Metrot, raitiovaunut ja lähes koko bussiliikenne seisahtuu HSL-alueella perjantaina 2.2. mielenilmauksen takia

Mielenilmauksen takia metrot ja raitiovaunut eivät liikennöi perjantaina 2.2. Niiden liikenne käynnistyy lauantaiaamuna. Pääosa bussiliikenteestä jää perjantaina ajamatta HSL-alueella kello 03-18. Lähijunat ja Suomenlinnan lautta liikennöivät perjantaina normaalisti.

Mielenilmaus pysäyttää metro-, raitiovaunu- ja bussiliikenteen perjantaina 2.2.

Metro ei liikennöi koko liikennöintivuorokautena.

Raitiovaunut eivät liikennöi koko liikennöintivuorokautena

Bussit eivät pääosin kulje kello 03-18 välillä. Joitakin bussivuoroja ajetaan. Tästä tiedotetaan myöhemmin tapauskohtaisesti.

Lähijunat ja Suomenlinnan lautta kulkevat normaalisti koko perjantain.

Näillä näkymin bussiliikenne käynnistyy perjantaina mielenilmauksen päätyttyä klo 18 jälkeen vaiheittain. Myöhäisillan bussiliikenne sekä bussien yöliikenne ajetaan näillä näkymin perjantaina normaalisti.

Raitiovaunu- ja metroliikenne käynnistyvät lauantaiaamusta alkaen lauantain aikataulujen mukaisesti.

HSL päivittää tietoja perjantain mielenilmauksen vaikutuksista ja mahdollisesti liikennöitävistä vuoroista verkkosivuilleen: www.hsl.fi

Jos mahdollista, liikkumisessa kannattaa lähijunien lisäksi suosia kävelyä, pyöräilyä ja kimppakyytejä.

Ville Uusi-Rauva, ryhmäpäällikkö, HSL, puhelin: 0401791187
Hanna Eriksson, viestinnän päivystäjä, HSL, puhelin: 040 163 2818

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.9.201811.9.2018 12:48Tiedote