Metsä Group rakensi innovatiivisen vierailukeskuksen

Metsä Groupin Äänekosken tehdasalueelle rakennettu vierailukeskus avasi ovensa 4.6.2018. Keskuksessa Metsä Groupin tarina välittyy viihdyttävien ja tietopitoisten kokemuspisteiden, näyttelyiden ja installaatioiden kautta. Pro Nemus niminen keskus tarjoaa läpileikkauksen konsernin toiminnasta, tuotteista ja innovaatioista elämyksellisellä ja mieleenpainuvalla tavalla.

Vierailukeskuksesta löytyy muun muassa virtuaalisia tehdaskierroksia, puunkorjuuta hakkuukonesimulaattorilla, tietoa kestävästä metsien hoidosta, pohjoisista puulajeista ja biotuotetehtaan ekosysteemistä.

Vierailukeskuksen on suunnitellut ja toteuttanut kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG.

- Tämä on Suomen kokoisessa maassa erittäin merkittävä projekti. On hienoa nähdä, miten rohkeasti Metsä Group on lähtenyt esittämään liiketoimintansa kokemuksellisuuden kautta, iloitsee MKTG:n toimitusjohtaja Mikael Castrén

Liiketoiminnan muuntaminen kokemuksiksi on tarkoittanut myös uusien teknologioiden hyödyntämistä. Keskuksesta löytyy esimerkiksi innovatiivinen variaatio perinteisestä Photo Boothista, jossa ollaan käytetty Applen uutta Depth Map API -teknologiaa. Vierailija saa Metsä Photo Boothista muistoksi kaksoisvalotuksella höystetyn Polaroid kuvan.

Keskuksessa on myös panostettu merkittävästi vahvoihin audiovisuaalisiin elämyksiin, jotka kertovat Metsä Groupin tarinaa kestävästä metsien hoidosta aina lopputuotteisiin asti.

- Kävimme läpi kaikki Metsä Groupin liiketoimintayksiköt ja mietimme yhdessä mitkä sisällöt ja teemat ovat oleellisia eri kohderyhmien kannalta. Halusimme hyödyntää uusinta teknologiaa samalla kun mietimme vierailijan kokonaiskokemusta, Castrén kertoo.

Yhteistyö Metsä Groupin ja MKTG:n välillä on ollut avainasemassa vierailukeskuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.

- Pro Nemus on ainutlaatuinen mahdollisuus kertoa konsernimme menestystarinasta sekä suomalaisen metsäteollisuuden elinvoimaisuudesta ja tulevaisuudennäkymistä. MKTG on onnistunut tuomaan kaiken tämän eloon. Tästä kokonaisuudesta voimme olla ylpeitä, kertoo Metsä Groupin viestintäjohtaja Juha Laine.

Vierailukeskus on avoinna Metsä Groupin kutsusta metsänomistajille, asiakkaille, opiskelijoille ja muille sidosryhmille.

Mikael Castrén
Managing Director, MKTG
Puhelin: +358 50 358 1818
Sähköposti: mikael.castren@mktg.com

Juha Laine
Viestintäjohtaja, Metsä Group
Puhelin: +358 50 346 0350
Sähköposti: juha.laine@metsagroup.com

Eteläesplanadi 2

MKTG

MKTG on luova kokemuksellisen markkinoinnin toimisto. Yhtiö toimii 19 maassa yli 1 450 asiantuntijan voimin. Suomessa tapahtumia toteuttaa 40 osaajaa. MKTG toteuttaa merkityksellisiä, mitattavia ja ihmisläheisiä kokemuksia, jotka tuottavat arvoa brändeille ja heidän asiakkailleen. Tavoitteena on olla alan johtava toimija ja halutuin kumppani asiakkaille sekä kiinnostavin työnantaja parhaille osaajille.

mktg.fi

Dentsu Aegis Network

Dentsu Aegis Network on globaali markkinointialan konserni. Yhtiö toimii 145 maassa yli 40 000 asiantuntijan voimin. Suomessa Dentsu Aegis Network koostuu Suomen monipuolisimmasta ja analyyttisimmästä markkinointiviestinnän toimistoperheestä. Laajasta palvelutarjonnasta pitävät huolen yli 200 osaajaa yhdeksässä eri toimistossa, joita ovat mediatoimistot Carat ja Vizeum, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, luova digitoimisto Isobar, sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, datayksikkö DDS – Dentsu Data Services sekä ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet.

dentsuaegisnetwork.fi