Metron seuraavat koeajot tiistaina ja keskiviikkona

Nykyisen metron ja länsimetron täyden laajuuden koeajoliikennettä ajetaan jälleen huomenna tiistaina ja ylihuomenna keskiviikkona koko metron liikennöintiajan.

Kuten aiemmissakin koeajoissa, matkustajien on poistuttava metrojunista viimeistään Ruoholahdessa. Sekä Vuosaaresta että Mellunmäestä lähtevät junat ajavat kaikkina koeajopäivinä Ruoholahteen asti matkustajaliikennettä.

Samalla koekäytetään jälleen myös uusia laiturinäyttöjä, joita kullekin laiturille on asennettu toistaiseksi yksi. Metrojunan saapumisesta ja määränpäästä kertoo laiturinäyttö, joka on merkitty ”koekäytössä” teippauksella. Muut laiturinäytöt on koeajopäivinä sammutettu. Laiturin toisessa päässä junaa odottavat matkustajat eivät tällöin välttämättä näe näyttöä. HKL pahoittelee tätä puutetta matkustajainformaatiossa.

Eri syistä aiheutuvat liikennemuutokset ovat aina mahdollisia, minkä vuoksi matkantekoon kannattaa varata hiukan normaalia enemmän aikaa. Mahdollisista liikennemuutoksista saat tietoa HSL:n internetsivuilta www.hsl.fi, Reittioppaasta sekä matkustajainformaationäytöiltä. HSL:n poikkeusinfon voi tilata myös sähköpostilla haluamistaan liikennemuodoista.

Testiajoa on välttämätöntä ajaa usean kerran mahdollisimman paljon tulevan metroliikenteen kaltaisesti. Tällä ehkäistään tulevia häiriöitä siinä vaiheessa, kun liikenne länsimetron osuudella aloitetaan.

HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 520 6710

Raide-Jokerin muusikot tuovat joulumieltä 550-bussin matkustajille – joululaulutempausta voi seurata myös Twitterin kautta11.12.2017 13:20Tiedote

Pikaraitiotie Raide-Jokerin rakentamisprojektin työntekijöistä koostuva kvartetti esittää joululauluja 550-linjan busseissa keskiviikkona 13.12.2017 kahden tunnin ajan, klo 13–15. Joululaulutempausta on mahdollista seurata myös Twitterin kautta. Pikaraitiotie Raide-Jokeri korvaa poikittaisliikenteen 550-bussilinjan 2020-luvun alkupuolella.