tullessa: Jää pois Lauttasaaren ja vaihda busseihin 20,21, 21B jotka kulkevat Kampin terminaaliin. Täältä kävely tai raitiovaunut 7 ja 9 Helsingin yliopiston metroasemalle tai Hakaniemeen.

Idästä tullessa: Jää pois Helsingin yliopistolla metrosta ja raitiovaunuilla 7 tai 9 Kamppiin. Kampin terminaalista bussit 20 ja 21 lähtevät laitureista 53 ja 54 Lauttasaareen jossa vaihto metroon.

Lisäliikenne Espoon suorilla linjoilla:

• Linjalla 147A: Lähdöt Kampista minuuteilla :07, :22, :37, :52. Ensimmäinen lähtö 14:22. Viimeinen lähtö 18:52. Ajetaan laiturista 47.
  • Linjalla 164A: Lähdöt Kampista minuuteilla :12 ja :42. Ensimmäinen lähtö 14:42. Viimeinen lähtö 18:42. Ajetaan laiturista 48.
  • Paluusuuntaan ajetaan reittiä 164AV: Lähdöt Saunalahdesta minuuteilla :27 ja :57. Ensimmäinen lähtö 15:27, viimeinen lähtö 17:57.

.....

HSL Viestintä: 040 163 2818

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk