Metsä Groupin pääkonttori uudistuu

Revontulentiellä Tapiolassa sijaitsevaan Kiinteistöosakeyhtiö Metsätapiolaan toteutetaan kiinteistösaneerausta. Metsätapiolan A-osan toimistotilat on uudistettu nykyaikaisiksi monitilatoimistoiksi. Tilankäytön tehokkuus on noussut merkittävästi. Assemblin uusi kohteessa A-osan IV-koneen kesän 2017 aikana.

Kiinteistöosakeyhtiö Metsätapiolaan toteutetaan kiinteistösaneerausta

Kiinteistön ilmanvaihtokoneen vaihtaminen ja uusiminen vaativat useita eri työvaiheita. Metsä Groupin pääkonttorissa oli täysi tohina kymmenen viikon ajan, jolloin toteutettiin kaikki suunnittelutyöt, suojaamiset, purkutyöt, muutokset ja asennukset. Rakennuksen ilmanvaihtokone on kokoluokaltaan merkittävän kokoinen: kone palvelee kokonaisuudessaan jopa seitsemää kerrosta.

- Projekti oli aikataulullisesti erittäin nopea; itse IV-koneen vaihtotyö tehtiin heinäkuussa, jolloin pystyimme minimoimaan työstä aiheutuvaa haittaa kiinteistössä työskenteleville ihmisille, kertovat Assemblinin projektipäällikkö Jarmo Kiviranta.

-  Assemblin vakuutti aktiivisella ja ammattitaitoiselle tekemisellään. Kaikkiaan projekti pysyi tiukassa aikataulussaan ja haitat toimistokäyttäjille olivat minimaaliset kertoo Metsä Groupin kiinteistöjohtaja Hannu Havanka.

Kilpailutusvaiheessa toimme esille energiatehokkaan vaihtoehtoisratkaisun, jonka avulla pystyimme saavuttamaan Metsä Groupin toivoman ripeän aikataulun.

Kiinteistöosakeyhtiö Metsätapiola on Maatalousyrittäjien eläkelaitoksen ja Metsä Groupin yhdessä omistama kiinteistö. Kiinteistön materiaaleina on käytetty aitoja ja kestäviä luonnonmateriaaleja. Itse kohteelle on myönnetty LEED-Gold sertifikaatti.

Mirka Vesaniemi
mirka.vesaniemi@assemblin.fi

Kiinteistöosakeyhtiö Metsätapiolaan toteutetaan kiinteistösaneerausta
Assemblin uusi vesikatolla olevan poistokanavan.
Uusimme raitisilmakammion  suodatinseinineen
Uusimme raitisilmakammion suodatinseinineen
Poistokanavan asennusta vesikatolla. Kuvassa valkoinen kehikko toimi asennustöiden aikana sääsuojana.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?