Metrolla seuraava koko linjan koeajo torstaina

Nykyisen metron ja länsimetron täyden laajuuden koeajoliikennettä ajetaan jälleen ylihuomenna torstaina koko metron liikennöintiajan.

Matinkylän asema. Kuva: HKL

Edellinen vastaava testiajo järjestettiin viime viikolla. Kokonaisuutena tämä koeajo onnistui kohtuullisesti, vaikka aamulla tapahtunut liikenteenohjausjärjestelmän häiriö heijastuikin matkustajaliikenteeseen. HKL on käynyt lävitse edellisten koeajojen häiriötilanteita. Aikaisempien koeajojen perusteella länsimetron sähköjärjestelmään on tehty säätötöitä.

- Testiajoa on välttämätöntä ajaa usean kerran mahdollisimman paljon tulevan metroliikenteen kaltaisesti. Tällä ehkäistään tulevia häiriöitä siinä vaiheessa, kun liikenne länsimetron osuudella aloitetaan, sanoo HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.

Kuten aiemmissakin koeajoissa, matkustajien on poistuttava metrojunista viimeistään Ruoholahdessa. Sekä Vuosaaresta että Mellunmäestä lähtevät junat ajavat kaikkina koeajopäivinä Ruoholahteen asti matkustajaliikennettä.

Torstaina koekäytetään jälleen myös uusia laiturinäyttöjä, joita kullekin laiturille on asennettu toistaiseksi yksi. Torstaina siis metrojunan saapumisesta ja määränpäästä kertoo laiturinäyttö, joka on merkitty ”koekäytössä” teippauksella. Muut laiturinäytöt on torstaina sammutettu. Laiturin toisessa päässä junaa odottavat matkustajat eivät tällöin välttämättä näe näyttöä. HKL pahoittelee tätä puutetta matkustajainformaatiossa.

Eri syistä aiheutuvat liikennemuutokset ovat aina mahdollisia, jonka vuoksi matkantekoon kannattaa varata hiukan normaalia enemmän aikaa. Mahdollisista liikennemuutoksista saat tietoa HSL:n internetsivuilta www.hsl.fi, Reittioppaasta sekä matkustajainformaationäytöiltä. HSL:n poikkeusinfon voi tilata myös sähköpostilla haluamistaan liikennemuodoista.

Seuraavat vastaavat koeajot tehdään ensi viikolla, tämän hetkisen tiedon mukaan 3. ja 4.10.

HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 520 6710

Matinkylän asema. Kuva: HKL

Raide-Jokerin muusikot tuovat joulumieltä 550-bussin matkustajille – joululaulutempausta voi seurata myös Twitterin kautta11.12.2017 13:20Tiedote

Pikaraitiotie Raide-Jokerin rakentamisprojektin työntekijöistä koostuva kvartetti esittää joululauluja 550-linjan busseissa keskiviikkona 13.12.2017 kahden tunnin ajan, klo 13–15. Joululaulutempausta on mahdollista seurata myös Twitterin kautta. Pikaraitiotie Raide-Jokeri korvaa poikittaisliikenteen 550-bussilinjan 2020-luvun alkupuolella.