Metro liikennöi lauantaina 24.8. koko osuudella, mutta Rautatientorin metroasema pysyy kiinni

.

Lauantaina 24.8. metroa liikennöidään sitten että Rautatientorin metroaseman ohi ajetaan molempiin suuntiin pysähtymättä. HKL:n antamien tietojen mukaan Rautatientorin metroasema pysyy toistaiseksi matkustajaliikenteeltä suljettuna. HSL tiedottaa kun asema otetaan uudestaan metroliikenteen käyttöön. Asema on suljettuna perjantaina 23.8. sattuneen vesivahingon takia.

Rautatieasemalta tai sinne matkustavilla seuraavat ohjeet:

Rautatieasemalta Helsingin yliopiston metroasemalle (itään) Bussit Rautatientorilta Hakaniemeen jossa vaihto metroon tai raitiovaunut 3,7,9 Kaivokadulta eli aseman edestä Helsingin yliopiston tai Hakaniemen metroasemille. Myös kävely Helsingin yliopiston metroasemalle (noin 450 metriä)

Rautatieasemalta Kampin metroasemalle (länteen): Raitiovaunut 7 ja 9 Kaivokadulta eli aseman edestä Kampintorile tai kävely (noin 550 metriä)

Lauttasaaren bussilinjat eli 20, 21 ja 21B liikennöivät lauantaina taas normaalisti eli esimerkiksi linja 21 ajaa Eiraan.

HSL Viestintä: tel: 040 163 2818

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val