Metro liikennöi lauantaina 24.8. koko osuudella, mutta Rautatientorin metroasema pysyy kiinni

.

Lauantaina 24.8. metroa liikennöidään sitten että Rautatientorin metroaseman ohi ajetaan molempiin suuntiin pysähtymättä. HKL:n antamien tietojen mukaan Rautatientorin metroasema pysyy toistaiseksi matkustajaliikenteeltä suljettuna. HSL tiedottaa kun asema otetaan uudestaan metroliikenteen käyttöön. Asema on suljettuna perjantaina 23.8. sattuneen vesivahingon takia.

Rautatieasemalta tai sinne matkustavilla seuraavat ohjeet:

Rautatieasemalta Helsingin yliopiston metroasemalle (itään) Bussit Rautatientorilta Hakaniemeen jossa vaihto metroon tai raitiovaunut 3,7,9 Kaivokadulta eli aseman edestä Helsingin yliopiston tai Hakaniemen metroasemille. Myös kävely Helsingin yliopiston metroasemalle (noin 450 metriä)

Rautatieasemalta Kampin metroasemalle (länteen): Raitiovaunut 7 ja 9 Kaivokadulta eli aseman edestä Kampintorile tai kävely (noin 550 metriä)

Lauttasaaren bussilinjat eli 20, 21 ja 21B liikennöivät lauantaina taas normaalisti eli esimerkiksi linja 21 ajaa Eiraan.

HSL Viestintä: tel: 040 163 2818

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk