Metro kulkee maanantaina 14.1. jälleen Espoon ja Itä-Helsingin väliä, vuorovälit saattavat olla aamulla normaalia harvemmat

Metroliikenne käynnistyy viikonlopun poikkeusjärjestelyjen jälkeen maanantaina 14.1. normaalisti viiden jälkeen aamulla ja junat kulkevat jälleen Espoon ja Itä-Helsingin väliä.

Matkustajien kannattaa kuitenkin varautua siihen, että vuorovälit saattavat olla aamuliikenteessä normaalia pitemmät. Metromatkoihin kannattaa varata riittävästi aikaa ja mahdollisuuksien mukaan käyttää myös muita joukkoliikenneyhteyksiä kuin metroa.

Lisätietoja reittivaihtoehdoista saa muun muassa HSL:n Reittioppaasta.

Metro liikennöi lauantaina ja sunnuntaina 12.-13.1. pelkästään Matinkylän ja Lauttasaaren väliä, koska metron Helsingin osuuden asetinlaite vaihdettiin. Mahdolliset viiveet maanantaiaamun liikenteessä johtuvat siitä, että asetinlaitejärjestelmään tehdään yön aikana vielä joitain viimeistelyjä.

Metron liikennöinti:
HSL:n ryhmäpäällikkö Mika Häyrynen, puh. 040 5055 294

Metron asetinlaitteen vaihto:
HKL:n infra- ja kalustoyksikön johtaja Artturi Lähdetie, puh. 040 673 1602

Vuosaaressa pääsee ajamaan kaupunkipotkulaudalla tänä kesänä20.3.2019 15:19:30 EETTiedote

Kaupunkipyörät ovat vakiinnuttaneet laajan käyttäjäkunnan Helsingissä ja Espoossa. Nyt tulevat kaupunkipotkulaudat. Potkulautapalvelussa kokeillaan sekä perinteisesti potkittavia että sähköllä toimivia potkulautoja. Kokeilualueena on Vuosaari, johon tulee noin 30 potkulauta-asemaa ja 300 potkulautaa. Laudan saa käyttöönsä mobiilisovelluksella pientä korvausta vastaan. HSL ja palvelusta vastaava Samocat Sharing toteuttavat kokeilun yhteistyössä. Kausi alkaa 15.4. ja jatkuu aina lokakuun loppuun.

HSL:n hallituksen päätöksiä 5.3.20195.3.2019 16:01:04 EETTiedote

Päätösvallan siirtäminen toimitusjohtajalle vuosien 2011-2017 liikennöintisopimusten optioiden käyttämisessä Hallitus päätti siirtää optioiden käyttämistä koskevan päätösvallan vuosina 2011–2017 kilpailutettujen 39 liikennöintisopimuksen osalta toimitusjohtajalle. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-2 Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2020 Hallitus päätti ehdottaa jäsenkunnille, että kunnat varaavat vuodelle 2020 määrärahat joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamiseen.HSL tekee kunnille vuosittain esitykset joukkoliikenteen toimintaedellytysten turvaamiseksi tarvittavista toimenpiteistä, jotta ne voidaan ottaa huomioon kuntien talousarviovalmistelussa sekä suunnittelu-ja rakentamisohjelmissa. Kuntakohtaisiin esityksiin voi tutustua tarkemmin pöytäkirjan liitteistä. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-3 Asiakirjojen toimittamisesta peritt